جدیدترین اخبارجهان

تیراندازی در دانشگاهی در روسیه شش کشته و چندین مجروح بر جای گذاشت

۶ کشته در پی تیراندازی در دانشگاه روسیه، انتقال مهاجم به بیمارستان

تیراندازی در دانشگاهی در روسیه شش کشته و چندین مجروح بر جای گذاشت

به گفته بازرسان پلیس روز دوشنبه در پی تیراندازی یک دانشجوی مسلح به تفنگ شکاری در دانشگاهی در شهر پرم (Perm) در روسیه حداقل شش نفر کشته و بسیاری دیگر مجروح شدند.

ویدئوی نمایش داده شده روی وبسایت های خبری، دانشجویان وحشت زده را نشان می دهد که برای فرار از دانشگاه دولتی پرم (Perm State University) واقع در فاصله حدود ۱،۳۰۰ کیلومتری (۸۰۰ مایل) شرق مسکو از پنجره های طبقه اول به بیرون می پرند و پیش از اینکه بتوانند به مکان های امن فرار کنند به سختی روی زمین می افتند.

سمیون کاریاکین (Semyon) یکی از دانشجویان به رویترز گفت «تقریبا ۶۰ نفر در کلاس ما حضور داشتند. ما درب کلاس را بستیم و با صندلی ها جلوی درب را مسدود کردیم.

نهاد انتظامی «کمیته تحقیقات» در بیانیه ای اعلام کرد که مهاجم تیرانداز پس از مقاومت در برابر بازداشت مجروح شد و در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفته است. 

ناتالیا پچیشچوا (Natalia Pechishcheva) سخنگوی دانشگاه ابتدا گفت که مهاجم تیرانداز «کشته شده است» اما بعدا گفت که در بازداشت پلیس است. ویدئوی صحنه حادثه، مهاجم تیرانداز را در حالی که خارج از ساختمان دانشگاه روی زمین افتاده است نشان می دهد.

کمیته تحقیقات ابتدا گفت که هشت نفر کشته شده اند.

به گفته کمیته تحقیق فرد مهاجم به عنوان یکی از دانشجویان دانشگاه شناسایی شده که تفنگ شکاری را در ماه می به دست آورده است. تیراندازی در دانشگاهی در روسیه شش کشته و چندین مجروح بر جای گذاشت

تیراندازی در دانشگاهی در روسیه شش کشته و چندین مجروح بر جای گذاشت
تیراندازی در دانشگاهی در روسیه شش کشته و چندین مجروح بر جای گذاشت

رسانه های داخلی روسیه هویت مهاجم تیراندازی را به عنوان یک دانشجوی ۱۸ ساله اعلام کردند که قبلا عکسی از خودش را در حال ژست گرفتن با یک تفنگ و یک کلاه ایمنی نظامی و مهمات در شبکه های اجتماعی پست کرده بود. امکان تایید اعتبار این عکس به طور مستقل وجود نداشت.

یکی از پست های ارسال شده روی یک شبکه اجتماعی از طرف اکانتی که به فرد مهاجم نسبت داده شده و سپس حذف شده است می گوید «من مدتهای طولانی در این مورد فکر کرده بودم، سالها بود که در این مورد فکر می کردم، و من پی بردم که موعد انجام دادن کاری که رویای آن را داشتم فرارسیده است.»

پست ارسال شده اشاره می کرد که اقدامات او ارتباطی با مسائل سیاسی یا مذهبی نداشته و اقدام او برخاسته از نفرت بوده است.

روسیه محدودیت های سختگیرانه ای در مورد مالکیت سلاح گرم توسط غیرنظامیان دارد اما امکان خرید برخی از انواع تفنگ ها برای شکار، دفاع شخصی یا ورزشهایی که با برخی الزامات بخصوص مطابقت دارند، فراهم است.

در ماه می یک مهاجم نوجوان در مدرسه ای در شهر کازان دست به تیراندازی زد و نه نفر را کشت و بسیاری دیگر را مجروح کرد.

حمله شهر کازان پس از سال ۲۰۱۸ که یک دانشجوی کالج در شبه جزیره الحاقی کریمه به روسیه ۲۰ نفر را کشت و سپس به خودش شلیک کرد، مرگبار ترین حادثه تیراندازی در مدارس کشور روسیه محسوب می شود.

روسیه پس از حادثه تیراندازی کازان حداقل سن خرید سلاح گرم را از ۱۸ سال به ۲۱ سال افزایش داد، اما قانون جدید هنوز به اجرا گذاشته نشده است. تیراندازی در دانشگاهی در روسیه شش کشته و چندین مجروح بر جای گذاشت

تیراندازی در دانشگاهی در روسیه شش کشته و چندین مجروح بر جای گذاشت
تیراندازی در دانشگاهی در روسیه شش کشته و چندین مجروح بر جای گذاشت

تیراندازی دانشجو  پلیس روسیه  شهر پرم روسیه   پلیس روسیه  تیراندازی دانشجو  پلیس روسیه  شهر پرم روسیه  پلیس روسیه    تیراندازی دانشجو    شهر پرم روسیه   تیراندازی دانشجو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا