ایرانجدیدترین اخبارجهان

انریکه مورا : احتمال احیای برجام در سه روز آینده وجود دارد

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از احتمال احیای برجام طی روزهای آینده خبر داد

انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت احتمال احیای برجام در سه روز آینده وجود دارد

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همزمان با پایان دومین روز از مذاکرات احیای برجام در وین از احتمال احیای برجام طی روزهای آینده خبر داد.

انریکه مورا گفت: «حتی اگر این توافق صورت نگیرد به معنای پایان مذاکرات نیست.»

پیش از این بلومبرگ گفته بود که طی ۷۲ ساعت آینده یا توافقی حاصل می‌شود و یا احیای برجام غیرممکن خواهد شد.

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد مذاکرات ادامه خواهد یافت و روزهای آخر هفته می‌تواند مفید باشد.

سخنگوی ارشد مسئول سیاست خارجی گفت دست‌یابی به توافق نهایی وابسته به تصمیم مشارکت کنندگان است

سخنگوی ارشد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به نتیجه مذاکراتی که در وین جریان دارد دست‌یابی به توافق نهایی را وابسته به تصمیم مشارکت کنندگان خواند.

پیتر استانو در نشست خبری روزانه با نمایندگان رسانه‌ها هدف اصلی این گفت‌وگوها را بررسی امکان تفاهم در آخرین متن پیشنهادی نماینده عالی اتحادیه اروپا (جوزپ بورل) به عنوان هماهنگ کننده برجام دانست و گفت: «آنچه در وین جریان دارد، بیشتر مذاکرات نیابتی است و اتحادیه اروپا در حال تسهیل گفتگوها بین ایالات متحده و ایران می‌باشد.

سخنگوی بورل تمرکز اصلی در وین را گفتگوهای نیابتی میان ایران و آمریکا خواند و بیان کرد: «امیدواریم در نهایت توافق حاصل شود زیرا همانطور که نماینده عالی اروپا (بورل) گفته، در جریان دو سال مذاکرات فشرده، فضا برای سازش بیشتر در راستای رسیدن به توافق تمام شده است.

استانو افزود: «این توافق به (تصمیم) طرفین بستگی دارد که در نهایت (درباره پیشنهاد ارائه شده) توافق یا مخالفت کنند.»

لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال در توییتی نوشت که اطلاع یافته در وین بحثی میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران انجام نشده و این بدان معناست که موضوعات پادمانی و برجام دو موضوع جدا از یکدیگر هستند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران نیز منافع اقتصادی و حفظ فناوری هسته‌ای ایران را از موارد مورد توجه ایران در این مذاکرات خواند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران نیز منافع اقتصادی و حفظ فناوری هسته‌ای ایران را از موارد مورد توجه ایران در این مذاکرات خواند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا