جدیدترین اخبارجهانکریپتوکارنسی

مجلس سنای ایالات‌متحده آمریکا لایحه زیرساخت را بدون اصلاح تبصره کریپتو پیش می‌برد

سنا لایحه زیرساخت ها را بدون اصلاح مقررات رمزنگاری تصویب می کند

سنا لایحه زیرساخت ها را بدون اصلاح مقررات رمزنگاری تصویب می کند

مجلس سنا  ایالات‌متحده آمریکا لایحه زیرساخت را بدون اصلاح تبصره کریپتو پیش می‌برد

مجلس سنا هنوز فرصت دارد که اصلاحیه تبصره کریپتو را از طریق رأی‌گیری غیرعلنی تصویب کند اما مستلزم موافقت تمامی سناتورها است.

مجلس سنا ی ایالات‌متحده آمریکا لایحه زیرساخت را بدون اصلاح تبصره کریپتو پیش می‌برد
مجلس سنا ی ایالات‌متحده آمریکا لایحه زیرساخت بدون اصلاح تبصره کریپتو پیش می‌برد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

طبق رأی مجلس سنای ایالات‌متحده لایحه ۱ تریلیارد دلاری زیرساخت بدون افزودن اصلاحیه به تبصره‌ای که دامنه الزامات گزارش دهی مالیاتی کریپتوکارنسی را به فعالیت‌های بیشتری گسترش می‌دهد بررسی خواهد شد که به‌احتمال‌زیاد باعث می‌شود این لایحه بدون تغییرات اضافی به رأی‌گیری کامل گذاشته شود.

هدف تبصره کریپتو این است که قوانین سخت‌گیرانه‌تری در زمینه گزارش اطلاعات مالیاتی در صنعت کریپتو را با کسب اطمینان از اینکه تمامی کارگزاران کریپتو داده‌های تراکنش خود را به IRS (سازمان خدمات درامد داخلی) گزارش می‌کنند، به اجرا بگذارد.

این تبصره دامنه تعریف «کارگزار» را تا جایی گسترده در نظر می‌گیرد که منتقدین بر این باورند ماینرها، تاییدکنندگان اعتبار نودها و حتی توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری که کریپتوکارنسی طراحی و ایجاد می‌کنند را نیز در برمی‌گیرد.

علاوه بر این منتقدین استدلال می‌کنند که عدم امکان پیروی از قوانین مالیاتی جدید می‌تواند ادامه فعالیت این دسته از کسب‌وکارها در ایالات‌متحده را دشوار سازد.

مجلس سنا اواخر روز یکشنبه به ادامه بررسی این لایحه بدون اصلاحیه‌های ارائه‌شده رأی داد.

قانون‌گذاران به مدت ۳۲ ساعت لایحه مبنای جدید را پیش از تقدیم به مجلس نمایندگان به بحث می‌گذارند. اصلاحیه این تبصره می‌تواند از طریق رأی‌گیری غیرعلنی تصویب شود اما اگر تنها یک سناتور به آن اعتراض کند در این صورت اصلاحیه رد خواهد شد.

سناتور جمهوری‌خواه اوهایو راب پورتمن (Rob Portman) که این اصلاحیه را به لایحه زیرساخت اضافه کرد روز یکشنبه گفت به باور او ادبیات لایحه نمی‌تواند آنچنان که منتقدین می‌گویند گسترده تفسیر شود، بااین‌حال اضافه کرد که امکان کار بیشتر روی این لایحه در طول بحث‌های صحن مجلس وجود دارد.

راب پورتمن گفت «ما باید برای ایجاد شفافیت در این موضوع تلاش کنیم … ما می‌خواهیم اطمینان پیدا کنیم که ماینرها و استکرها (stakers){اپراتورهای پردازنده شبکه بلاک چین گواهی اثبات سهام} و سایرین که هم‌اکنون یا در آینده از طریق تائید اعتبار تراکنش‌ها نقش کلیدی ایفا می‌کنند، یا فروشندگان سخت‌افزارها یا نرم‌افزارهای کیف پول دیجیتال، یا اپراتورهای نود شبکه‌ها یا سایر فعالانی که کارگزار نیستند به‌طور واضح از این قانون معاف باشند.»

یکی از اصلاحیه‌های این لایحه که چهارشنبه گذشته توسط سناتور ران وایدن (Ron Wyden) از اورگون، سینتیا لامیس (Cynthia Lummis) سناتور جمهوری‌خواه از وایومینگ و پت تومی (Pat Toomey) سناتور جمهوری‌خواه از پنسیلوانیا ارائه شد قصد داشت که به‌طور مشخص تصریح کند که این نوع کسب‌وکارها از الزامات گزارش دهی مالیاتی معاف هستند به این معنی که تنها میزهای معاملاتی {کارگزاران دارای اسپرد ثابت یا بازارساز که نسبت به سود و زیان معامله گران بی تفاوت هستند} یا کسب‌وکارهایی که انواعی مشابهی از خدمات ارائه می‌کنند ملزم و موظف به پیروی از قوانین گزارش دهی مالیاتی هستند.

 

۲۸ میلیارد دلار

 

کسب‌وکارهای غیر متصدی نیز طبق ادبیات فعلی تبصره کریپتو بخشی از امتیازبندی {یا همان نحوه ارزش‌گذاری کمیته مشترک مالیات‌بندی (JCT) در مورد میزان درآمد قابل ایجاد برای دولت توسط چنین کسب‌وکارهایی} هستند.

این امکان وجود دارد که اگر به‌عنوان‌مثال ماینرها به‌صراحت از این قانون مستثنا شوند امتیازبندی تغییر کند به این معنا که در این صورت پیش‌بینی نمی‌شود که تبصره کریپتو بتواند ۲۸ میلیارد دلار درآمد ایجاد کند. این نگرانی در مورد کاهش درآمد پیش‌بینی‌شده علیه اصلاحیه ارائه‌شده توسط وایدن/تومی/لامیس مورد استناد قرار گرفت.

باوجوداینکه کمیته مشترک مالیات‌بندی (JCT) امتیاز کلی خود برای لایحه زیرساخت را منتشر کرده است اما روشی که JTC بر اساس آن به رقم ۲۸ میلیارد دلاری رسیده نامشخص است.

یکی از نمایندگان مجلس گفت که معمولاً این نوع روش‌شناختی‌ها و شیوه‌های محاسباتی توسط کمیته مشترک مالیات‌بندی منتشر نمی‌شود.

یکی از گروه‌های حمایت از حقوق دیجیتال به نام مبارزه برای آینده (Fight for the Future) در ساعات پایانی چهارشنبه در حمایت از اصلاحیه وایدن/تومی/ لامیس یک کمپین تماس با سناتورها به راه انداخت.

سخنگوی این گروه گفت که مردم عادی تا پیش از روز شنبه در حدود ۱۵۰۰ تماس با مجلس سنا داشته‌اند.

کسب‌وکارهای حوزه کریپتو، سازمان‌های لابی‌گر و شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر نیز با صدور یک بیانیه علنی و نامه‌هایی که مستقیماً برای قانون‌گذاران مختلف ارسال شد به‌طورجدی خواهان تصویب این اصلاحیه شدند.

پس از رأی‌گیری در مجلس سنا لایحه زیرساخت به مجلس نمایندگان ارسال خواهد شد اما مجلس نمایندگان تا پیش از پاییز به بررسی این لایحه نخواهد پرداخت.

مخالفت‌هایی از طرف هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات نسبت به تبصره کریپتو در مجلس نمایندگان وجود دارد بااین‌حال مشخص نیست که آیا مجلس نمایندگان تبصره مالیاتی را کنار خواهد گذاشت یا دامنه تعریف آن را محدود خواهد ساخت.

لایحه زیرساخت کریپتو      لایحه زیرساخت کریپتو      لایحه زیرساخت کریپتو    لایحه زیرساخت کریپتو

سناتورهای آمریکا    اخبار کریپتو    سناتورهای آمریکا     اخبار کریپتو    سناتورهای آمریکا      اخبار کریپتو  سناتورهای آمریکا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا