ایرانجدیدترین اخبار

بنا بر گزارش برخی از زندانیان در زندان لاکان رشت مسئول زندان را گروگان گرفتند و زندان را به آتش کشیدند

طبق برخی از گزارش ها در پی درگیری و گروگان گیری مسئول زندان‌لاکان رشت توسط زندانیان، یگان ویژه زندانیان را به رگبار بست

زندانیان در زندان لاکان رشت مسئول زندان را گروگان گرفتند و زندان را به آتش کشیدند

آتنا دائمی فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی سابق در توییتر نوشت زندان لاکان شهر رشت دچار آتش‌سوزی شده و دود زیادی در منطقه وجود دارد و همچنین ماموران بسیاری در منطقه حضور دارند.

اکانت ۱۵۰۰ تصویر هم نوشت امشب ۱۷ مهر از بعد از ظهر صدای تیراندازی از زندان لاکان به گوش می رسد. ده ها نیروی یگان ویژه به آنجا رفته و دود و آتش از زندان دیده می شود.

طبق برخی از گزارش ها در شبکه های اجتماعی، زندانیان لاکان رشت مسئولان زندان را به گروگان گرفته اند و زندان‌لاکان رشت را به آتش کشیدند. مسیرها به سمت زندان بسته شده است.

طبق گزارش تایید نشده دیگری تا کنون چهار سرباز و افسر نگهبان و چهار زندانی بند حبس ابد کشته شده اند.

امروز افسر نگهبان و دو سرباز برای بردن یک زندانی به بند حبس ابد مراجعه کردند تا او را به درمانگاه ببرند که در همان لحظه زندانیان آنها را گروگان گرفته و همگی از بند خارج و به سمت راهرو هجوم آوردند و تمام مسیر را آتش زدند و کامپیوترها و دوربین‌ها را از بین بردند. با حمله یگان ویژه و به رگبار بستن زندانیان چند تن کشته شدند که در نتیجه زندانیان مقابله به مثل کردند و چند نفر از ماموران را کشتند و جنازه ها را در جای جای زندان رها کردند. درگیری ها هنوز ادامه دارد.

با این حال سید مهدی فلاح‌میری دادستان مرکز گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به درگیری در بند هشت زندان‌لاکان رشت اظهار داشت «امروز تعدادی از زندانیان بند هشت زندان لاکان رشت که محکوم به قصاص قتل عمد هستند بر اثر اختلافات شخصی با هم درگیر شدند که با بالا گرفتن درگیری این افراد منازعه و دعوا به راهروی زندان کشید و با پیوستن تعداد دیگری از زندانیان فضای این بخش از زندان رشت متشنج شد.

سید مهدی فلاح‌میری از تخریب بخشی از اموال زندان لاکان بر اثر درگیری‌ها خبر داد و گفت در این ناآرامی تعدادی از زندانیان تأسیسات موجود در راهرو و سالن زندان را تخریب کردند که در نتیجه پلیس در محل حاضر شد و برای آرام و پراکنده کردن زندانیان از گاز اشک‌آور استفاده کرد. فلاح‌میری در ادامه گفت نیروی انتظامی برای کاهش آثار گاز اشک‌آور ناچار شد در محوطه راهرو و سالن‌های زندان آتش روشن کند و دود متصاعد شده از زندان به همین علت است.

فلاح‌میری مدعی شد این درگیری ارتباطی با اعتراضات اخیر ندارد.

حادثه زندان لاکان رشت  حادثه زندان لاکان رشت  حادثه زندان لاکان رشت

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا