ایرانجدیدترین اخبار

اعتراضات ایران؛ ماموران امنیتی به دانشگاه شریف حمله و ده‌ها دانشجو را بازداشت کردند

دانشگاه شریف در محاصره و دانشجویان زیر حمله هستند

اعتراضات ایران؛ ماموران امنیتی به دانشگاه شریف حمله و ده‌ها دانشجو را بازداشت کردند

عصر یکشنبه دهم مهرماه، ماموران امنیتی و لباس‌ شخصی‌های رژیم آخوندی، دانشگاه شریف را به محاصره درآوردند و دانشجویانی که قصد خروج از دانشگاه را داشتند، هدف تیراندازی قرار دادند. 

بر اساس گزارش‌ها، گروهی از دانشجویان در این دانشگاه گیر افتاده‌اند، نیروهای لباس شخصی و ماموران امنیتی به آنها اجازه خروج ندادند و با «گاز اشک‌آور، و گلوله ساچمه‌ای و جنگی» به آنها حمله‌ کردند.

ماموران با مستقر کردن چند خودرو در پارکینگ دانشگاه شریف، دانشجویان را هنگام خروج از این محل تعقیب و گروهی از آنها را بازداشت کردند.

حمله ماموران به دانشگاه شریف در پی تجمع دانشجویان که خواهان آزادی دانشجویان بازداشتی بودند و شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سردادند رخ داد. بر اساس گزارش‌ها، شماری زیادی از دانشجویان بازداشت شدند.

خبرگزاری هرانا در گزارش خود تعداد آنها را بیش از ۳۰ تا ۴۰ دانشجو گزارش کرده است.

در حالی‌که تعدادی از استادان مقابل «‌در انرژی» این دانشگاه حضور یافتند تا از بازداشت‌دانشجویان به دست نیروهای امنیتی جلوگیری کنند، زلفی‌‌گل وزیر علوم برای پیگیری وضعیت به دانشگاه شریف رفت.

همچنین گزارش‌هایی از تدارک اتوبوس یا ون از سوی معاونت دانشجویی برای خارج کردن دانشجویان از دانشگاه و انتقال آنها به خوابگاه‌ها منتشر شد. در پی انتشار خبرها درباره وضعیت بحرانی دانشگاه شریف، مردم در رسانه‌های اجتماعی فراخوان‌هایی برای کمک به دانشجویان دادند.

محدودیت‌‌های اطلاع‌رسانی از جمله محدودیت اینترنتی، دریافت و تایید اطلاعات از آنچه در دانشگاه شریف می‌گذرد در این ساعات دشوار کرده است. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

اعتراضات ایران؛ ماموران امنیتی به دانشگاه شریف حمله و ده‌ها دانشجو را بازداشت کردند  حمله ماموران به دانشگاه شریف در پی تجمع دانشجویان که خواهان آزادی دانشجویان بازداشتی بودند و شعارهایی علیه جمهوری اسلامی سردادند رخ داد. بر اساس گزارش‌ها، شماری زیادی از دانشجویان بازداشت شدند.    تیراندازی ماموران امنیتی  تیراندازی ماموران امنیتی
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا