ایرانجدیدترین اخبار

عکس های خامنه‌ای و خمینی برای جلوگیری از پاره شدن توسط دانش آموزان از دیوار مدارس حذف می‌شود

در پی انتشار ویدئوهای متعدد از دانش آموزان که عکس خامنه‌ای را پاره می کنند به مدیران مدارس دستور داده شد این عکس ها را از روی دیوار حذف کنند

عکس خامنه‌ای و خمینی برای جلوگیری از پاره شدن توسط دانش آموزان از دیوار مدارس حذف می‌شود

در میان اعتراضات سراسری که حتی دانش‌آموزان دبیرستانی ایرانی را بسیج کرده، مقامات جمهوری اسلامی عکس‌های علی خامنه‌ای رهبر ایران را از ترس پاره شدن یا آسیب دیدن حذف می‌کنند.

عکس خامنه‌ای و خمینی برای جلوگیری از پاره شدن توسط دانش آموزان از دیوار مدارس حذف میشود
عکس خامنه‌ای و خمینی برای جلوگیری از پاره شدن توسط دانش آموزان از دیوار مدارس حذف میشود

طبق یکی از گزارش‌های روزنامه هم‌میهن که روز شنبه منتشر شد به مدیران مدارس دستور داده شد تا عکس های علی خامنه‌ای رهبر ایران و روح الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی را که در کلاس های درس همه مدارس ایران آویزان شده بود حذف کنند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ویدئوهای متعددی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد دانش‌آموزان عکس‌ها را پاره می‌کنند یا آنها را با شعارهای ضدحکومتی یا عکس‌های مهسا امینی [دختر ۲۲ ساله‌ای که توسط پلیس اخلاق ایران در بازداشتگاه گشت ارشاد کشته و باعث قیام سراسری علیه حکومت آخوندی شد] تعویض می کنند.

بر اساس گزارش روزنامه هم‌میهن نیروهای شبه نظامی بسیج نقش فعال‌تری در مدیریت مدارس به عهده گرفته‌اند و بسیاری از مدیران به دلیل عدم واکنش تند به دانش آموزان معترض احضار یا برکنار شده‌اند.

مردم شهر اردبیل در شمال غرب کشور که از خشونت حکومت علیه دختران دانش‌آموز خشمگین هستند، روز شنبه در اعتراض به خشونت نیروهای سرکوبگر علیه فرزندانشان به خیابان‌ها آمدند.

بر اساس گزارش‌ها، مسئولان مدرسه شاهد اردبیل سعی داشتند دانش‌آموزان را وادار کنند که آهنگ «سلام فرمانده» که در مدح علی خامنه‌ای حاکم ایران است، را بخوانند. اما پس از اینکه برخی از دانش آموزان خودداری کردند ماموران حکومتی وارد مدرسه شدند و دختران را مورد ضرب و شتم و تعرض قرار دادند. در پی حمله نیروهای لباس شخصی و امنیتی جمهوری اسلامی، یکی از دانش آموزان (اسرا پناهی) به دلیل جراحات وارده جان خود را از دست داده و یکی دیگر نیز در شرایط وخیم در بیمارستان بستری است و چندین دانش آموز بازداشت شده اند.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا