انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

رهبر حزب لیبرال های انتاریو، استیون دل دوکا استعفا داد

استیون دل دوکا از رهبری حزب لیبرال انتاریو کناره گیری کرد

رهبر حزب لیبرال های انتاریو، استیون دل دوکا استعفا داد

لیبرال‌های انتاریو پنجشنبه، شب فاجعه‌باری را متحمل شدند و استیون دل دوکا رهبر حزب در شهر محل سکونت و حوزه انتخاباتی خود شکست خورد و در نتیجه استعفا داد.

خبرگزاری سی‌تی‌وی نیوز (CTV News) پیش‌بینی می‌کند که در چهل و سومین پارلمان استانی لیبرال‌ها به رهبری دل دوکا به عنوان حزب سوم باقی خواهند ماند و داگ فورد به عنوان نخست‌وزیر با اختلاف قابل‌توجهی برای دومین بار اکثریت کرسی های پارلمان استانی را به دست می‌آورد و حزب نیودموکرات به عنوان اپوزیسیون رسمی استان باقی خواهد ماند.

استیون دل دوکا در سخنرانی برای حامیان خود در وان گفت که زمان آن رسیده که از رهبری حزب کناره گیری کند.

او گفت «من شک ندارم که زنان و مردانی که ما انتخاب کرده‌ایم، وظیفه خود را انجام خواهند داد، و بیشتر از وظیفه خود برای رشد یک جنبش پیشرو جدید در این استان تلاش خواهند نمود.» استیون دل دوکا در ادامه گفت «با این حال، این جنبش توسط یک رهبر جدید رهبری خواهد شد؛ اوایل امروز عصر من به ریاست حزبمان اطلاع دادم که قصد دارم کناره گیری کنم.»

دل دوکا گفت که از برایان جانز (Brian Johns) رئیس حزب خواسته است تا «در سریعترین زمان معقول» یک رقابت انتخاب رهبری را برگزار کند.

عملکرد لیبرال ها نسبت به چهار سال پیش که تنها هفت کرسی را به دست آوردند و نتوانستند دسترسی و امتیازات مربوط به وضعیت رسمی حزب در کوئینز پارک را به دست آورند، اندکی بهبود یافته است.

لیبرال ها در هشت کرسی انتخاب شده اند یا پیشتاز هستند.

دل دوکا در حوزه انتخاباتی وان-وودبریج در رقابت با مایکل تیبولو (Michael Tibollo) نماینده صاحب کرسی فعلی از حزب محافظه کار شکست خورد، که در سال ۲۰۱۸ نیز در همین حوزه انتخاباتی در مقابل دل دوکا پیروز شده بود.

مایکل تیبولو ۳،۸۵۸ رأی بیشتر از استیون دل دوکا کسب کرد.

به نظر می رسد که عملکرد حزب لیبرال کمتر از میانگین پیش بینی شده طبق نظرسنجی های اخیر بوده باشد.

دل دوکا برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ به عنوان یک مقام استانی انتخاب شد و بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به عنوان وزیر حمل و نقل و توسعه اقتصادی در دولت کتلین وین (Kathleen Wynne) خدمت کرد.

دل دوکا در رقابتی در سال ۲۰۲۰ که تحت الشعاع ورود کووید-۱۹به کانادا قرار گرفت به سرعت رهبر حزب لیبرال شد.

رهبر حزب لیبرال های انتاریو، استیون دل دوکا استعفا داد  رهبر حزب لیبرال های انتاریو، استیون دل دوکا استعفا داد

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا