انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

راننده تسلا در حال حرکت با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراه شلوغی در انتاریو  ظاهرا خوابیده بود

پلیس انتاریو در موردن خوابیدن راننده تسلای در حال حرکت با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر گفت عمل او مصداق سهل انگاری است و جرم تلقی می شود

راننده تسلا در حال حرکت با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراه شلوغی در انتاریو  ظاهرا خوابیده بود

ویدئویی منتشر شده که نشان می دهد راننده تسلا در حالی که با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراه شلوغی در انتاریو حرکت می کند پشت فرمان خوابیده است.

لوئیز لسر (Louise Lesser) گفت که حوالی ساعت ۷ صبح روز جمعه در بزرگراه کوئین الیزابت در نزدیکی سنت کاترینز رانندگی می کرده‌اند که پارتنرش به آن طرف نگاه کرد و فکر کرد خودروی تسلای سفید جلوی آنها راننده ندارد.

لسر روز جمعه به سی‌تی‌وی نیوز تورنتو گفت «فکر کردم دیوانه است که چنین فکری می کند، چون بدیهی است که یک ماشین باید راننده داشته باشد. به پارتنرم گفتم سرعتش را کم کند چون می خواهم (خودروی تسلا) را ببینم.»

لسر گفت وقتی آنها در کنار تسلا ایستادند، متوجه شد که صندلی راننده خوابیده است و فردی که پشت فرمان است چشمانش را بسته است.

لسر گفت که ترافیک اطراف آنها در آن زمان تقریباً با سرعت ۱۰۵ کیلومتر در ساعت در حال حرکت بود.

لسر گفت «وقتی توانستم داخل خودرو را ببینم، آن مرد شاید برای چند ثانیه چشمانش را باز کرد و سپس دوباره چشمانش را بست و کاملاً به خواب رفت. خودروی تسلا پشت یک کامیون کمپرسی در حرکت بود و تنها به این فکر بودم که اگر آن کامیون به طور ناگهانی ترمز کند، چه اتفاقی می افتد؟»

سی‌تی‌وی نیوز تورنتو این ویدئو را به کری اشمیت (Kerry Schmidt) گروهبان پلیس استانی انتاریو نشان داد. اگر چه این ویدئو توسط پلیس تایید نشده است، اما اشمیت این حادثه را «کاملا سهل انگاری و بی احتیاطی» خواند.

اشمیت گفت «اگر این شخص واقعاً خواب است، نمی‌دانم چرا فردی که فیلم را ضبط می‌کند، به جای تماس با ۹۱۱، فیلم می گیرد. اشمیت اضافه کرد که صرف نظر از اینکه آیا ویدئو معتبر است یا خیر اقدام راننده پشت فرمان غیرقانونی است.

لسر به سی‌تی‌وی نیوز تورنتو گفت چون نمی‌توانست پلاک خودرو را به وضوح ببیند با ۹۱۱ تماس نگرفت.

اشمیت گفت که پلیس استانی انتاریو در حال حاضر مشغول بررسی این ویدئو نیست زیرا شکایت رسمی ثبت نشده است.

«اگر در صندلی راننده نشسته اید، ملزم و موظف هستید که هوشیار و مراقب باشید. عدم هوشیاری و بی توجهی هنگام رانندگی می تواند شما را به جرم رانندگی بی احتیاط و خطرناک متهم کند. هیچ تخلفی به نام خوابیدن پشت فرمان وجود ندارد، اما بسیاری از تخلفات دیگر وجود دارد که [خوابیدن پشت فرمان] می تواند مصداق یکی از آن تخلفات باشد.»

طبق وبسایت تسلا، قابلیت خودران فعلی خودروهای آنها نیازمند نظارت فعال راننده است و این قابلیت باعث نمی‌شود خودرو مستقل از راننده باشد.

راننده تسلا در حال حرکت با سرعت بیش از 100 کیلومتر در ساعت در بزرگراه شلوغی در انتاریو  ظاهرا خوابیده بود
راننده تسلا در حال حرکت با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراه شلوغی در انتاریو  ظاهرا خوابیده بود

خوابیدن پشت فرمان تسلا   قابلیت خودران تسلا  خوابیدن پشت فرمان تسلا   قابلیت خودران تسلا  خوابیدن پشت فرمان تسلا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا