جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

«سوپر ویزا» اکنون به والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها اجازه می دهد تا ۷ سال در کانادا بمانند

تغییر جدید «سوپر ویزا» به پدرها و مادرهای شهروندان و افراد مقیم دائم کانادا فرصت می دهد که تا ۷ سال در کانادا بمانند

سوپر ویزا اکنون به والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها اجازه می دهد تا ۷ سال در کانادا بمانند

والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های شهروندان کانادایی و مقیم دائم کانادا می‌توانند تا هفت سال متوالی در این کشور اقامت داشته باشند.

سوپر ویزا اکنون به والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها اجازه می دهد تا 7 سال در کانادا بمانند
سوپر ویزا اکنون به والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها اجازه می دهد تا ۷ سال در کانادا بمانند

روز سه‌شنبه، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا تغییر جدید برنامه «سوپر ویزا» را که قبلاً فقط اجازه اقامت تا دو سال را می‌داد، اعلام کرد.

شان فریزر (Sean Fraser) وزیر مهاجرت کانادا در بیانیه‌ای گفت «خانواده‌ها در قلب جامعه کانادا هستند.» «ارتقاء برنامه سوپر ویزا به اعضای خانواده اجازه می‌دهد تا برای مدت طولانی‌تری در کانادا گرد هم آیند، که به نوبه خود به شهروندان و ساکنان دائم کانادا کمک می‌کند تا به موفقیت برسند و به جامعه کمک کنند، در حالی که فرصت‌های ارزشمندی برای گذراندن وقت با خانواده در کانادا را برای پدرها و مادرها و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها فراهم می کند.»

دارندگان سوپر ویزا اکنون می توانند در هر ورود به کانادا تا پنج سال بمانند و امکان درخواست تمدید به مدت دو سال دیگر نیز برای آنها فراهم است. تغییر جدید از ۴ جولای اعمال می شود.

برنامه سوپر ویزا در سال ۲۰۱۱ آغاز شد تا به پدرها و مادرها و پدربزرگ ها و مادربزرگ های شهروندان کانادایی و مقیم دائم اجازه دهد تا برای مدت طولانی از این کشور بازدید کنند. فرزند یا نوه ای که میزبان آنها است باید حداقل شرایط درآمد را داشته باشد و متقاضیان باید یک معاینه پزشکی را انجام دهند و مدرک بیمه درمانی خصوصی نیز ارائه کنند. طبق تغییرات جدید، ارائه دهندگان بیمه پزشکی بین المللی تائید شده نیز اجازه خواهند داشت همانند شرکت های بیمه کانادایی برای متقاضیان این طرح پوشش بیمه فراهم کنند.

سوپر ویزاها تا ۱۰ سال اعتبار دارند و می توانند برای چندین بار ورود استفاده شوند. سوپر ویزاها قبلاً فقط اجازه ماندن تا دو سال را در هر نوبت می دادند. مدت اقامت برای ویزای توریستی معمولی کانادا معمولاً شش ماه یا کمتر است. کانادا تقریباً ۱۷،۰۰۰ سوپر ویزا در سال صادر می کند.

با وجود این که این تغییرات جدید احتمالاً برای کسانی که خانواده آنها در خارج از کشور زندگی می کنند می تواند خبر خوشایندی باشند اما در واقع به دست آوردن یک سوپر ویزا ممکن است ماه ها یا بیشتر طول بکشد.

کانادا با انبوهی از تقاضاهای مهاجرتی معوقه مواجه بوده که باعث افزایش زمان رسیدگی به ویزا شده است در حالی که مقامات برای رسیدگی به بیش از دو میلیون تقاضای مهاجرتی تلاش می کنند.

بر اساس زمان‌های رسیدگی فعلی، رسیدگی به تقاضای سوپر ویزا در صورت درخواست از هند حداقل ۱۴۶ روز و در صورت درخواست از ایالات متحده آمریکا تا ۴۵۸ روز طول می‌کشد.

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا  اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا