ایرانجدیدترین اخبار

دختران دانش‌آموز در ایران همچنان از مسمومیت‌های سریالی رنج می‌برند/ مقامات «دشمنان» را مقصر می‌دانند

مسموم کردن‌های سریالی در دست‌کم ۲۶ واحد مدرسه در ایران ادامه داشت

دانش آموزان دختر در مدارس ایران همچنان از مسمومیت‌های سریالی رنج می‌برند و مقامات «دشمنان» را مقصر دانستند

در حالی که سه ماه از آغاز مسموم‌سازی‌ها در مدارس می‌گذرد و مقامات جمهوری اسلامی «منافین، اسرائیل و دشمنان» را مقصر می‌دانند، روز چهارشنبه دهم اسفند ۱۴۰۱ دست‌کم در ۲۶ مدرسه دخترانه دانش‌آموزان را مسموم کردند.

در حالی که مدارس مجهز به دوربین مداربسته هستند، احمد وحیدی، وزیر کشور اعلام کرده است که دستگاه‌های مرتبط هنوز موفق به شناسایی عامل مشخصی درباره این موضوع نشده‌‌اند.احمدی وحیدی گفت بالای ۹۰ درصد دانش‌آموزان به دلیل استرس دچار بدحالی شده‌اند، هنوز هیچ ماده سمی خاصی پیدا نشده، گزارش قطعی درباره این ماجرا وجود ندارد و نهادهای امنیتی فعلا نمی‌دانند این حمله‌ها کار چه کسانی است. دستگاه‌های اطلاعاتی در حال بررسی موضوع هستند.

روز چهارشنبه دانش‌آموزان دست‌کم ۲۶ واحد مدرسه دخترانه در شهرهای تهران، اصفهان، شاهین‌شهر، اردبیل، کرمانشاه، پرند، پردیس و فردیس مسموم شدند که پس از اطلاع والدین دانش آموزان و حضور آنها در مدرسه، نیروهای لباس شخصی و انتظامی به دلیل اعتراض و سر دادن شعارهای اعتراضی از سوی دختران دانش‌آموز و خانواده‌هایشان با آنها درگیر شدند.

مسمومیت در مدارس دخترانه اردبیل 

علی محبوبی پور، مدیرکل امنیتی استانداری اردبیل از مسموم شدن ۲۰۲ دانش‌آموز در هفت مدرسه اردبیل در روز چهارشنبه خبر داد و گفت منشا این مسمومیت گاز سمی منتشرشده بوده است.رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز گفت در هفت مدرسه بوی گاز یا مشابه آن احساس و علایم مشکوک تنفسی اعلام شده و وضعیت عمومی دانش آموزان مساعد و بررسی وضعیت در حال انجام است. 

مسمومیت در مدارس دخترانه در استان همدان 

پرویز علی‌بنده‌لو، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رزن نیز گفت که دلیل مسمومیت هفته گذشته دانش‌آموزان روستای امیرآباد «گازگرفتگی» بوده و یک دانش‌آموز یک روز و نیم در بیمارستان بستری بود که مرخص شد. 

خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران در تازه‌ترین واکنش‌ها به این موضوع گفته است که «روز گذشته سه نفر در این خصوص بازداشت شده‌اند» و «احتمال خرابکاری توسط شبکه نفاق» را می‌دهند. 

مسمومیت در مدارس دخترانه در استان تهران

در تهران مسموم کردن‌های عمدی دانش‌آموزان از روز سه‌شنبه آغاز شده و خبرها حاکی از مسمومیت دانش‌آموزان دبستان دخترانه یارجانی در میدان ۱۷ نارمک، دبیرستان دخترانه مهدیه تهران، دبیرستان دخترانه ۱۳ آبان، مدرسه دخترانه سیاوش زرآزوند در منطقه هشت تهران و مدرسه دخترانه هاجر هر دو در تهرانسر، دبستان دخترانه عصمت و مدرسه دخترانه امت در تهرانپارس است.

دختران دانش‌آموز دبیرستان دخترانه ۱۳ آبان در منطقه تهرانسر هنگام خروج از مدرسه شعار «‌مرگ بر دیکتاتور» و «‌زن زندگی آزادی» سر دادند.

در فاز پنج پرند نیز دانش‌آموزان «دبستان پسرانه یوسف علی» به دلیل انتشار گاز سمی مسموم شده‌اند.

روز سه‌شنبه نهم اسفند، برای اولین بار خبری از مسموم کردن دانش‌آموزان در مدارس تهران منتشر شد که ابتدا مسمومیت دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه خیام در پردیس تهران تایید شد و پس از آن مسموم کردن سریالی دانش‌آموزان به مدرسه راه زینب در منطقه ۱۳ تهران رسید. 

از سوی دیگر، برای اولین بار رد پای مسموم کردن‌های عمدی در دانشگاه‌ها هم دیده شد و دانشجویان دختر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد به دلیل مسمومیت راهی بیمارستان شدند.

استانداری لرستان نیز روز چهارشنبه با تایید این حادثه اعلام کرد که «تعداد معدودی از دانشجویان با مشاهده علایمی چون سرگیجه راهی بیمارستان» شده و «پس از رسیدگی‌های لازم، بدون هیچ مشکلی ترخیص شدند».

علاوه بر این، روز چهارشنبه مجلس هم پس از سه ماه انکار، سرانجام جلسه‌ای برای رسیدگی به این بحران تشکیل داد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، زهرا شیخی در جلسه بحران مسمومیت اعلام کرد «تا روز دوشنبه ۸ اسفند، مجموعا مسمومیت هزار و ۲۰۰ کودک و نوجوان در مدارس گزارش شده که ۷۹۹ مورد از آن‌ها در قم و حدود ۴۰۰ نفرشان دانش‌آموزان بروجردی بوده‌اند». «بر اساس بررسی‌های انجام شده، مسمومیت گوارشی دانش‌آموزان رد شده اما مسمومیت استنشاقی میان آن‌ها وجود دارد و اگرچه فرضیه‌های مختلفی مطرح است اما هنوز نتایج قطعی‌ای وجود ندارد. لذا در بررسی‌ها هنوز علت عامل اصلی مسمومیت مشخص نیست». همچنین «بر اساس گزارش‌ها، مسمومیت دانش‌آموزان اکثرا گذرا بوده و آنها بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه علایم مسمومیت داشتند و این علایم پایدار نبوده است».

سایر مقامات، نمایندگان مجلس و رسانه‌های وابسته به حکومت نیز مانند گذشته، «دشمنان» جمهوری اسلامی را مسئول مسموم کردن‌های عمدی و سریالی دانش‌آموزان دانستند.

مدارسی که دانش‌آموزان آنها دچار مسمومیت شده‌اند عبارتند از:

۱. اردبیل، مدرسه‌ دخترانه‌ بهاران

۲. اردبیل، مدرسه‌ دخترانه‌ سما
۳. اردبیل، مدرسه‌ دخترانه‌ عفاف
۴. اردبیل، مدرسه‌ دخترانه‌ فرزانگان ۲
۵. اردبیل، مدرسه‌ دخترانه‌ ذاکر
۶. اردبیل، مدرسه‌ دخترانه‌ اندیشه
۷. اصفهان، مدرسه‌ دخترانه‌ دانشگاه صنعتی
۸. پردیس، مدرسه‌ دخترانه‌ شمس
۹. تهران، مدرسه‌ دخترانه‌ ۱۳ آبان
۱۰. تهران، مدرسه‌ دخترانه‌ هاجر
۱۱. تهران، مدرسه‌ دخترانه‌ یارجانی
۱۲. تهران، مدرسه‌ دخترانه‌ امت
۱۳. تهران، مدرسه‌ دخترانه‌ عصمت
۱۴. تهران، مدرسه‌ دخترانه‌ امام حسن
۱۵. تهران، مدرسه‌ دخترانه‌ مدرس
۱۶. تهران، مدرسه‌ دخترانه‌ زراوند‌
۱۷. تهران، مدرسه دخترانه جاجرودی
۱۸. تهران، مدرسه‌ دخترانه‌ مهدیه
۱۹. تهران، مدرسه‌ دخترانه‌ سیدالشهدا
۲۰. تهران، مدرسه‌ دخترانه‌ پاپلی
۲۱. تهران، مدرسه‌ دخترانه‌ فرزانگان تهرانسر
۲۲. تهران، مدرسه‌ دخترانه‌ امام حسین
۲۳. شاهین‌شهر، مدرسه‌ دخترانه‌، ۲۲ بهمن
۲۴. فردیس، مدرسه‌ دخترانه‌ رضوان
۲۵. کرمانشاه، مدرسه‌ دخترانه‌ مصباح
۲۶. کرمانشاه، مدرسه‌ دخترانه‌ آیت‌الله دانش آموزان دختر در مدارس ایران همچنان از مسمومیت‌های سریالی رنج می‌برند دانش آموزان دختر در مدارس ایران همچنان از مسمومیت‌های سریالی رنج می‌برند دانش آموزان دختر در مدارس ایران همچنان از مسمومیت‌های سریالی رنج می‌برند دانش آموزان دختر در مدارس ایران همچنان از مسمومیت‌های سریالی رنج می‌برند    مدارس دخترانه تهران ایران  مدارس دخترانه تهران ایران  مدارس دخترانه تهران ایران  مدارس دخترانه تهران ایران  مدارس دخترانه تهران ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا