جدیدترین اخبارسسکچوانکانادا

در حملات چاقوکشی در سسکچوان ۱۰ نفر کشته و ۱۵ نفر مجروح شدند

پلیس سلطنتی سسکچوان گفت که مظنونان حمله با چاقو که ۱۰ کشته و ۱۵ مجروح برجای گذاشت هنوز فراری هستند

حملات چاقوکشی در سسکچوان ۱۰ نفر کشته و ۱۵ نفر مجروح داشت

طبق گزارش پلیس سلطنتی (RCMP) سسکچوان در این حلمه ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند و ۱۵ نفر دیگر در بیمارستان بستری هستند. 

حملات چاقوکشی در سسکچوان 10 نفر کشته و 15 نفر مجروح داشت
حملات چاقوکشی در سسکچوان ۱۰ نفر کشته و ۱۵ نفر مجروح داشت

حملات چاقوکشی صبح یکشنبه در منطقه جیمز اسمیت کری نیشن (James Smith Cree Nation) و کامیونیتی ولدون (Weldon) در سسکچوان رخ داد. از بعدازظهر یکشنبه پلیس در حال بررسی ۱۳ صحنه جنایت جداگانه در رابطه با این حملات بوده است.

اوایل امروز هشدارهای صادر شده در مورد حضور افراد خطرناک مربوط به دو مظنون این حملات به آلبرتا و منیتوبا نیز گسترش یافت.

روندا بلک مور (Rhonda Blackmore) دستیار کمیسر پلیس سلطنتی بعدازظهر یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در رجینا گفت «به صراحت می گویم که ما همچنان در جستجوی این دو مظنون هستیم. ما از ساکنان سراسر سسکچوان و استان های همجوار خود می خواهیم که هوشیار باشند.»

طبق گزارش پلیس سلطنتی نام این دو مظنون دیمین سندرسون (Damien Sanderson) 31 ساله و مایلز سندرسون (Myles Sanderson) 30 ساله می‌باشد و ممکن است در منطقه رجینا دیده شده باشند.

پلیس مشخصات دیمین را با قد پنج فوت و هفت اینچ (۱۷۳ سانتیمتر) و وزن ۱۵۵ پوند (۷۷.۵ کیلوگرم) و مشخصات مایلز را با قد کمی بلندتر از شش فوت (۱۸۳) و وزن ۲۴۰ پوند (۱۲۰کیلوگرم) توصیف کرد.

پلیس سلطنتی در آخرین شرح تحولاتی که بعد از ظهر ارسال کرد گفت که دو مظنون مرتبط با این حملات ممکن است حوالی ساعت ۱۱:۴۵ صبح یکشنبه در منطقه خیابان آرکولا (Arcola) در شهر رجینا در حال تردد بوده باشند.

به مردم ساکن در رجینا دستور داده شد که احتیاط کنند و در همان محلی که هستند پناه بگیرند.

شین ریدل (Shane Riddell) گروهبان ستاد پلیس در ایمیلی گفت «سرویس پلیس رجینا به طور فعال در چندین جبهه برای یافتن و دستگیری مظنونان تحقیق می کند. علاوه بر این اداره پلیس رجینا نیروهای بیشتری را برای امنیت عمومی در سراسر شهر از جمله بازی فوتبال در استادیوم موزاییک مستقر کرده است.»

تیم سسکچوان رافرایدرز (Roughriders) در حالی که برای رویارویی با وینیپگ بلو بامبرز (Blue Bombers) در مسابقه کلاسیک روز کارگر آماده می شود، گفت که هواداران به دلیل وضعیت جاری باید انتظار حضور پلیس در استادیوم موزاییک (Mosaic) و اطراف آن را داشته باشند.

در بیانیه رافرایدرز آمده است که «باشگاه در روز بازی یک مرکز فرماندهی متمرکز را مدیریت می‌کند که امکان اتصال فوری به خدمات اضطراری محلی و امکان دریافت اطلاعات لحظه‌ای را در صورت وقوع هر نوع شرایط اضطراری فراهم می‌کند.»

اداره بهداشت سسکچوان (SHA) در بیانیه ای گفت که «تعداد زیادی تلفات» در ارتباط با این حادثه وجود دارد و درخواستی نیز برای کارکنان اضافی به منظور کمک به پاسخگویی به هجوم مراجعین صادر شده است.

اداره بهداشت سسکچوان تأیید کرد که در پاسخ به این حادثه «کد نارنجی» اعلام کرده است. در سال ۲۰۱۸ اقدام مشابهی در واکنش به تصادف اتوبوس هامبولت برونکاس (Humboldt Broncos) که منجر به کشته شدن ۱۶ نفر و مجروح شدن ۱۳ نفر دیگر شد، انجام شده بود.

(کد نارنجی: فاجعه یا تلفات جمعی)

پلیس سلطنتی در آخرین شرح تحولاتی که درست بعد از ساعت ۱۰ صبح ارسال کرد گفت که قربانیان ممکن است به طور تصادفی مورد حمله قرار گرفته باشند. هشدار ابتدا در یک منطقه محلی تر صادر شد و سپس به کل استان گسترش یافت.

دایان شایر (Diane Shier) ساکن ولدون گفت که صبح یکشنبه در باغچه‌اش بود که متوجه حضور نیروهای اورژانس در چند بلوک آن طرف تر شد.

شایر گفت که مردی که با نوه اش در همسایگی او زندگی می کرد کشته شد. خانم شایر به احترام خانواده مقتول از افشای هویت قربانی خودداری کرد.

سومین شرح تحولات که حدود ساعت ۸:۲۰ صبح توسط پلیس منتشر شد، گفت که مظنونان ممکن است با یک نیسان روگ مشکی با پلاک سسکچوان ۱۱۹ MPI  در حال تردد باشند.

پلیس سلطنتی به مردم ساکن در این منطقه دستور داد که به دنبال پناهگاه فوری یا پناه گرفتن در محل باشند. 

پلیس سلطنتی در هشدار خود گفت «اگر در مکان امنی هستید آنجا را ترک نکنید. برای راه دادن سایر افراد به محل سکونت خود احتیاط کنید.»

هشدار سوم همچنین از مردم خواست که از نزدیک شدن به افراد مشکوک و سوار کردن مسافران گذری خودداری کنند.

در این هشدار آمده است که هر کسی که فرد مشکوکی را در منطقه مشاهده می کند یا در شرایط اضطراری است باید با ۹۱۱ تماس بگیرد.

حادثه چاقوکشی در سسکچوان  حادثه چاقوکشی در سسکچوان  حادثه چاقوکشی در سسکچوان

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا