جدیدترین اخبارجهان

سوئیس به تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه می پیوندد و وضعیت بی طرف را می شکند

سوئیس و فرانسه [در ادامه تحریم‌ها علیه روسیه] از مصادره اموال مقامات و وابستگان به دولت روس خبر دادند و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار قطع وابستگی به نفت و گاز روسیه شد.

سوئیس به تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه می پیوندد و وضعیت بی طرف را می شکند
سوئیس‌به تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه می پیوندد و وضعیت بی طرف را میشکند

رئیس جمهور سوئیس، ایگنازیو کاسیس (Ignazio Cassis) روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که تهاجم روسیه به دلایل اخلاقی و سیاسی غیرقابل تحمل است. رئیس‌جمهور سوئیس گفت حمله روسیه به اوکراین «غیرقابل قبول» است و سوئیس تحریم‌های اتحادیه اروپا، از جمله مسدود کردن دارایی‌ روس‌ها را هدف قرار می‌دهد.

ایگنازیو کاسیس روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که تهاجم روسیه به دلایل اخلاقی و سیاسی غیرقابل تحمل است. دولت سعی کرده بود بین محکومیت اقدامات روسیه با سابقه بی طرفی و به عنوان واسطه بین کشورهای مخالف تعادل برقرار کند.

کاسیس با اشاره به نهاد اجرایی سوئیس گفت «شورای فدرال تصمیم گرفته است که تحریم‌های اتحادیه اروپا از جمله توقیف دارایی‌ها را به طور کامل انجام دهد.»

سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست اما تماماً توسط چهار کشور اتحادیه اروپا [اتریش، فرانسه، آلمان و ایتالیا] احاطه شده است.

تهاجم روسیه به اوکراین، بی‌طرفی سوئیس [و در کنار آن، نقش سنتی این کشور به‌عنوان واسطه بین‌المللی و شهرت به عنوان پناهگاه امن برای دارایی‌های ثروتمندترین و قدرتمندترین کشورهای روسیه] را مورد آزمایش قرار داده است.

قوه مجریه سوئیس پیشتر از اعلام تحریم های یکجانبه علیه منافع روسیه پس از اقدام نظامی مسکو در اوکراین خودداری کرده بود، اما شورای فدرال تصمیم گرفت مطابق با اتحادیه اروپا باشد و متعهد شد که افراد و شرکت‌های روسی که تحت تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند، نتوانند از اموال و دارائی‌هایشان در سوئیس [که یکی از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نیست] استفاده کنند.

دولت سوئیس روز جمعه گفته بود که «واسطه‌های» مالی در سوئیس [اکنون از شروع روابط تجاری جدید] با ۳۶۳ نفر از افراد روسی و چهار شرکت روسی منع شده‌اند. هرگونه تجارت باید به دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس گزارش شود. مراحل بعدی در دست بررسی است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه نهم اسفند اعلام کرد که تهاجم روسیه به اوکراین نشان می‌دهد وظیفه اتحادیه اروپا کاهش وابستگی به نفت و گاز روسیه و حرکت به سمت منابع تجدیدپذیر است. انتقال پول به سوئیس اکنون به الیگارش‌های روسیه کمکی نمی‌کند و این واقعا خبر خوبی است.

همچنین_سوئیس در تحریم روسیه اعلام کرده که تحریم‌های مالی علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور، میخائیل میشوستین نخست وزیر و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اجرا خواهد شد.

وزیر اقتصاد فرانسه نیز خبر داد که این کشور فهرستی از شخصیت‌های روسی وابسته به دولت برای مصادره اموال آنان تهیه کرده است.

بریتانیا هم گفت که بنادر این کشور به کشتی‌های دارای پرچم روسیه، ثبت روسیه یا در مالکیت یا تحت کنترل روسیه اجازه دسترسی نخواهند داد.

کرملین در واکنش به تحریم‌ها، غرب را «امپراتوری دروغ» خواند و در اقدامی تلافی‌جویانه، خطوط هوایی ۳۶ کشور از جمله بریتانیا، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و کانادا را از استفاده از حریم هوایی روسیه منع کرد.

سرگیٔی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به دلیل تحریم‌های هوایی علیه روسیه سفرش را به ژنو لغو کرد.

روز دوشنبه امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین خواستار پایان دادن به حملات به غیرنظامیان، حفظ زیرساخت‌های غیرنظامی و حفظ دسترسی به جاده‌ها در اوکراین شد؛ اما پوتین در پاسخ به مکرون راه حل بحران اوکراین را «بی‌طرفی و غیرنظامی سازی این کشور [عدم پیوستن به ناتو]» و به رسمیت شناختن حاکمیت روسیه بر شبه‌جزیره کریمه اعلام کرد.

رئیس جمهور سوئیس، ایگنازیو کاسیس  #سوئیس #تحریم‌های_جدید_علیه_روسیه #تحریم_الیگارش‌های_روسیه #تحریم‌های_روسیه #تحریم_مقامات_روسیه #تحریم_روسیه #مصادره_اموال_مقامات_روسیه #ولادیمیر_پوتین #رئیس_جمهور_روسیه #امانوئل_مکرون #رئیس_جمهور_فرانسه #جوزپ_بورل #مسئول_سیاست_خارجی_اتحادیه_اروپا #رئیس_جمهور_سوئیس #ایگنازیو_کاسیس #ولودیمیر_زلنسکی #سرگیٔی_لاوروف #وزیر_خارجه_روسیه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا