ایرانجدیدترین اخبار

سنندج: «تمام جوان‌هایمان را کشتند و کسی نیست به دادمان برسد»

جنایتی وحشتناک در سنندج در حال وقوع است

سنندج: «تمام جوان‌هایمان را کشتند و کسی نیست به دادمان برسد»

خبرها از محاصره سنندج به دست نیروهای امنیتی حکایت دارد، در حالی که اینترنت از دو روز پیش در استان کردستان کاملا قطع شده و امکان ارسال ویدئو و تصاویر وجود ندارد. گزارش‌ها نشان می دهد که جمهوری اسلامی مثل کشتار جمعه خونین زاهدان به دنبال جداسازی و سرکوب شهر به شهر است تا اتحاد شهروندان در قیام سراسری را بشکند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو از وخامت شرایط در شهر سنندج در شامگاه دوشنبه ۱۸ مهر خبر داد و گزارش کرد که این شهر زیر رگبار گلوله نیروهای نظامی قرار دارد. به نوشته هه‌نگاو درگیری‌ها در دوشان-سنندج بسیار سنگین است اما به دلیل قطع اینترنت امکان ارسال تصاویر از سوی شهروندان وجود ندارد.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو شب گذشته گزارش کرده بود که صدای رگبار در مناطقی مثل بهاران و کمربندی ۲۵ لحظه‌ای قطع نمی‌شود.

در گزارش‌‌های توییتر سازمان هه‌نگاو از کمبود کمک‌های اولیه از قبیل وسایل پانسمان در این شهر سخن به میان آمده است.

یکی از اکانت های شبکه های اجتماعی نوشت «داروخانه ها را موظف کرده اند که از فروش وسایل پانسمان خودداری کنند. آنتی بیوتیک، سرم و لیدوکائین در شهر به سختی پیدا می شود.»

در یک فایل صوتی که به دست یکی از خبرگزاری های بین المللی رسیده است زنی از سنندج می‌گوید «تمام جوان‌هایمان را کشتند و کسی نیست به دادمان برسد.»

امروز ویدیوهایی از پیاده شدن نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در خیابان‌های شهر سنندج منتشر شده بود.

https://twitter.com/HengawO/status/1579424353556758530?s=20&t=-i_A2Zc7lrxpspqrFaH-qA

بر اساس گزارش‌ها جمعیت متراکم مسلح در سطح خیابان‌های سنندج هر شخصی که مبادرت به فیلم‌برداری کند را مورد هجوم قرار می‌دهند.

شهر سنندج در شامگاه ۱۷ مهر نیز شاهد درگیری سنگین نیروهای امنیتی با مردم معترض بود و براساس ویدیوها این شهر تا پاسی از شب زیر باران گلوله‌های جنگی و گاز اشک‌آور قرار داشت.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو همچنین گزارش داد که «با توجه به تحرکات نظامی مستمر چند روز گذشته و انتقال ادوات سنگین در مرز با کردستان-عراق، احتمال حمله زمینی با پشتیبانی نیروی هوایی به مقر و کمپ های احزاب کردستانی وجود دارد.

سازمان عفو بین‌الملل با هشدار درباره «ابعاد گسترده سرکوب جاری» معترضان در سنندج اعلام کرد گزارش‌های دریافت شده نشان می دهد که نیروهای سرکوبگر از سلاح گرم و شلیک مکرر گاز اشک‌آور به سمت مردم و خانه‌هایشان استفاده می کنند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

عفو بین‌الملل همچنین گفت که مقامات جمهوری اسلامی برای پنهان کردن جنایات خود همچنان قطع شبکه‌های اینترنت و تلفن همراه را ادامه می‌دهند و کشورهای جهان باید فورا مراتب اعتراض خود را با سفرای ایران مطرح کنند و از آن‌ها بخواهند که بلافاصله به سرکوب معترضان پایان دهند و به حق آزادی تجمع احترام بگذارند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

اعتراضات ایران  جنایت در شهر سنندج نسل کشی در کردستان    اعتراضات ایران  جنایت در شهر سنندج نسل کشی در کردستان    اعتراضات ایران  جنایت در شهر سنندج نسل کشی در کردستان

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا