ایرانجدیدترین اخبار

دولت یمن: “کارشناس نظامی” ایران در یمن کشته شد؛ تهران تکذیب کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران کشته شدن کارشناس ارشد نظامی ایرانی را در جریان حمله نیروهای ائتلاف تکذیب کرد

دولت یمن: “کارشناس نظامی” ایران در یمن کشته شد؛ تهران تکذیب کرد

به دنبال انتشار خبری مبنی بر کشته شدن یک کارشناس ارشد نظامی ایرانی در حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به مواضع شورشیان شیعه حوثی در یمن، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران این خبر را تکذیب کرد و گفت: «هیچ مستشار نظامی ایرانی در یمن حضور ندارد.»

دولت یمن: "کارشناس نظامی" ایران در یمن کشته شد؛ تهران تکذیب کرد
دولت یمن: “کارشناس نظامی” ایران در یمن کشته شد؛ تهران تکذیب کرد

معمر الاریانی، وزیر اطلاع‌رسانی یمن در حساب توییتر خود اعلام کرده بود که کارشناس ارشد نظامی ایرانی به نام حیدر سیرجانی به همراه ۹ نفر دیگر در جریان حمله هوایی نیروهای ائتلاف به پایگاهی در منطقه صرواح واقع در استان مارب، کشته شدند.

بر اساس گزارش‌های مقامات یمنی، حیدر سیرجانی متخصص آموزش پیاده نظام، آموزش نیروهای کوهستانی و کارشناس برنامه‌ریزی عملیاتی بود و تا ۵ ژوئن ۲۰۲۱ در جبهه‌های سواحل غربی یمن فعالیت می‌کرد. به دنبال کشته شدن مصطفی الغروی، کارشناس نظامی حزب‌الله لبنان در استان مارب، حیدر سیرجانی در تاریخ ۷ ژوئن جایگزین او شد.

این مقام یمنی از سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی انتقاد کرد و از جامعه جهانی، کشورهای عضو سازمان ملل و اعضای دائمی شورای امنیت درخواست کرد که طی اقداماتی دخالت‌های نظامی ایران و نقش آنها در بی‌ثباتی، خونریزی و اختلال در روند صلح یمن را محکوم کنند.

جنگ داخلی یمن از سال ۲۰۱۴ آغاز شد. در ابتدا شورشیان شیعه حوثی تحت حمایت ایران علیه دولت یمن به این کشور حمله کردند و پایتخت یمن، صنعا را به تصرف خود درآوردند. به دنبال آن در سال ۲۰۱۵، دولت یمن از نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان درخواست کرد که وارد جنگ با حوثی‌ها شوند.

تاکنون ۲۳۳ هزار نفر در این جنگ داخلی جان خود را از دست داده‌اند.

به عقیده دانا استرول، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه، حکومت ایران مرتبا تجهیزات و اطلاعات پیچیده‌تری را در اختیار حوثی‌ها قرار می‌دهد؛ این رویکرد جمهوری اسلامی برای آن است که بتواند از این راه به عربستان و غیرنظامیان سعودی حمله کند.

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون ۱۹ مرداد اعلام کرد که جمهوری اسلامی از یک طرف برای کاهش تنش‌ها در منطقه با عربستان و آمریکا دیدار می‌کند و از طرف دیگر برای شورشیان حوثی در یمن تجهیزات پیچیده ارسال می‌کند.

از جنگ یمن به عنوان جنگ نیابتی ایران و عربستان یاد می‌شود، که یکی از پیچیده‌ترین بحران‌های منطقه و جهان است.

دولت یمن: “کارشناس نظامی” ایران در یمن کشته شد؛ تهران تکذیب کرد به دنبال انتشار خبری مبنی بر کشته شدن یک کارشناس ارشد نظامی ایرانی در حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به مواضع شورشیان شیعه حوثی در یمن، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران این خبر را تکذیب کرد و گفت: «هیچ مستشار نظامی ایرانی در یمن حضور ندارد.» معمر الاریانی، وزیر اطلاع‌رسانی یمن در حساب توییتر خود اعلام کرده بود که کارشناس ارشد نظامی ایرانی به نام حیدر سیرجانی به همراه ۹ نفر دیگر در جریان حمله هوایی نیروهای ائتلاف به پایگاهی در منطقه صرواح واقع در استان مارب، کشته شدند. بر اساس گزارش‌های مقامات یمنی، حیدر سیرجانی متخصص آموزش پیاده نظام، آموزش نیروهای کوهستانی و کارشناس برنامه‌ریزی عملیاتی بود و تا ۵ ژوئن ۲۰۲۱ در جبهه‌های سواحل غربی یمن فعالیت می‌کرد. به دنبال کشته شدن مصطفی الغروی، کارشناس نظامی حزب‌الله لبنان در استان مارب، حیدر سیرجانی در تاریخ ۷ ژوئن جایگزین او شد.

دولت یمن: “کارشناس نظامی” ایران در یمن کشته شد؛ تهران تکذیب کرد این مقام یمنی از سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی انتقاد کرد و از جامعه جهانی، کشورهای عضو سازمان ملل و اعضای دائمی شورای امنیت درخواست کرد که طی اقداماتی دخالت‌های نظامی ایران و نقش آنها در بی‌ثباتی، خونریزی و اختلال در روند صلح یمن را محکوم کنند. جنگ داخلی یمن از سال ۲۰۱۴ آغاز شد. در ابتدا شورشیان شیعه حوثی تحت حمایت ایران علیه دولت یمن به این کشور حمله کردند و پایتخت یمن، صنعا را به تصرف خود درآوردند. به دنبال آن در سال ۲۰۱۵، دولت یمن از نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان درخواست کرد که وارد جنگ با حوثی‌ها شوند. تاکنون ۲۳۳ هزار نفر در این جنگ داخلی جان خود را از دست داده‌اند. به عقیده دانا استرول، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه، حکومت ایران مرتبا تجهیزات و اطلاعات پیچیده‌تری را در اختیار حوثی‌ها قرار می‌دهد؛ این رویکرد جمهوری اسلامی برای آن است که بتواند از این راه به عربستان و غیرنظامیان سعودی حمله کند. یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون ۱۹ مرداد اعلام کرد که جمهوری اسلامی از یک طرف برای کاهش تنش‌ها در منطقه با عربستان و آمریکا دیدار می‌کند و از طرف دیگر برای شورشیان حوثی در یمن تجهیزات پیچیده ارسال می‌کند. از جنگ یمن به عنوان جنگ نیابتی ایران و عربستان یاد می‌شود، که یکی از پیچیده‌ترین بحران‌های منطقه و جهان است.

دولت یمن: “کارشناس نظامی” ایران در یمن کشته شد؛ تهران تکذیب کرد به دنبال انتشار خبری مبنی بر کشته شدن یک کارشناس ارشد نظامی ایرانی در حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به مواضع شورشیان شیعه حوثی در یمن، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران این خبر را تکذیب کرد و گفت: «هیچ مستشار نظامی ایرانی در یمن حضور ندارد.» معمر الاریانی، وزیر اطلاع‌رسانی یمن در حساب توییتر خود اعلام کرده بود که کارشناس ارشد نظامی ایرانی به نام حیدر سیرجانی به همراه ۹ نفر دیگر در جریان حمله هوایی نیروهای ائتلاف به پایگاهی در منطقه صرواح واقع در استان مارب، کشته شدند. بر اساس گزارش‌های مقامات یمنی، حیدر سیرجانی متخصص آموزش پیاده نظام، آموزش نیروهای کوهستانی و کارشناس برنامه‌ریزی عملیاتی بود و تا ۵ ژوئن ۲۰۲۱ در جبهه‌های سواحل غربی یمن فعالیت می‌کرد. به دنبال کشته شدن مصطفی الغروی، کارشناس نظامی حزب‌الله لبنان در استان مارب، حیدر سیرجانی در تاریخ ۷ ژوئن جایگزین او شد.جنگ داخلی یمن جنگ داخلی یمن

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا