جدیدترین اخبارجهان

سوئد در راستای توافق ناتو، با استرداد یک مرد کرد تبار به ترکیه موافقت کرد

سوئد در اولین گام برای اجرای توافق ناتو با ترکیه قرار است یک مرد کرد تبار را به ترکیه تحویل دهد

سوئد در راستای توافق ناتو، با استرداد یک مرد کرد تبار به ترکیه موافقت کرد

دولت‌سوئد تصمیم گرفته مردی که ترکیه به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب قرار داده است را به این کشور تحویل دهد؛ این اولین اقدام سوئد پس از توافق با ترکیه برای استرداد تعدادی از افراد تحت تعقیب ترکیه به ازای موافقت این کشور با پذیرش درخواست رسمی استکهلم برای عضویت در ناتو است.

سوئد در راستای توافق ناتو، با استرداد یک مرد کرد تبار به ترکیه موافقت کرد
سوئد در راستای توافق ناتو، با استرداد یک مرد کرد تبار به ترکیه موافقت کرد

ترکیه که یکی از متحدان ناتو است در ماه جون پذیرفت که از حق وتوی خود در مورد پیشنهاد فنلاند و سوئد برای پیوستن به ائتلاف غربی ناتو چشم‌پوشی کند؛ این توافق پس از هفته‌ها مذاکرات پرتنش به دنبال متهم کردن دو کشور اسکاندیناوی [فنلاند و سوئد] به پناه دادن به شبه‌نظامیان حزب ممنوعه کارگران کردستان (PKK) به دست آمد.

ترکیه به عنوان بخشی از این قرارداد فهرستی از افرادی را که خواستار استرداد آنها توسط سوئد بود ارائه کرد، اما از آن زمان نسبت به عدم پیشرفت این روند ابراز ناامیدی کرده بود.

این مرد ۳۰ ساله، اولین مورد علنی استرداد یک شخص به ترکیه از زمان انعقاد قرارداد بین سوئد و ترکیه است.

مورگان یوهانسون (Morgan Johansson) وزیر دادگستری سوئد در پیامی به رویترز گفت «این یک موضوع عادی است. فرد مورد نظر یک شهروند ترکیه است و در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ در ترکیه به جرم کلاهبرداری محکوم شده است.»

یوهانسون گفت «دیوان عالی کشور طبق معمول موضوع را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که هیچ مانعی برای استرداد وجود ندارد.»

تلویزیون سوئدی اس‌وی‌تی (SVT) که اولین خبرگزاری بود که در مورد این استرداد گزارش داد، گفت که این مرد در ترکیه به دلیل چندین پرونده کلاهبرداری مربوط به کارت بانکی به ۱۴ سال زندان محکوم شده است.

تلویزیون اس‌وی‌تی (SVT) گفت که این مرد که از سال گذشته در_سوئد بازداشت شده، می گوید که به ناحق محکوم شده است زیرا او به مسیحیت گرویده، از انجام خدمت سربازی امتناع کرده و کرد تبار است.

دولت‌سوئد دز ازای موافقت ترکیه با پذیرش درخواست رسمی استکهلم برای عضویت در ناتو یک مرد کرد تبار را به اتهام کلاهبرداری به آنها تحویل دهد.  عضویت سوئد در ناتو    عضویت سوئد در ناتو    مورگان یوهانسون (Morgan Johansson) وزیر دادگستری 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا