انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

پلیس از مردم اتاوا خواست هر گونه جرائم مرتبط با کاروان اعتراضات را گزارش کنند

پلیس اتاوا از ساکنین خواست تماس بگیرند و مشکلات مرتبط با کاروان راننده کامیون ها را گزارش کنند

پلیس از مردم اتاوا خواست هرگونه جرائم مرتبط با کاروان اعتراضات راننده کامیون ها را گزارش کنند

اداره پلیس اتاوا از شهروندان خواست که تماس بگیرند و رسما هر گونه فعالیت مجرمانه ای که در ارتباط با تظاهرات بزرگ «کاروان آزادی» در اتاوا مشاهده می کنند را گزارش کنند و به ارسال در شبکه های اجتماعی اکتفا نکنند. پلیس از مردم اتاوا خواست هر گونه جرائم مرتبط با کاروان اعتراضات را گزارش کنند

هزاران نفر از معترضان روز شنبه به مرکز دان تاون اتاوا آمدند و راه بندان سنگین ایجاد کردند.

بخش عمده ای از جمعیت معترضان در پارلمان هیل باقی ماندند اما تعداد بسیاری نیز وارد خیابان ها شدند و در برخی موارد رفتارهایی از آنها سر زد که توسط مسئولین محکوم شد، از جمله ایستادن روی مقبره سرباز گمنام در بنای یادبود ملی جنگ و نصب یک پرچم وارونه کانادا روی پیکره تری فاکس (Terry Fox) در ولینگون استریت. موسسه شپردز آو گوود هوپ (Shepherds of Good Hope) نیز گفت که روز شنبه برخی از معترضان برای کارکنان و داوطلبان مشغول به کار در آشپزخانه سوپ این خیریه مزاحمت ایجاد کردند.

با این وجود پلیس می گوید که روز شنبه هیچ بازداشتی انجام نشد. پلیس از مردم اتاوا خواست هرگونه جرائم مرتبط با کاروان اعتراضات راننده کامیون ها را گزارش کنند

بیانیه مطبوعاتی پلیس متذکر شد «ماموران با چندین چالش در ارتباط با تظاهرکنندگان مواجه شدند از جمله موارد پراکنده ای از مسدود کردن جاده به وسیله کامیون ها که ماموران برای باز کردن راه اقدام کردند.» « این موقعیت های پرخطر تنش زدایی و بدون هیچ بازداشتی حل و فصل شدند.»

امی گاگنون (Amy Gagnon) مامور و سخنگوی پلیس اتاوا روز یکشنبه در صحبتهای خود با برنامه نیوزتاک ۵۸۰ سی اف آر ای (Newstalk 580 CFRA) به طور جدی از شهروندانی که شاهد ارتکاب جرم هستند خواست که مستقیما با پلیس تماس بگیرند.

گاگنون گفت «می دانم که گزارش های بسیاری در شبکه های اجتماعی در گردش است و می خواهیم که به مردم یادآوری کنیم که واقعا وظایف انتظامی را نمی توان براساس شبکه اجتماعی انجام داد.» «ما در واقع گزارشی از حوادث دریافت نکرده ایم بنابراین از مردم می خواهیم که با ما تماس بگیرند. لطفا اگر حادثه و اتفاقی برای گزارش وجود دارد با پلیس اتاوا تماس بگیرید.»

گانون گفت که ماموران پلیس آماده تحقیق و رسیدگی به هر گونه گزارش جرائم و در صورت لزوم آماده بازداشت به اتهام جرائم صورت گرفته هستند. سخنگوی پلیس اتاوا اضافه کرد «ما برای کمک به شهروندان اینجا هستیم و بنابراین اگر با تهدید مواجه شده‌اید یا مواجه هستید یا تهدید به خشونت کشیده شده است لطفا با ما تماس بگیرید. ما لازم است مطلع شویم تا بتوانیم رسیدگی کنیم.»

اعتراضات علیه مقررات اجباری کووید-۱۹ و مقررات بهداشت عمومی هنگامی آغاز شد که کاروانی از راننده کامیون ها از بریتیش کلمبیا به سمت اتاوا رانندگی کردند در حالی که بسیاری از مردم نیز در خودروهای شخصی خود با آنها همراه شدند. معترضان در طول مسیر در مرکز دان تاون در اغلب اوقات روز شنبه بوق خودروها را به صدا درآوردند و شب نیز ترقه و مواد آتش بازی روشن کردند. بوق زدن خودروها در دان تاون از ۸ صبح یکشنبه مجددا با تجمع جمعیت کوچکتری در پارلمان هیل آغاز شد.  

گانون امکان ارائه برآورد دقیق از اندازه جمعیت را نداشت اما گفت که در حدود هزاران نفر جمع شده اند. گانون گفت که پلیس روز یکشنبه برای تعداد یکسانی از جمعیت در مرکز دان تاون آماده می شود.

پلیس از مردم اتاوا خواست هرگونه جرائم مرتبط با کاروان اعتراضات راننده کامیون ها را گزارش کنند
پلیس از مردم اتاوا خواست جرائم کاروان اعتراضات راننده کامیون ها را گزارش کنند

حصارکشی با موانع ترافیکی سیمانی در بنای یادبود جنگ

پلیس از مردم اتاوا خواست هرگونه جرائم مرتبط با کاروان اعتراضات راننده کامیون ها را گزارش کنند

پلیس علاوه بر این اعلام کرد که روز یکشنبه حصارکشی در اطراف بنای یادبود ملی جنگ برای ممانعت از پارک کردن خودرو ها در مقبره سرباز گمنام انجام شده است.

پلیس صبح شنبه برخی از خودروها را که اطراف بنای یادبود پارک شده بودند کنار زد. ساعاتی بعد در روز شنبه یک ویدئو در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد که شخصی را نشان می داد که روی مقبره سرباز گمنام ایستاده بود فریاد می زد «آزادی!» که این رفتار با محکومیت سراسری از طرف ژنرال وین ایر (Wayne Eyre) سرباز ارشد کشور، فرمانده نیروی دفاعی، آنیتا آنند وزیر دفاع و گروه هایی مانند رویال کنیدین لژیون (Royal Canadian Legion) مواجه شد.

روز یکشنبه موانع سیمانی در مسیر منتهی به بنای یادبود مستقر شد.

گانون گفت «بناهای یادبود ما باید مورد احترام قرار بگیرند. رفتاری که [از آن شخص] سر زد غیرقابل پذیرش است و بنابراین ما موانع فیزیکی مستقر می کنیم تا اطمینان پیدا کنیم که وسایل نقلیه نمی توانند به این مسیر دسترسی داشته باشند و شاهد افزایش حضور پلیس در اطراف این مناطق نیز خواهید بود.»

فعالیت مجرمانه شهروندان اتاوا    فعالیت مجرمانه شهروندان اتاوا    فعالیت مجرمانه شهروندان اتاوا      فعالیت مجرمانه شهروندان اتاوا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا