انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

متوسط اجاره آپارتمان در تورنتو با افزایش جمعیت در حال رسیدن به اوج قیمت‌های پیش از پاندمی است

شورای املاک و مستغلات می گوید متوسط هزینه اجاره یک آپارتمان در تورنتو در حال نزدیک شدن به اوج قیمت‌های قبل از پاندمی است

متوسط اجاره آپارتمان در تورنتو با افزایش جمعیت در حال رسیدن به اوج قیمت ها پیش از پاندمی است

بازار اجاره آپارتمان در تورنتو پس از یک رکود کوتاه در اوایل پاندمی همچنان در حال رقابتی تر شدن قیمت‌هاست و میانگین هزینه یک واحد یک خوابه اکنون به بالاترین قیمت سال ۲۰۱۹ نزدیک شده است.

داده های جدید شورای املاک و مستغلات منطقه تورنتو نشان می دهد که متوسط اجاره ماهانه یک واحد یک خوابه که از طریق سیستم خدمات چندگانه (MLS) شورای املاک پردازش شده به ۲،۱۴۵ دلار در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ رسیده است که معادل ۱۷.۸ درصد افزایش سالانه نسبت به سال گذشته می‌باشد.

در همین حال، متوسط اجاره ماهانه یک واحد دو خوابه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۲ درصد افزایش داشت و اکنون به ۲،۸۶۷ دلار رسیده است.

شورای املاک و مستغلات گفت که اجاره بها اکنون در حال نزدیک شدن به اوج قیمتی است که پیش از پاندمی کووید-۱۹ به آن رسیده بود؛ در آن زمان واحدهای یک خوابه و دو خوابه هر دو در اوج قیمت پیش از پاندمی به ترتیب به طور متوسط ۲،۲۶۲ دلار و ۲،۹۴۱ دلار در ماه قیمت داشتند.

شورای املاک و مستغلات گفت «در طول سال گذشته، ما شاهد یک روند افزایشی در میانگین اجاره آپارتمان های مستقل بوده‌ایم. این جهش در بازار اجاره با شتاب گرفتن رشد جمعیت در طول سال گذشته اتفاق افتاد. جیسون مرسر (Jason Mercer) تحلیلگر ارشد بازار در شورای منطقه ای املاک و مستغلات تورنتو (TRREB) در یک بیانیه خبری گفت «انتظار می‌رود تقاضا برای اجاره مسکن در سال جاری و پس از آن، همچنان قوی باقی بماند، زیرا رشد نرخ اشتغال ادامه دارد، مهاجرت دائم و غیردائم همچنان باعث افزایش تقاضای مسکن می شود، و هزینه‌های بالاتر وام گرفتن باعث می‌شود برخی از جوانان تصمیم خود برای خرید خانه را موقتا کنار بگذارند.»

اجاره آپارتمان در ابتدای پاندمی با کاهش دورقمی مواجه شد زیرا بسیاری از مستاجران در طول دوران کار از خانه در جستجوی خانه ای که دارای فضای بیشتری باشد از مرکز اصلی شهر خارج شدند.

اما با توجه به بازگشت حداقل پاره وقت بسیاری از کارمندان به دفاتر کار به نظر می رسد بازار شاهد نشانه هایی از بهبود است.

آخرین داده‌های شورای منطقه ای املاک و مستغلات تورنتو (TRREB) نشان می‌دهد که نرخ خالی بودن آپارتمان‌های مستقل در شهر تورنتو در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ تنها ۱.۹ درصد بوده است که به پایین بودن سطح عرضه واحدهای آپارتمانی موجود اشاره دارد.

در سایر نقاط منطقه تورنتو بزرگ (GTA) نرخ خالی بودن آپارتمان حتی کمتر بود، و در محدوده ای بین ۰.۳ درصد در دورهام تا ۰.۹ درصد در پیل قرار داشت.

کوین کریگر (Kevin Crigger) شورای منطقه ای املاک و مستغلات تورنتو (TRREB) در بیانیه خبری هشدار داد که «مهاجرت در دو سال آینده در بالاترین سطح یا نزدیک به بالاترین سطح خواهد بود. تعداد ساکنان غیردائم از جمله دانشجویان نیز افزایش خواهد یافت. بسیاری از آنها حداقل در ابتدا به بازار اجاره روی می آورند. آپارتمان‌های مستقل متعلق به سرمایه‌گذاران منبع کلیدی تامین اجاره در منطقه خواهند بود. » «واضح است که تقاضای اجاره نسبت به تعداد واحدهای موجود در حال افزایش است. در حالی که مسئله بازار مالکیت خانه غالباً در صدر اخبار قرار می گیرد، اما سیاست گذاران باید در مورد نیاز به عرضه مسکن اجاره ای در آینده نزدیک نیز آگاه باشند.»

افزایش هزینه های اجاره که تاکنون در سال ۲۰۲۲ مشاهده شده تا حد زیادی منعکس کننده افزایش ارزش ملک است.

شورای منطقه‌ای املاک و مستغلات تورنتو (TRREB) قبلاً گفته بود که میانگین هزینه یک آپارتمان مستقل در ماه مارس سالانه ۱۹.۶ درصد افزایش داشته است. میانگین قیمت در سراسر منطقه تورنتو بزرگ ۸۰۸،۵۶۶ دلار بود در حالی که در خود شهر تورنتو ۸۳۱,۳۵۱ دلار بوده است.

متوسط اجاره آپارتمان در تورنتو با افزایش جمعیت در حال رسیدن به اوج قیمت ها پیش از پاندمی است
متوسط اجاره آپارتمان در تورنتو با افزایش جمعیت در حال رسیدن به اوج قیمت ها پیش از پاندمی است

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا