جدیدترین اخبارجهانفرهنگ و هنر

مراسم جوایز اسکار یکشنبه از ساعت ۸ شب به وقت شرق کانادا پخش خواهد شد

اسکار یکشنبه با اندکی تغییرات بازمی گردد

مراسم جوایز اسکار یکشنبه از ساعت ۸ شب به وقت شرق کانادا پخش خواهد شد

فرش قرمز مراسم جوایز اسکار برای اولین بار در طول دو سال گذشته در رویدادی که آکادمی فیلم امیدوار است که به منزله بازگشت به شرایط عادی برگزاری مراسم اسکار باشد، در سالن دالبی تئاتر لس آنجلس پهن خواهد شد.

پخش تلویزیونی مراسم اسکار ۹۴ طبق معمول از ساعت ۸ شب به وقت شرق ایالات متحده از شبکه ای‌بی‌سی (ABC) آغاز خواهد شد. اما به غیر از زمان پخش موارد اندک دیگری در نحوه برگزاری مراسم اسکار امسال مطابق روال مرسوم خواهد بود.

شرکت‌کنندگان یک ساعت قبل از شروع پخش مراسم در سالن دالبی تئاتر دور هم جمع می شوند تا تشریفات اعطای هشت جایزه و سخنرانی‌های پذیرش جوایز را پیش از پخش زنده اجرا کنند که سپس به صورت یک قطعه قابل پخش ویرایش و در مراسم پخش خواهد شد که ویل پکر، تهیه‌کننده مراسم قول داده است که این بخش در قالب یک قطعه سه ساعت فشرده باشد.

پخش از پیش ضبط شده مراسم اعطای این هشت جایزه یکی از تغییرات بسیار جزئی و در عین حال بنیادی در مراسم اسکار امسال است.

مراسم جوایز اسکار یکشنبه از ساعت 8 شب به وقت شرق کانادا پخش خواهد شد
مراسم جوایز اسکار یکشنبه از ساعت ۸ شب به وقت شرق کانادا پخش خواهد شد

پس از دو سال همه‌گیری [و نسخه‌ای که در سال ۲۰۲۱ با رعایت فاصله اجتماعی پخش شد و پایین ترین امتیاز رتبه بندی در تاریخ پخش اسکار را به دست آورد] آکادمی جوایز اسکار تلاش می کند با پخش تلویزیونی نوسازی شده دوباره جایگاه عالی خود را در فرهنگ پاپ بازپس بگیرد و انتظار می‌رود برای اولین بار به برنده شدن جایزه بهترین تصویر توسط یک سرویس استریم منجر شود.

چالش بعدی که مطرح است جلب توجه جهانی به شب خود تبریک گویی هالیوود پس از دو سال پاندمی و در شرایطی است که روسیه با حمله به اوکراین این کشور را به نابودی کشانده است.

فیلم «قدرت سگ» از نتفلیکس که یک فیلم درام و وسترن تولید مشترک بین‌المللی آمریکا، کانادا و نیوزلند به نویسندگی و کارگردانی جین کمپیون می‌باشد با ۱۲ نامزدی پیشتاز بوده و از شانس خوبی برای گرفتن جایزه برتر برخوردار است.

اما شانس اصلی از آنِ درام خانوادگی ناشنوایان ساخته سیان هدر به نام «CODA» است، که علیرغم اینکه صرفا نامزد دریافت سه جایزه است، اما فیلم محبوب اسکار محسوب می‌شود. بردن حتی یکی از جوایز توسط این فیلم برای Apple TV+ که فیلم را سال گذشته از جشنواره فیلم ساندنس خریداری کرد و هزینه زیادی برای تبلیغ آن برای اعضای آکادمی صرف کرد، یک پیروزی خواهد بود.

اما انتظار می رود که بیشترین جوایز شب اسکار به فیلم «تل‌ماسه (Dune)»، یک فیلم آمریکایی در ژانر علمی تخیلی حماسی به کارگردانی دنی ویلنوو که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد، تعلق بگیرد.

مراسم اسکار پس از چندین سال برگزاری بدون مجری امسال توسط ایمی شومر (Amy Schumer)، واندا سایکس (Wanda Sykes) و رجینا هال (Regina Hall) اجرا می شود که در پلتفرم ‌هایی از جمله هولو لایو تی وی (Hulu Live TV)، یوتوب تی وی (YouTubeTV) و وبسایت ای‌بی‌سی (ABC.com) با احراز هویت توسط ارائه‌دهنده پخش می‌شود.

تهیه‌کنندگان مراسم علاوه بر این گروهی از خوانندگان سرشناس از جمله بیلی آیلیش (Billie Eilish) و بیانسه (Beyoncé) را برای خواندن آهنگ‌های کاندید شده دور هم جمع کرده اند، در همین اثنا گروه بازیگران «انکانتو» (Encanto) آهنگ برتر لین‌مانوئل میراندا با عنوان «ما درباره برونو صحبت نمی‌کنیم» را اجرا خواهند کرد.

پیش نمایش فرش قرمز ABC از ساعت ۶:۳۰ تا ۸ بعد از ظهر برگزار می شود و اولین ساعت اهدای جوایز در داخل سالن بین ۷ تا ۸ بعد از ظهر برگزار می‌گردد. اخبار مربوط به این برندگان ابتدا در رسانه های اجتماعی پخش می شود و بعداً در تلویزیون پخش خواهد شد. فرش قرمز نیز برای تطبیق با تغییر زمان بندی یک ساعت زودتر از زمان معمول یعنی ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت شرقی افتتاح می شود.

این یکی از هشت دسته بندی پیش از نمایش است که در زمانی که تهیه کنندگان آن را «ساعت طلایی» می نامند، پخش خواهد شد.

سایر موارد عبارتند از: تدوین فیلم، صداگذاری، موسیقی متن اصلی، طراحی تولید، لایو اکشن کوتاه، انیمیشن کوتاه و مستند کوتاه که پیش از پخش زنده اجرا و ضبط می شوند.

در اوایل این ماه، بیش از ۷۰ برنده اسکار از جمله جیمز کامرون، کاتلین کندی و گیلرمو دل تورو، هشدار دادند که این تغییر برخی از نامزدها را در جایگاه «شهروندان درجه دو» قرار می دهد.

مراسم جوایز اسکار یکشنبه از ساعت 8 شب به وقت شرق کانادا پخش خواهد شد
مراسم جوایز اسکار یکشنبه از ساعت ۸ شب به وقت شرق کانادا پخش خواهد شد

فرش قرمز مراسم جوایز اسکار ۲۰۲۲    فرش قرمز مراسم جوایز اسکار ۲۰۲۲   فرش قرمز مراسم جوایز اسکار ۲۰۲۲

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا