ایرانجدیدترین اخبار

تعداد کشته‌ها در تظاهرات زاهدان : آمار رسمی ۱۹ نفر و منابع محلی بین ۳۶ تا ۵۸ نفر گزارش کردند

آمار رسمی کشته‌ها در تظاهرات زاهدان ۱۹ نفر اعلام شد منابع محلی بین ۳۶ تا ۵۸ نفر گزارش کردند

تعداد کشته‌ها در تظاهرات زاهدان : آمار رسمی ۱۹ نفر و منابع محلی بین ۳۶ تا ۵۸ نفر گزارش کردند

در حالی که استاندار سیستان و بلوچستان از کشته شدن ۱۹ نفر در درگیری‌های زاهدان خبر داد، منابع محلی آماری بین ۳۶ تا ۵۸ کشته گزارش‌ کردند. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان گفت که در درگیری‌های زاهدان ۱۹ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند، اما دو منبع «کمپین فعالان بلوچ» و «خبرگزاری حال‌وش» که به اخبار سیستان و بلوچستان می‌پردازند در گزارش‌هایی متفاوت به ترتیب تعداد کشته‌ها را ۵۸ و ۳۶ نفر اعلام کردند. 

تعداد کشته‌ها در تظاهرات زاهدان : آمار رسمی ۱۹نفر و منابع محلی بین ۳۶ تا ۵۸ نفر گزارش کردند
تعداد کشته‌ها در تظاهرات زاهدان : آمار رسمی ۱۹نفر و منابع محلی بین ۳۶ تا ۵۸ نفر

خبرگزاری «حال‌وش» نوشت که ۵۰ نفر نیز مجروح شدند و به نقل از یک شاهد عینی گزارش داد: «به خاطر ازدحام جمعیت معترضان و تیراندازی‌های شدید ماموران نظامی، احتمالا آمار کشته و زخمی‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. در بین مجروحان، کودکان و زنان نیز هستند.»

نخستین گزارش‌ها درباره درگیری زاهدان، ساعتی بعد از اتمام نماز جمعه این شهر منتشر شد.

به گفته احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در جریان درگیری‌های روز جمعه به چهار کلانتری در زاهدان حمله شده است. همچنین اعلام شد که فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان نیز در درگیری‌های جمعه کشته شده است.

رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی همگی آنچه را رخ داده یک «حمله تروریستی» خواندند.

ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی نوشت «افراد مسلح ضمن به رگبار بستن کلانتری، کوکتل مولوتف نیز به سمت کلانتری پرتاب کردند.»

خبرنگار صدا و سیما نیز در یکی از بخش‌های خبری شبکه خبر گفت «ظهر امروز تعدادی فرد مسلح ناشناس اقدام به تیراندازی به کلانتری ۱۶ زاهدان کردند. ماموران برای حفاظت از ساختمان پاسگاه مجبور شدند به حمله کنندگان تیراندازی کنند.»

خبرگزاری «حال‌وش» نوشته است که در جریان درگیری‌ها، چندین زن نیز زحمی شده‌اند.

شاهزاده رضا پهلوی کشتار شهروندان بلوچ را محکوم کرد

شاهزاده رضا پهلوی سرکوب شدید معترضان در زاهدان را از سوی جمهوری اسلامی «جمعه خونین زاهدان» خواند و در توییتر خود نوشت: «رژیم وامانده جمهوری اسلامی در #جمعه_خونین_زاهدان، هم‌میهنان بلوچ ما را به قتل رسانده است. این جنایت‌ها تنها سرعت سرنگونی‌ این رژیم را شدت خواهد بخشید. ملت متحد ایران، انقلاب ملی خود را تا رسیدن به یک ایران سکولار، آزاد و آباد ادامه خواهد داد.»

آخرین اخبار اعتراضات ایران  آخرین اخبار اعتراضات ایران  آخرین اخبار اعتراضات ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا