جدیدترین اخبارجهان

آخرین تحولات جنگ روسیه و اوکراین

توافق در مورد دور جدید مذاکرات صلح حضوری حاصل شد

توافق در مورد دور جدید مذاکرات صلح حضوری حاصل شد

مذاکرات روسیه و اوکراین : دور جدید مذاکره آتش‌بس و صلح در ترکیه برگزار خواهد شد

به گفته مقامات آمریکایی، نیروهای روسی به تلاش های خود در اوکراین از جهات مختلف ادامه می دهند، در حالی که اوکراینی ها به رهبری رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی «مقاومت شدید» از خود نشان می دهند.

داوید آراخامیا، سیاستمدار و مذاکره‌کننده هیئت اوکراینی روز یکشنبه اعلام کرد دور دوم گفتگوها بین مذاکره‌کنندگان کی‌یف و مسکو روز دوشنبه هشتم فروردین در ترکیه برگزار می‌شود.

مذاکره‌کننده هیئت اوکراینی در صفحه شخصی‌ فیسبوکش نوشت «امروز، در جریان یک دور دیگر از مذاکرات ویدئویی، تصمیم بر آن شد که دور بعدی گفت‌وگوها به شکل رو در رو بین هیات‌های اعزامی از ۲۸ تا ۳۰ مارس در ترکیه برگزار شود.»

حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آن را “عملیات نظامی ویژه” اعلام کرد، آغاز شد.

نیروهای روسیه در حال حرکت از بلاروس به سمت پایتخت اوکراین، کی‌یف، در روزهای اخیر با وجود مقاومت به مرکز شهر نزدیک‌تر شده‌اند. گلوله‌ باران‌های سنگین و حملات موشکی که بسیاری از آنها به ساختمان‌های غیرنظامی اصابت می‌کنند در کی‌یف و همچنین شهرهای بزرگی مانند خارکیف و ماریوپل ادامه دارد.

روسیه همچنین هفته گذشته شهرهای غربی را برای اولین بار بمباران کرد و شهر لویو در نزدیکی مرز لهستان را هدف قرار داد.

مسکو با تحریم های ایالات متحده آمریکا، کانادا و کشورهای سراسر اروپا روبرو شده که اقتصاد روسیه، شخص پوتین و همچنین الیگارشی های روس را هدف قرار داده است.

ترکیه در روزهای اول حمله روسیه به اوکراین، میزبانی وزیران خارجه این کشورها را در شهر توریستی آنتالیا بر عهده داشت.

اوکراین دور پیشین مذاکرات با مسکو را که در نهایت بدون نتیجه مشخصی پایان یافت «بسیار دشوار» خواند.

ترکیه به عنوان یک کشور عضو ناتو، موضعی متعادل و بی‌طرف را در قبال جمله روسیه به اوکراین اتخاذ کرده و ضمن دعوت از این دو کشور به خویشتن‌داری، به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای تنش‌زدایی بین کی‌یف و مسکو ادامه داده است.

مذاکرات مسکو و کی‌یف مذاکرات مسکو و کی‌یف مذاکرات مسکو و کی‌یف  مذاکرات روسیه و اوکراین : دور جدید مذاکره آتش‌بس و صلح در ترکیه برگزار خواهد شد

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا