جدیدترین اخبارجهان

اسپانیا در پی تغییر سیاست کمک نظامی خود تسلیحات جنگی به اوکراین ارسال می کند

اسپانیا با یک تغییر کلی در سیاست کمک های نظامی خود اعلام کر تسلیحات جنگی به اوکراین می فرستد

اسپانیا در پی تغییر سیاست کمک نظامی خود تسلیحات جنگی به اوکراین ارسال می کند

اسپانیا به عنوان کشوری که قبلا در مقابل ارسال مستقیم سلاح به اوکراین مقاومت کرده بود اکنون با تغییر سیاست خود تسلیحات جنگی به این کشور می فرستد.

اسپانیا در پی تغییر سیاست کمک نظامی خود تسلیحات جنگی به اوکراین ارسال می کند
اسپانیا در پی تغییر سیاست کمک نظامی خود تسلیحات جنگی به اوکراین ارسال میکند

پدرو سانچز (Pedro Sanchez) نخست وزیر اسپانیا روز چهارشنبه در اظهاراتی خطاب به پارلمان گفت «می خواهم اعلام کنم که اسپانیا ملزومات نظامی تهاجمی برای مقاومت اوکراین ارسال می کند.»

اسپانیا به خیل فزاینده دولت هایی می پیوندد که به ارسال کمک به اوکراین متعهد شده اند. آخر هفته گذشته آلمان در یک تغییر تاریخی در رویکرد سیاسی خود با تامین سلاح برای اوکراین موافقت کرد.

تا پیش از این نخست وزیر اسپانیا تاکید داشت که تنها به عنوان بخشی از یک بسته مالی گسترده تر که روز یکشنبه توسط اتحادیه اروپا رونمایی شد حمایت نظامی ارسال خواهد کرد؛ بروکسل موافقت کرد که تحت این بسته مالی ۴۵۰ میلیون یورو (۵۰۰ میلیون دلار) به خرید سلاح برای اوکراین توسط اعضای اتحادیه اروپا اختصاص دهد.

این تغییر سیاست می تواند سانچز را در موضع مخالفت با حزب چپ افراطی پودموس قرار دهد که شریک ائتلاف دولت سانچز و مخالف انتقال محموله تسلیحاتی است.

آیونی بلِرا (Ione Belarra) رئیس حزب پودموس در بیانیه ای گفت «مشارکت در تشدید جنگ به حل و فصل زودتر درگیری کمک نخواهد کرد و ما را به سمت سناریویی کاملا مبهم و خطرناک از یک درگیری جهانی پیش می برد.»

تنها کشورهای عضو اتحادیه اروپا که مستقیما تسلیحات جنگی برای اوکراین نمی فرستند در حال حاضر ایرلند، اتریش، مجارستان، کرواسی، مالت، و قبرس هستند.

 

#حمایت_مالی_از_اوکراین #کمک_مالی_به_اوکراین #ارسال_سلاح_به_اوکراین #ارسال_تسلیحات_به_اوکراین ارسال سلاح به اوکراین حمایت مالی از کمک مالی به اوکراین    ارسال سلاح به اوکراین حمایت مالی از کمک مالی به اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا