جدیدترین اخبارفرهنگ و هنر

جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی با فیلم هادی محقق گشایش می‌یابد

جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی با پخش فیلم ایرانی «درب» آغاز می‌شود

جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی با فیلم «درب» ساخته هادی محقق گشایش می‌یابد

به گفته برگزارکنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان کره جنوبی، دور بعدی این جشنواره که با فیلم ایرانی «درب» ساخته هادی محقق گشایش می یابد.

جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی با فیلم «درب» ساخته هادی محقق گشایش می‌یابد
بوسان با فیلم «درب» ساخته هادی محقق گشایش می‌یابد

داستان فیلم «درب» ساخته جدید هادی محقق درباره یک مامور اداره برق است که می‌خواهد برق خانه‌ای دور افتاده را وصل کند ولی در این خانه دو برادر معلول زندگی‌ می‌کنند و او آنجا با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شود. تمام اتفاقات فیلم در یک مکان جغرافیایی مشخص به نام «دِرب» که به معنای کشمکش میان مرگ و زندگی است، می‌افتد. این مکان یکی از روستاهای توابع شهرستان دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد است.

هو مون یانگ، مدیر جشنواره‌بوسان این فیلم را بسیار کم‌حرف، آرام اما واقعاً عالی خواند که طنین و احساسات بسیار زیادی دارد.

پیشتر در سال ۹۴ فیلم دیگری از هادی محقق با نام «ممیرو» در جشنواره بوسان شرکت کرد که توانست جایزه بزرگ بخش «جریان‌های نو» در این جشنواره را به‌ طور مشترک با فیلم «درخت گردو» از قزاقستان از آن خود کند.

در جشنواره بوسان همچنین فیلم «بی‌پایان» ساخته نادر ساعی‌ور در بخش رقابتی جریان‌های جدید نمایش داده خواهد شد.

ساعی‌ور پیشتر با جعفر پناهی به طور مشترک برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن شد و فیلم «نامو»ی او دو سال پیش در بخش فوروم جشنواره برلین حاضر بود.

هو مون یانگ، مدیر جشنواره بوسان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره بوسان برای اولین بار در سه سال پس از شیوع کرونا، کاملا به روال عادی برگزار می شود افزود: «ما احساس خوشبختی می‌کنیم که یک بار دیگر می‌توانیم نقش برترین جشنواره فیلم آسیا را بازی کنیم.»

جشنواره بوسان که در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا به شدت محدود شد، در سال ۲۰۲۱ تحت تأثیر اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی قرار گرفت. اما امسال ۲۴۳ فیلم از ۷۱ کشور در روزهای ۵ تا ۱۴ اکتبر در این جشنواره نمایش داده خواهند شد.

در این میان، نمایش ۸۹ فیلم در بوسان، اولین اکران جهانی آنهاست.

همچنین امسال جشنواره به تونی لیانگ بازیگر مشهور هنگ‌کنگی ادای احترام می‌کند و از او در بوسان برای تمام آثارش تقدیر خواهد شد.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا