جدیدترین اخبارجهان

دیوید واگنر سرمایه گذار تسلا به دلیل توییت ایلان ماسک در مورد فروش ۱۰% سهام از تسلا شکایت کرد

تسلا به دلیل توییت ایلان ماسک در مورد فروش ۱۰% از سهام خود با شکایت حقوقی سرمایه گذار مواجه است

دیوید واگنر سرمایه گذار تسلا به دلیل توییت ایلان ماسک در مورد فروش ۱۰% سهام از تسلا شکایت کرد

شرکت تسلا به دلیل انتشار پست های شبکه مجازی توسط ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت شامل نظرسنجی توییتری در مورد فروش سهام که باعث پایین آمدن قیمت سهام تسلا شد با شکایت حقوقی مواجه است. دیوید واگنر سرمایه گذار تسلا به دلیل توییت ایلان ماسک در مورد فروش ۱۰% سهام از تسلا شکایت کرد

دیوید واگنر سرمایه گذار تسلا به دلیل توییت ایلان ماسک در مورد فروش 10% سهام از تسلا شکایت کرد
دیوید واگنر سرمایه گذار تسلا بدلیل توییت ایلان ماسک ازتسلا شکایت کرد

دیوید واگنر (David Wagner) سرمایه گذار تسلا خواستار دسترسی به اسناد داخلی شرکت شد تا در مورد احتمال نقض یکی از موافقت‌نامه های ایلان ماسک و تسلا با مرجع تنظیم مقررات بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و همچنین کوتاهی اعضای هیئت مدیره شرکت در انجام وظایف امانت‌داری آنها تحقیق و بررسی شود.

در سال ۲۰۱۸ ماسک یکی از شکایت های حقوقی کمیسیون بورس و اوراق بهادار در ارتباط با انتشار توییت خود با موضوع تبدیل شرکت به سهام خصوصی را حل و فصل کرد و موافقت نمود که وکلای شرکت باید آن دسته از توییت های او را که شامل اطلاعات مرتبط با شرکت هستند از قبل تائید کنند.

سهام تسلا که در حال نوسان حول‌و‌حوش بالاترین قیمت بی سابقه بود پس از انتشار توییت ایلان ماسک در ۶ نوامبر که گفته بود ۱۰% از سهام خود را در صورت موافقت کاربران توییتر خواهد فروخت، یک چهارم ارزش خود را از دست داد. ماسک از آن زمان تا به حال نزدیک به ۱۴ میلیارد دلار از سهام خود را فروخته است.

این شکایت حقوقی که روز پنجشنبه نزد دادگاه انصاف دلاور* (Delaware Court of Chancery) اقامه شد قصد دارد سوابق و دفاتر مرتبط با توییت های ایلان ماسک شامل برخی از اسناد را به دست بیاورد که می تواند نشان دهد آیا توییت های فروش سهام او پیش از انتشار بازنگری و تائید شده است یا خیر.

* دادگاه انصاف محل رسیدگی به اختلافات مربوط به انصاف در حوزه گسترده ای از مسائل است که غالباً در دادگاه های کامن لا قابل حل و فصل نیستند.

در ماه مارس یکی دیگر از سهام داران از ماسک و هیئت مدیره شرکت شکایت کرد و او را متهم کرد که توافق سال ۲۰۱۸ خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار را نقض کرده و سهامداران را در معرض میلیاردها دلار زیان قرار داده است.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا