ایرانجدیدترین اخبار

گروه سایبری عدالت علی دوربین‌های مداربسته زندان اوین را هک کرد

حمله سایبری گروه هکری عدالت علی به سیستم رایانه‌ای و دوربین‌های زندان اوین با هدف افشاگری

گروه سایبری عدالت علی دوربین‌های مداربسته زندان اوین را هک کرد

گروه سایبری «عدالت علی» روز یکشنبه ۳۱ مرداد، تصاویر هک شده‌ای از دوربین‌های زندان اوین منتشر کرد؛ این گروه با هدف افشای نقض حقوق بشر و در حمایت از اعتراضات و با خواست آزادی زندانیان سیاسی، دوربین‌های امنیتی زندان اوین را به عنوان اولین قدم در مبارزه هک کرده است.

«گروه تپندگان» در بیانیه‌ای خبر هک کردن ویدیوها را توسط گروه «عدالت علی» را منتشر کردند و مدعی شدند که این هک منحصر به دوربین‌های امنیتی نیست و این گروه هکری توانسته به ویدیوها و عکس‌هایی از اتاق کنترل زندان، بندها و اتاق‌های زندانیان، پرونده‌های زندانیان سیاسی و مدارک محرمانه زندان اوین دسترسی پیدا کند. 

در میان تصاویر هک شده، تصویری از اتاق کنترل و مانیتورینگ زندان اوین وجود دارد که بر روی مانیتورها لوگوی گروه عدالت علی و پیام «حمله سایبری: زندان اوین لکه ننگی بر عمامه سیاه و ریش سفید رئیسی، اعتراضات سراسری تا آزادی زندانیان سیاسی» ظاهر شده است. گروه سایبری عدالت علی دوربین‌های مداربسته زندان اوین را هک کرد

گروه سایبری عدالت علی دوربین‌های مداربسته زندان اوین را هک کرد
گروه سایبری عدالت علی دوربین‌های مداربسته زندان اوین را هک کرد

ویدیوی دیگری از سوی گروه سایبری عدالت علی منتشر شد که در آن یک زندانی سیاسی مسن با حال وخیم بر روی زمین و پله‌ها کشیده می‌شود و کارکنان و نگهبانان و حتی یک روحانی با بی تفاوتی از کنار او رد می‌شوند.

علاوه بر این در یکی دیگر از ویدیوهایی که به گفته «گروه تپندگان» از سوی «گروه هکری عدالت علی» در اختیارشان قرار گرفته، تصاویری از یک زندانی مشاهده می‌شود که هنگام انتقال از خودروی نیروهای امنیتی اوین، بیهوش شده و بر زمین می‌افتد. گروه تپندگان، تصاویر هک شده را نمادی از افشای شواهدی بی‌سابقه از داخل زندان اوین دانست و آن را نشانگر ظلم و ستمی معرفی کرد که زندانیان سیاسی متحمل می‌شوند.

این گروه با اشاره به اینکه ممکن است گروه هکری عدالت علی، این اقدام را برای مخالفت با انتصاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور از سوی علی خامنه‌ای انجام داده باشند، گفت: «با این افشاگری قاطعانه به رئیسی می‌گوییم که ما به اعتراضات ادامه داده و همچنان به افشای ظلم و ستمی که او و رژیم به مردم روا می‌دارند، ادامه خواهیم داد.»

مقامات جمهوری اسلامی هنوز هیچ واکنشی به این گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده نشان نداده‌اند.

زندان اوین به همراه زندان تهران بزرگ و همچنین زندان رجایی شهر به دنبال نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات ۹۸ در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارد.

زندان اوین پیشتر نیز توسط دولت دونالد ترامپ در فهرست تحریم‌ها قرار گرفت.

گروه تپندگان در فضای سایبری علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند؛ در پی اقدام این گروه در خرداد ماه سال ۹۷ مبنی بر هک مانیتورهای فرودگاه تبریز در حمایت از اعتراضات دی ماه ۹۶، کمال هادیان فر، رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی مهرماه ۹۷ خبر دستگیری هکرهای این گروه را منتشر کرد.

روز یکشنبه ۳۱ مرداد، گروه سایبری «عدالت علی» تصاویر هک شده‌ای از دوربینهای هک‌شده زنداناوین منتشر کرد؛ این گروه سایبری با هدف افشای نقض حقوق بشر و در حمایت از اعتراضات و با خواست آزادی زندانیان سیاسی، دوربینهای امنیتی زندان اوین را به عنوان اولین قدم در مبارزه هک کرده است. در میان تصاویر هک شده، تصویری از اتاق کنترل و مانیتورینگ زندان اوین وجود دارد که بر روی مانیتورها لوگوی گروه عدالت علی و پیام «حمله سایبری: زندان اوین لکه ننگی بر عمامه سیاه و ریش سفید رئیسی، اعتراضات سراسری تا آزادی زندانیان سیاسی» ظاهر شده است. ویدیوی دیگری از سوی گروه هکری عدالت علی منتشر شده است که در آن زندانی سیاسی مسن با وخامت حال بر روی زمین و پله‌ها کشیده می‌شود و کارکنان و نگهبانان و حتی یک روحانی با بی تفاوتی رد می‌شوند. «گروه تپندگان» در بیانیه‌ای خبر هک کردن ویدیوها را توسط گروه «عدالت علی» را منتشر کردند و مدعی شدند که این هک منحصر به دوربین‌های امنیتی نیست و این گروه هکری توانسته به ویدیوها و عکس‌هایی از اتاق کنترل زندان، بندها و اتاق‌های زندانیان، پرونده‌های زندانیان سیاسی و مدارک محرمانه زندان اوین دسترسی پیدا کند. 

علاوه بر این در یکی دیگر از ویدیوهایی که به گفته «گروه تپندگان» از سوی «گروه هکری عدالت علی» در اختیارشان قرار گرفته، تصاویری از یک زندانی مشاهده می‌شود که هنگام انتقال از خودروی نیروهای امنیتی اوین، بیهوش شده و بر زمین می‌افتد. گروه تپندگان، تصاویر هک شده را نمادی از افشای شواهدی بی‌سابقه از داخل زندان اوین دانست و آن را نشانگر ظلم و ستمی معرفی کرد که زندانیان سیاسی متحمل می‌شوند. این گروه با اشاره به اینکه ممکن است گروه هکری عدالت علی، این اقدام را برای مخالفت با انتصاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور از سوی علی خامنه‌ای انجام داده باشند، گفت: «با این افشاگری قاطعانه به رئیسی می‌گوییم که ما به اعتراضات ادامه داده و همچنان به افشای ظلم و ستمی که او و رژیم به مردم روا می‌دارند، ادامه خواهیم داد.» مقامات جمهوری اسلامی هنوز هیچ واکنشی به این گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده نشان نداده است. زنداناوین به همراه زندان تهران بزرگ و همچنین زندان رجایی شهر به دنبال نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات ۹۸ در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارد. زندان اوین پیشتر نیز توسط دولت ترامپ در فهرست تحریم‌ها قرار گرفت. گروه تپندگان در فضای سایبری علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند و در پی اقدام این گروه در خرداد ماه سال ۹۷ مبنی بر هک مانیتورهای فرودگاه تبریز در حمایت از اعتراضات دی ماه ۹۶، کمال هادیان فر، رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی مهرماه ۹۷ خبر دستگیری هکرهای این گروه را منتشر کرد. افشای نقض حقوق بشر افشای نقض حقوق بشر

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا