انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

از این پس مدارس تخصصی زیر مجموعه شورای آموزش منطقه تورنتو دانش آموزان را تنها بر اساس علاقمندی می پذیرند

هیئت امنای شورای منطقه آموزشی تورنتو تصویب کرد که تمام امتحانات ورودی و آزمون های عملی برای مدارس تخصصی حذف شود

مدارس تخصصی زیر مجموعه شورای آموزش منطقه تورنتو دانش آموزان را تنها بر اساس علاقمندی می پذیرند

هیئت امنای شورای منطقه آموزشی تورنتو در جلسه چهارشنبه شب به حذف کلیه تست ها، امتحانات، آزمون های عملی و الزامات سطح نمرات برای ورود به مدارس و برنامه های تخصصی تحت نظر این شورا رأی دادند.

در عوض هیئت امنای مدارس تورنتو سیاست جدیدی را تصویب کردند که در آن ارزیابی دانش‌آموزانی که به دنبال ورود به چندین برنامه تخصصی دبیرستان های تحت مدیریت این شورای آموزشی در زمینه هنر، ورزش، علوم، ریاضی و سایر برنامه‌های هیئت مدیره هستند، بر اساس «علاقه» انجام خواهد شد، و هرگاه تعداد متقاضیان از ظرفیت برنامه ها بیشتر بود دانش آموزان با قرعه‌کشی تصادفی انتخاب خواهند شد.

هدف از این تغییر «فاصله گرفتن از مدلی است که فقط دانش آموزانی را می پذیرد که توانایی و/یا استعداد خود را نشان داده اند» و در عوض به سمت مدلی می رود که به همه دانش آموزانی که ابراز علاقه می کنند شانس برابر برای ثبت نام در یکی از برنامه ها را ارائه می کند.

الکساندر براون (Alexander Brown) رئیس شورای منطقه آموزشی تورنتو در بیانیه‌ای گفت «ما مسئولیت داریم که برای بهبود دسترسی همه دانش‌آموزان در تمام موقعیت هایی که در آنها موانع سیستماتیک شناسایی کرده ایم اقدام کنیم. سیاست جدید تضمین می‌کند که تعداد بیشتری از دانش‌آموزان به این برنامه‌ها و مدارس دارای کیفیت بالا دسترسی خواهند داشت و در عین حال موانعی را که مدتهای طولانی حتی مانع ثبت درخواست توسط بسیاری از دانش آموزان شده بود را کاهش می دهد.»

فرایند فعلی ورود به برنامه های تخصصی شورای منطقه آموزشی تورنتو به دلیل اینکه دانش آموزان خانواده های ثروتمندتر را در ارجحیت قرار می داد مورد انتقاد قرار گرفته بود.

فرایند درخواست جدید از سپتامبر ۲۰۲۳ آغاز می شود.

کارکنان شورای منطقه آموزشی تورنتو در جریان یک روال مشاوره ای دریافتند که عموم مردم تعداد تست ها، امتحانات و آزمون های عملی مورد نیاز برای ورود دانش‌آموزان به مدارس تخصصی را غیرعادی می دانستند، زیرا برنامه‌های آموزش تمام وقت فرانسوی این شورای آموزشی چنین الزامی ندارد و صرفاً بر اساس علاقه متقاضی است.

استفاده از نمرات کارنامه یا پرداخت کارمزد ثبت تقاضانامه در سیستم جدید پذیرش ممنوع خواهد بود.

اما متقاضیان هنوز هم می توانند «بیانیه علاقمندی»، «مستندات خلاقیت» و در زمینه ورزش نیز نامه از یک مربی ارائه کنند.  

همچنین دانش آموزان تنها می توانند برای یک برنامه از میان تقریباً ۴۰ برنامه دبیرستان تخصصی ارائه شده در سراسر شهر درخواست ثبت کنند.

شورای منطقه آموزشی تورنتو می گوید تنها ۲۰ درصد از دانش آموزان برای بیش از یک برنامه درخواست می دهند.

ستاد آموزش در گزارشی که به هیئت امنا ارسال شده است نوشتند «بسیاری از دانش‌آموزان تنها قادرند که برای برنامه تحصیلی متمرکز یا مدرسه‌ای که نزدیک‌ترین فاصله به خانه آنها را دارد درخواست دهند. این شرایط باعث ایجاد امتیاز برای دانش‌آموزان/خانواده‌هایی می شود که قادر به سفر/ رفت و آمد هستند یا ممکن است مسئولیت‌های کمتری در خارج از زمان مدرسه داشته باشند.»

امتحانات ورودی آزمون‌های عملی مدارس تورنتو    امتحانات ورودی آزمون‌های عملی مدارس تورنتو    امتحانات ورودی آزمون‌های عملی مدارس تورنتو 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا