آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخبارسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

تاخیر و گم شدن چمدان ها مسافران هوایی کانادا را به شکایت و درخواست غرامت واداشت

برخی از مسافران هوایی بابت تاخیر و گم شدن چمدان ها به دادگاه شکایت کردند و خواستار غرامت شدند

تاخیر در پرواز و گم شدن چمدان ها مسافران هوایی کانادا را به شکایت و درخواست غرامت واداشت

در حالی که برخی از ایرلاین ها از پرداخت غرامت به دلیل تاخیر در پرواز یا گم شدن چمدان خودداری می کنند، تعدادی از مسافران کانادایی دعاوی حقوقی خود را به دادگاه ارائه کرده اند.

تاخیر در پرواز و گم شدن چمدان ها مسافران هوایی کانادا را به شکایت و درخواست غرامت واداشت
تاخیر در پرواز و گم شدن چمدان مسافران هوایی کانادا را به شکایت ودرخواست غرامت واداشت

کورتیس آلتمیکس (Curtis Altmiks) ساکن ادمونتون گفت که او برای پرواز به تورنتو به همراه همسر و سه برادرزاده‌اش پرواز ایرلاین وست جت را برای ۶ جون رزرو کرده بود که در ابتدا قرار بود در ساعت ۱ بامداد پرواز کند. این مسافر کانادایی گفت پس از اینکه سوار شدن مسافران به هواپیما در حدود ساعت ۲ بامداد تکمیل شد خلبان اعلام کرد که کمک خلبان او خیلی خسته تر از آن است که بتواند پرواز کند و پرواز لغو شد.

آلتمیکس گفت که پرواز او برای ساعت ۹:۴۰ صبح روز بعد دوباره رزرو شد، اما مجددا به تعویق افتاد. آلتمیکس گفت که هواپیما حدود ساعت ۱۱:۱۵ صبح با بیش از ۱۰ ساعت تاخیر پس از زمانبندی اولیه پرواز از باند فرودگاه برخاست.

ایرلاین های بزرگ در صورتی که تاخیر تحت کنترل آنها بوده باشد و به مدت ۹ ساعت طول کشیده باشد بر اساس مقررات حفاظت از مسافران هوایی (APPR) آژانس حمل و نقل کانادا (CTA) ملزم به پرداخت ۱۰۰۰ دلار غرامت به مسافران هستند.

آلتمیکس می گوید ادعای غرامت او بر مبنای دلایل مربوط به ایمنی رد شده است. طبق مقررات حفاظت از مسافران هوایی (APPR) ایرلاین ها مجازند در صورتی که تاخیر به دلایل ایمنی انجام شده باشد، حتی اگر وضعیت در کنترل شرکت هواپیمایی باشد، از پرداخت غرامت خودداری کنند.

به همین دلیل آلتمیکس از ایرلاین وست جت در دادگاه دعاوی کوچک شکایت کرده است. آلتمیکس مدعی است که خستگی بیش از حد خلبان برای پرواز یک مشکل مربوط به تامین نیروی انسانی است که شرکت هواپیمایی باید برای آن برنامه ریزی می کرد و یک مسئله مربوط به ایمنی محسوب نمی شود.

گروه مدافع حقوق مسافران هوایی توصیه می کند که در صورت نادیده گرفته شدن یا رد ادعای غرامت مسافران باید از شرکت هواپیمایی به دادگاه دعاوی کوچک شکایت کنند.

گبور لوکاکس (Gabor Lukacs) رئیس سازمان حقوق مسافران هوایی روز سه‌شنبه گفت «غرامتی که [ایرلاین ها] طبق مقررات حفاظت از مسافران هوایی به شما بدهکار هستند در واقع نوعی بدهی است و تفاوت اساسی ندارد. اگر (مسافران) از شرکت های هواپیمایی به دادگاه دعاوی کوچک شکایت کنند و شواهدی [برای ادعای خود] ارائه دهند، دادگاه به شرکت هواپیمایی دستور می دهد که غرامت را پرداخت کند.»

در برخی موارد دیگر هر دو ایرلاین وست جت و ایر کانادا پرداخت غرامت را به دلیل کمبود کارکنان رد کرده اند. با این حال، آژانس حمل و نقل کانادا (CTA) گفت که کمبود خدمه نباید به منزله یک «مسئله ایمنی» در نظر گرفته شود و بنابراین نباید ایرلاین ها را از پرداخت غرامت معاف کند.

برخی از مسافران نیز برای مطالبه جبران خسارت چمدان گم شده و تاخیر در دریافت چمدان های خود به دادگاه دعاوی کوچک مراجعه کرده اند.

شرکت‌های هواپیمایی موظفند تحت کنوانسیون مونترال برای چمدان‌های گمشده یا تاخیر در تحویل چمدان ها تا حدود ۲،۳۰۰ دلار به ازای هر مسافر برای هر چمدان برای هر گونه هزینه‌های «معقول» متحمل شده، مانند خریدهای موقت برای جایگزینی لباس‌های گمشده و سایر لوازم ضروری غرامت بپردازند.

تاخیر در پرواز و گم شدن چمدان ها مسافران هوایی کانادا را به شکایت و درخواست غرامت واداشت
تاخیر در پرواز و گم شدن چمدان ها مسافران هوایی کانادا را به شکایت و درخواست غرامت واداشت

تاخیر در پرواز و گم شدن چمدان ها مسافران هوایی کانادا را به شکایت و درخواست غرامت واداشت    ایر کانادا  ایر کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا