انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

بالاترین آمار ابتلا در تورنتو در میان کودکان گروه سنی مدرسه مشاهده شده است

در حال حاضر سرانه موارد ابتلا به کووید-۱۹ کودکان گروه سنی مدرسه در تورنتو بیشتر از هر گروه سنی دیگری است

بالاترین آمار ابتلا در تورنتو در میان کودکان گروه سنی مدرسه مشاهده شده است

در حال حاضر در میان تمامی گروه‌های جمعیتی در تورنتو، کودکان سن مدرسه دارای بالاترین سهم موارد ابتلا به کووید-۱۹ هستند، و پزشک ارشد استان می‌گوید که رهگیری اغلب موارد ابتلا به انتقال از طریق خانوار برمی‌گردد. بالاترین آمار ابتلا در تورنتو در میان کودکان گروه سنی مدرسه مشاهده شده است

دکتر ایلین دی ویلا (Dr. Eileen de Villa) کارشناس پزشکی بهداشت استان بعدازظهر دوشنبه در جریان یکی از جلسات هیئت مدیره سازمان بهداشت گفت که از زمان بازگشایی مدارس در اوایل ماه جاری نرخ موارد ابتلا در میان کودکان گروه سنی چهار تا ۱۱ سال به‌طور یکنواخت رو به افزایش بوده و در حال حاضر از ۵۷ نفر در هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر در هفته گذشته به ۶۴ مورد در هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر رسیده است.

دکتر آیلین دی ویلا گفت که در حال حاضر گروه‌های هم وضعیت که تقریباً شامل آن دسته از کودکان گروه سنی مدرسه است که واجد شرایط تزریق واکسن نیستند برای اولین بار از زمان آغاز پاندمی بیشتر از هر گروه سنی دیگری تشکیل‌دهنده سرانه موارد ابتلا به کووید-۱۹ هستند.

دکتر دی ویلا گفت «مهم است که توجه داشته باشید آنچه در این مقطع زمانی مشاهده می‌کنیم تا به امروز حاکی از متناوب بودن اکثریت موارد ابتلا در کودکان بوده است. در حال حاضر مشاهده می‌شود که تعداد کمی از موارد ابتلا کودکان به شیوع بیماری در یک اجتماع خاص برمی‌گردد است. درواقع مشاهده می‌کنیم که انتقال از طریق اعضای خانوار فعلاً رایج‌ترین منشاء ابتلا در میان کودکان است.» «با توجه به این واقعیت قطعاً عامل کلیدی در اینجا واکسینه شدن والدین برای کمک به تضمین بازگشایی ایمن مدارس و امکان فراهم آوردن یادگیری حضوری مداوم است.»

دکتر دی ویلا گفت درحالی‌که داده‌های محدودی در مورد وضعیت واکسیناسیون والدین کودکان گروه سنی مدرسه وجود دارد می‌توان از گروه سنی ۳۰ تا ۴۹ سال به‌عنوان یک «نماینده قابل توجیه» استفاده کرد.

دکتر دی ویلا گفت که در حدود ۲۵ درصد از این گروه سنی از واکسیناسیون کامل برخوردار نیستند که نشان می‌دهد «همچنان لازم است کارهایی در این زمینه انجام شود.»

دکتر دی ویلا گفت «داده‌های ما نشان می‌دهد که حدود ۱۹۰،۰۰۰ نفر (از این گروه سنی) دوز اول واکسن را تزریق نکرده‌اند.» «واقعاً مهم است که شورای آموزش منطقه متوجه باشد که واکسینه شدن والدین قطعاً یک عامل کلیدی است.»

اظهارات دکتر دی ویلا بعدازظهر روز دوشنبه در شرایطی مطرح شد که داده‌های جدید نشان می‌دهد بیش از یک‌چهارم تمامی موارد ابتلا کووید-۱۹ شناسایی‌شده در استان به مدارس مرتبط است.

وزیر آموزش می‌گوید که تا ساعت ۲ بعدازظهر روز جمعه از ۱۳۵ مورد دیگر ابتلا به کووید-۱۹ باخبر شده درحالی‌که ۱۲۰ مورد در میان کودکان مدارس دولتی و ۱۳ مورد در میان کارکنان آموزشی شناسایی‌شده است.

منشاء دو مورد دیگر از موارد ابتلا شناسایی‌شده در روز جمعه اعلام نشده است.

در حال حاضر ۱،۴۵۰ مورد ابتلا فعال به کووید-۱۹ در مدارس سراسر استان وجود دارد و یکی از مدارس در کورتیس (Courtice) انتاریو تعطیل شده است.

سال تحصیلی گذشته در همین مقطع زمانی تعداد موارد شناسایی‌شده ابتلا به کووید-۱۹ در مدارس انتاریو بیشتر از ۲۸۰ مورد نبود؛ اگرچه سال تحصیلی گذشته تقریباً یک هفته دیرتر آغاز شد و واریانت‌های سرایت‌پذیرتر دلتا و آلفا هنوز وجود نداشتند و واکسیناسیون نیز هنوز امکان‌پذیر نشده بود.

موارد ابتلا کووید-۱۹ مرتبط با مدارس در حال حاضر ۲۶ درصد از شمار موارد فعال شناسایی‌شده در استان را تشکیل می‌دهد.

در همین حین سازمان بهداشت عمومی تورنتو می‌گوید که یک گروه همکاری تشکیل داده است که پس از دریافت تائید نهایی از سازمان بهداشت کانادا توزیع عمومی و تزریق واکسن کووید-۱۹ به کودکان ۵ تا ۱۱ سال را برنامه‌ریزی می‌کند.

شرکت فایزر می‌گوید که قصد دارد ظرف چند روز آینده داده‌های کارآزمایی واکسن کووید-۱۹ خود برای کودکان را به سازمان غذا و دارو ایالات‌متحده ارائه کند.

سازمان بهداشت عمومی تورنتو می‌گوید که این گروه همکاری از «همکاران حوزه بهداشت و درمان، شوراهای آموزشی مدارس، نمایندگان جامعه و وزارت بهداشت» تشکیل خواهد شد.

سازمان بهداشت عمومی تورنتو برآورد می‌کند در تورنتو ۲۰۰،۰۰۰ کودک در این گروه سنی قرار داشته باشند.

شوراهای آموزشی در سایر محل‌ها در ناحیه تورنتو بزرگ و منطقه همیلتون (GTHA) از شناسایی ۸۸ مورد ابتلا دیگر به کووید-۱۹ بین روز جمعه تا صبح دوشنبه خبر دادند. دکتر آیلین دی ویلا

در حال حاضر ۷۱۱ مورد کووید-۱۹ مرتبط با مدارس واقع در ناحیه GTHA وجود دارد. دکتر آیلین دی ویلا

خبرگزاری کنیدین پرس دست‌کم ۲۸۴ کلاس و گروه هم وضعیت را شناسایی کرده است که تا روز دوشنبه دستور انتقال به یادگیری آنلاین دریافت کرده‌اند و احتمالاً این تعداد بیشتر باشد چراکه شوراهای آموزش بزرگ مانند شورای آموزش منطقه تورنتو و شورای آموزش منطقه کاتولیک تورنتو آمار مربوط به رده‌های مرخص شده را منتشر نمی‌کنند. بالاترین آمار ابتلا در تورنتو در میان کودکان گروه سنی مدرسه مشاهده شده است

بالاترین آمار ابتلا در تورنتو در میان کودکان گروه سنی مدرسه مشاهده شده است
بالاترین آمار ابتلا در تورنتو در میان کودکان گروه سنی مدرسه مشاهده شده است

پزشک ارشد استان          پزشک ارشد استان        پزشک ارشد استان          پزشک ارشد استان

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا