ایرانجدیدترین اخبار

مردم تبریز شامگاه پنجشنبه در زادروز ستارخان خیابان ها را به تسخیر خود درآوردند

در سی و چهارمین شب قیام سراسری ایرانیان مردم تبریز، تهران، رشت و مهاباد به خیابان ها آمدند

مردم تبریز شامگاه پنجشنبه در زادروز ستارخان خیابان ها را به تسخیر خود درآوردند

در سی و چهارمین شب اعتراضات ضد‌حکومتی ایران، مردم تبریز در پاسخ به فراخوانی که همزمان با زادروز ستارخان قهرمان آزادی‌خواهی آذربایجان صادر شده بود، به خیابان‌ها آمدند.

در ویدیوهایی که شامگاه پنج‌شنبه ۲۸ مهر از تبریز منتشر شد، شهروندان معترض با برافروختن آتش و ایجاد راهبندان در خیابان‌های این شهر شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند و خواستار رهایی و سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی شدند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

همچنین در ویدیوهایی که از سنندج منتشر شده، معترضان شامگاه پنجشنبه یک پایگاه بسیج را در این شهر به آتش کشیدند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

کادر درمانی و پزشکان مشهد نیز روز پنجشنبه در ادامه اعتراضات و اعتصابات سراسری مردم ایران با تجمع مقابل ساختمان نظام پزشکی و فریادهای «مرگ بر دیکتاتور» و «حکومت بچه‌کش نمی‌خواهیم» تظاهرات کردند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

گروهی از اعضای کادر درمان مشهد در این گردهم‌آیی در سازمان نظامی پزشکی مشهد به برخورد خشونت‌بار نیروهای امنیتی با معترضان، به ویژه کودکان، حضور نیروهای امنیتی در بیمارستان‌ها و سوء استفاده از آمبولانس برای سرکوب اعتراض کردند.

در یکی از ویدئوهای منتشر شده از این گردهم‌آیی اعتراضی در سازمان نظامی پزشکی مشهد یکی از اعضای جامعه پزشکی این شهر خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی گفت «دوران بخور و ببر و بکش تمام شده و باید در برابر فجایع مسئول و پاسخگو باشند.»

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

اکانت توییتری تایید شده آتنا دائمی، فعال اجتماعی (@AtenaDaemi) نوشت «هم اکنون مردم در خیابان‌های تبریز، تهران، رشت، مهاباد و اصفهان آزادی را فریاد می زنند و سرکوب ها آن ها را متوقف نکرده … زنده ایم به امید آزادی!»

اکانت توییتری منتسب به حسن رونقی (@HassanRonaghi) برادر زندانی سیاسی، حسین رونقی نوشت «امشب مردم #تبریز خیابان ها را از آن خود کرده اند. یاشاسین آذربایجان»

اکانت توییتری سیما ثابت (@Sima_Sabet) خبرنگار صدای امریکا نوشت «مردم تبریز و خشمی چون آتش» و ویدئویی را از اعتراضات خیابانی در تبریز همرسان کرد.

در مهاباد در استان آذربایجان غربی گزارش‌هایی از بازداشت ۲۹ دانش‌آموز دختر توسط نیروهای امنیتی منتشر شده است.

کانال تلگرام «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان» پنجشنبه ضمن اعلام این خبر نوشته است که در پی اعتراض دختران دانش‌آموز در دبیرستان «بیان» مهاباد مدیر این دبیرستان خصوصی به نام سلطان عیسوی همزمان با قفل کردن درهای مدرسه با ماموران امنیتی تماس گرفته و پس از رسیدن ماموران، دانش‌آموزان معترض را به آن‌ها تحویل داده است.

این گزارش در حالی از سوی «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان» تایید شده است که در روزهای اخیر گزارش‌هایی از حمله نیروهای امنیتی به مدرسه شاهد دخترانه اردبیل و جان باختن یک دختر دانش‌آموز به‌نام اسرا پناهی و به کما رفتن دختر دیگری به شعله ور شدن اعتراضات منجر شده است.

همزمان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران اعلام کرده که علی جلیلی مدیر دبیرستان کار و دانش «برادران مظفر» منطقه ۴ آموزش و پرورش تهران پس از احضارهای متوالی به اداره اطلاعات و حراست آموزش و پرورش بر اثر تهدیدها و فشارها و شکنجه روانی دچار ایست قلبی شده و فوت کرده است.

خبر ایست قلبی و فوت این مدیر مدرسه در حالی منتشر شده که معلمان مستقل و آزادی‌خواه و مدیرانی که از همکاری با نهادهای امنیتی سرباز زده‌اند، در روزهای گذشته بارها مورد تهدید و بازداشت قرار گرفته‌اند.

هفته پیش خبر بازداشت مدیر هنرستان «خامنه‌ای» در کرج با نام خانوادگی «عقاب‌نشین» منتشر شد که در پی اعتراض دانش‌آموزان در مدرسه فیلم دوربین‌های مداربسته را پاک کرده بود.

دانشجویان دانشگاه «چمران» اهواز پنجشنبه ۲۸ مهر با تجمع و سردادن شعار «حمایت حمایت» مردم را به همبستگی و ادامه مبارزات مدنی علیه حکومت جمهوری اسلامی دعوت کردند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by #Tehranto (@tehrantonews)

در سی و چهارمین شب اعتراضات ضد‌حکومت ایران مردم تبریز در زادروز ستارخان قهرمان آزادی‌خواهی آذربایجان در پاسخ به فراخوان به خیابان ها آمدند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا