جدیدترین اخبارسسکچوانکانادا

پلیس سلطنتی گفت جسد یکی از مظنونان حملات چاقوکشی سسکچوان پیدا شد، مظنون دیگر هنوز فراری است

مادر دو فرزند، یک امدادگر و یک کودک از جمله اولین قربانیان حملات چاقوکشی بودند که ظاهرا به مواد مخدر مربوط است

پلیس سلطنتی گفت جسد یکی از مظنونان حملات چاقوکشی سسکچوان پیدا شد، مظنون دیگر هنوز فراری است

پلیس سلطنتی سسکچوان می‌گوید جسد یکی از مظنونان مجموعه حملات چاقوکشی که ۱۰ کشته و ۱۸ مجروح برجای گذاشت، پیدا شده است.

تعقیب و جستجو برای یافتن دیمین سندرسون ۳۱ ساله (Damien Sanderson) و مایلز سندرسون ۳۰ ساله (Myles Sanderson) اوایل صبح یکشنبه پس از گزارش های متعدد مبنی بر حملات چاقوکشی در منطقه جیمز اسمیت کری واقع در حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال شرق سسکتون آغاز شد.

روندا بلک مور معاون کمیسر پلیس سلطنتی (RCMP) بعد از ظهر دوشنبه در بیانیه آخرین تحولات که برای رسانه های خبری ارسال شد گفت که بازرسان پزشکی قانونی اکنون هویت جسدی را که در فرست نیشن (First Nation) پیدا شده بود به عنوان دیمین سندرسون شناسایی کردند.

https://twitter.com/RCMPSK/status/1566921191541161985?s=20&t=s33GbcGCuj5zzIpEjdPnsg

بلک مور گفت «در ساعت ۱۱:۳۰ صبح جسد بی جان مردی در منطقه جیمز اسمیت کری یافت شد، در ساعت ۱:۱۷ بعد از ظهر امروز بخش تحقیقات پزشکی قانونی پلیس سلطنتی در سسکچوان تایید کرد که متوفی دیمین سندرسون است.» معاون کمیسر پلیس اضافه کرد جسد او در منطقه ای پر از چمن پیدا شد.

بلک مور گفت«ما می توانیم تأیید کنیم که جراحات او مشهود است. در حال حاضر تصور نمی شود که این آسیب ها توسط خودش ایجاد شده باشد.»

بلک مور همچنین گفت که پلیس معتقد است مایلز نیز احتمالا مجروح شده است.

بلکمور گفت «ما می خواهیم مردم از این موضوع مطلع باشند زیرا احتمال دارد که [مایلز] به دنبال دریافت مراقبت های پزشکی باشد. حتی اگر این مهاجم مجروح شده باشد به این معنی نیست که همچنان خطرناک نیست.»

بلکمور معاون کمیسر پلیس سلطنتی گفت که مایلز دارای «سوابق کیفری طولانی در ارتباط با جرایمی علیه افراد و اموال است.»

بلک مور گفت که پلیس سلطنتی (RCMP) تایید کرده است که این دو مرد برادر بودند.

دایره پیشگیری از جرایم سسکچوان (Saskatchewan Crimestoppers) که فعالیت های آن بر مجریان فراری متمرکز است در یک پست فیسبوکی که در ۲۷ مه منتشر شد نوشت آخرین آدرس شناخته شده برای مایلز سندرسون که به طور غیرقانونی آزاد می‌باشد در سسکتون شناسایی شده است.

مادر دو فرزند، یک مرد ۷۷ ساله، یک امدادگر و یک پسر ۱۴ ساله از اولین قربانیان حملات چاقوکشی در کانادا بودند که به کشته شدن ۱۰ نفر و مجروح شدن دست کم ۱۸ نفر منجر شد.

لانا هد (Lana Head) مادر دو دختر ساعاتی قبل از حملات با چاقو در فیسبوک نوشت که « خاطرات خوب بسیاری برای گرامی داشتن دارد.» شریک سابق هِد نیز با رسانه های محلی صحبت کرد و گفت که این حملات چاقوکشی ممکن است مربوط به مواد مخدر و الکل باشد.

آیور برنز (Ivor Burns) و دریل برنز (Darryl Burns) از ساکنین جیمز اسمیت کری نیشن (James Smith Cree Nation) به رویترز گفتند که خواهرشان گلوریا یکی از جانباختگان است. برادران برنز نیز مواد مخدر و الکل را مقصر می دانستند.

دریل برنز گفت که گلوریا امدادگر فوریت‌های پزشکی بود که به یک مورد گزارش بحران اعزام شد و پس از اینکه ناخواسته در میانه این خشونت‌ها قرار گرفت جان خود را از دست داد.

پلیس هنوز انگیزه این جنایت را شناسایی نکرده اما خاطرنشان کرد «به نظر می رسد که برخی از قربانیان ممکن است هدف اصلی حملات بوده باشند و برخی دیگر احتمالا تصادفی مورد حمله قرار گرفته‌اند.»

ساکنان روستای ولدون در سسکچوان گفتند که یکی از قربانیان در این کامیونیتی وس پترسون (Wes Petterson) یک مرد ۷۷ ساله بوده است. دورین لیز ۸۹ ساله از ولدون گفت «او واقعا یک مرد دوست داشتنی بود.»

جیمز اسمیت کری نیشن یک کامیونیتی بومیان کانادا با جمعیتی بالغ بر ۳،۴۰۰ نفر است که عمدتا به کشاورزی، شکار و ماهیگیری مشغول هستند. ولدون دهکده ای با جمعیت ۲۰۰ نفر است.

پلیس سلطنتی گفت جسد یکی از مظنونان حملات چاقوکشی سسکچوان پیدا شد، مظنون دیگر هنوز فراری است
پلیس سلطنتی گفت جسد یکی از مظنونان حملات چاقوکشی سسکچوان پیدا شد، مظنون دیگر هنوز فراری است

حوادث آمریکای شمالی اخبار کانادا    حوادث آمریکای شمالی اخبار کانادا    حوادث آمریکای شمالی اخبار کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا