ایرانجدیدترین اخبار

در پی حمله ماموران امنیتی به هنرستان دخترانه صدر در تهران والدین در مقابل مدرسه تجمع کردند

درگیری مردم با نیروهای امنیتی مقابل هنرستان دخترانه صدر در اعتراض به تفتیش بدنی و ضرب و جرح دانش آموزان ادامه دارد

حمله ماموران امنیتی به هنرستان دخترانه صدر در تهران منجر به تجمع والدین مقابل این مرکز آموزشی شد

  • در پی تفتیش بدنی و کتک زدن دانش‌آموزان در هنرستان صدر تهران، معاون مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت هیچ دانش‌آموزی در این ماجرا فوت نکرده و فقط تعدادی از دانش‌آموزان دچار افت فشار شدند و در محل به وضع آنها رسیدگی شد.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

بر اساس ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی در پی یورش ماموران امنیتی به هنرستان دخترانه صدر در خیابان کارون تهران والدین دانش‌آموزان در اعتراض به تفتیش بدنی و ضرب و جرح دانش‌آموزان توسط مدیر و مسئولان هنرستان در مقابل این مدرسه تجمع کردند.

حمله ماموران امنیتی به هنرستان دخترانه صدر در تهران منجر به تجمع والدین مقابل این مرکز آموزشی شد
حمله ماموران امنیتی به هنرستان دخترانه صدر در تهران منجر به تجمع والدین مقابل این مرکز آموزشی شد

طبق گزارش ها مسئولان مدرسه دانش آموزان را تفتیش بدنی کردند و بعضی از آنها را کتک زدند؛ برخی از ویدئوهای منتشر شده حاکی از استقرار آمبولانس مقابل این مدرسه است. بر اساس گزارش‌ها در رسانه‌های اجتماعی، یکی از دانش‌آموزان مصدوم به بیمارستان لقمان تهران منتقل شد.

اکانت توییتری تایید شده ۱۵۰۰ تصویر (@۱۵۰۰tasvir) نوشت «پیام از هنرستان صدر تهران: چند تا از بچه ها رو لخت کردند … از رو پله ها انداختن پایین و بردن بیمارستان. دوم آبان ۱۴۰۱.» «ثنا سلیمانی، ۱۶ ساله نام دانش آموزی است که به دلیل ضرب و شتم مدیر مدرسه هنرستان صدر تهران، با بدحالی به بیمارستان لقمان منتقل شده. دوم آبان ۱۴۰۱.»

در حالی که فیلم هایی از شلیک گاز اشک‌آور و درگیری نیروهای امنیتی با مردم پس از حمله آنها به دبیرستان صدر تهران واقع در خیابان مرتضوی، حد فاصل کارون و جیحون منتشر شده، خبرگزاری مهر نوشت که ماموران «با گفتگو تجمع‌کنندگان را متفرق» کردند.

این خبرگزاری ضمن تایید تجمع در مقابل این هنرستان اعلام کرد که ماموران یگان ویژه به این مدرسه وارد نشدند و تنها برخی از ماموران برای صحبت با والدین به داخل مدرسه رفتند.

معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نیز در واکنش به درگیری ها گفت به دلیل همراه داشتن موبایل و «تاکید مدیر مدرسه برای بازرسی» از آنها تعدادی از دانش‌آموزان و والدین با مدیر مدرسه «درگیر شدند». وی افزود هیچ دانش‌آموزی در این ماجرا فوت نکرده و تعدادی از دانش‌آموزان دچار افت فشار شدند که با حضور نیروهای اورژانس در محل به وضعیت آنها رسیدگی شده است.

طبق برخی گزارش های تایید نشده در شبکه های اجتماعی، دانش آموزان هنرستان صدر قصد داشتند با همصدایی آهنگ «برای…» را بخوانند و ضبط کنند که مسئولین مدرسه متوجه شدند و از دانش آموزان خواستند که گوشی ها را برای پاک کردن این فیلم تحویل بدهند که با مقاومت دانش آموزان روبرو شدند.

در پی این موضوع، دانش آموزان با خانواده های خود تماس گرفتند و مسئولین مدرسه نیز با نیروهای امنیتی تماس گرفتند.

حمله ماموران امنیتی به هنرستان دخترانه صدر در تهران منجر به تجمع والدین مقابل این مرکز آموزشی شد
تجمع شبانه والدین دانش‌اموزان هنرستان دخترانه صدر

طبق گزارش ها، در حالی که تعداد زیادی از مردم در خیابان ها حضور داشتند، ماموران امنیتی در خیابان کارون، کوچه زینعلی به شیشه خانه ها و خودروها تیراندازی کردند.

در هفته‌های گذشته گزارش‌های متعددی از تفتیش دانش‌آموزان در مدارس، بدرفتاری و خشونت با آنها و نیز حضور نیروهای امنیتی و همچنین نیروهای بسیج در مدارس منتشر شده بود.

چندی پیش حمله ماموران امنیتی به «دبیرستان دخترانه شاهد – شهید رانی نظام» اردبیل و ضرب و شتم اسرا پناهی از دانش آموزان این مدرسه منجر به جان باختن او شد.

یکی از معلمان مدرسه شاهد اردبیل گفته بود ماموران امنیتی اسرا پناهی را در مقابل چشم معلمان و دانش آموزان مدرسه مورد ضرب و جرح قرار دادند که منجر به انتقالش به بیمارستان و جان‌باختن او در بیمارستان شد. اسرا پناهی از همخوانی با آهنگ «سلام فرمانده» در یک مراسم حکومتی خودداری کرده بود.

والدین یکی از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه شاهد اردبیل گفت دانش‌آموزان این مدرسه روز چهارشنبه ۲۰ مهر بر خلاف میل خود برای شرکت در یک راهپیمایی حکومتی برده شدند اما معلمان و دانش‌آموزان شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند. ماموران امنیتی در آن مراسم به دانش‌آموزان حمله کردند و پس از بازگردانده شدن دانش‌آموزان به مدرسه نیز ماموران به مدرسه رفته و دانش‌آموزان را ضرب و جرح کردند.

برادر اسرا پناهی که پس از مصاحبه اجباری با صدا و سیما خودکشی کرده بود و در بیمارستان بستری شده بود، از بیمارستان مرخص شده است.

دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه شاهد اردبیل
برادر اسرا پناهی

برادر اسرا پناهی  برادر اسرا پناهی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا