آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

در سال ۲۰۲۲ کدام مهارتها دارای بالاترین تقاضا در بازار کار هستند؟

کدام مهارت کارجویان کانادا از بالاترین تقاضا در بازار کار برخوردار است؟

کدام مهارتها در کانادا دارای بالاترین تقاضا در بازار کار در سال ۲۰۲۲ هستند؟

در حالی که بازار کار با وجود شرایط پاندمی کووید-۱۹ همچنان در حال تحول و تکامل است یک گزارش جدید نشان می دهد که کارفرمایان در جستجوی کارجویانی با مهارتهایی هستند که تا قبل از ۲۰۲۰ چندان مهم نبودند از جمله داشتن تجربه و مهارت در زمینه خدمات مجازی مشتریان و رعایت ایمنی.

کدام مهارتها در کانادا دارای بالاترین تقاضا در بازار کار در سال 2022 هستند؟
کدام مهارتها در کانادا دارای بالاترین تقاضا در بازار کار در سال ۲۰۲۲ هستند؟

طبق پیش بینی سالیانه مشاغل رندستاد کانادا (Randstad Canada) برای سال ۲۰۲۲ هنگامی که بحث استخدام کارکنان جدید مطرح است کووید-۱۹ تنها عامل اثرگذار بر اولویت های کارفرمایان نیست.

شرکت خدمات منابع انسانی [رندستاد] می گوید فشارهای اقتصادی، ترجیحات و سلایق در حال تغییر مشتریان، بازارهای رقابتی و الزامات نظارتی نیز شرکت ها را وادار کرده است که کارآمدتر باشند و مدل های کسب و کاری خود را مجددا ارزیابی کنند.

پاتریک پولین (Patrick Poulin) رئیس گروه رندستاد-کانادا در بیانیه مطبوعاتی خود گفت «امسال نیز دوباره پیش بینی می کنیم که کارجویان در صورت داشتن مهارتهای مورد تقاضای کارفرمایان برای انتخاب از میان چندین پیشنهاد عالی سردرگم باشند.»

رندستاد می گوید مهارتهایی شامل بودجه بندی، حسابداری و کنترل کیفیت برای کارفرمایانی که در تلاشند در طول پاندمی یک کسب و کار موفق را اداره کنند «اهمیت بسزایی» پیدا کرده است.

طبق این گزارش «متخصصان دارای بالاترین تقاضا» در ۲۰۲۲ شامل نمایندگان خدمات مشتریان، کارکنان فروش و متخصصان برنامه ریزی و زمانبندی و همینطور موقعیت های شغلی بودجه بندی و حسابداری هستند.

فهرست کامل موقعیت های شغلی که سریعترین رشد را در سال ۲۰۲۲ داشته اند شامل موارد ذیل است:

  1. نمایندگی های خدمات مشتریان کدام مهارتها در کانادا دارای بالاترین تقاضا در بازار کار در سال ۲۰۲۲ هستند؟

  2. متخصصان برنامه ریزی و زمانبندی کدام مهارتها در کانادا دارای بالاترین تقاضا در بازار کار در سال ۲۰۲۲ هستند؟

  3. نمایندگی های فروش

  4. خدمات نظافتی تخصصی کدام مهارتها در کانادا دارای بالاترین تقاضا در بازار کار در سال ۲۰۲۲ هستند؟

  5. کارگران تعمیرات و نگهداری

  6. متخصصان بودجه بندی

  7. مدیریت پروژه  کدام مهارتها در کانادا دارای بالاترین تقاضا در بازار کار در سال ۲۰۲۲ هستند؟

  8. متخصصان کنترل کیفیت

  9. دستیار مدیریتی کدام مهارتها در کانادا دارای بالاترین تقاضا در بازار کار در سال ۲۰۲۲ هستند؟

  10. حسابداران کدام مهارتها در کانادا دارای بالاترین تقاضا در بازار کار در سال ۲۰۲۲ هستند؟

در حالی که در سال ۲۰۲۱ تقاضای فراوانی برای کارکنان بخش خرده فروشی و صندوق داران وجود داشت طبق این گزارش«اکنون بیش از هر زمان دیگری» نمایندگی های خدمات مشتریان برای کسب و کارها اهمیت پیدا کرده اند.

رندستاد می گوید در شرایطی که مصرف کنندگان بیشتر بر خریدهای آنلاین تمرکز دارند شرکتها پی برده اند که حتی یک تجربه بد می تواند خریداران را سراغ جاهای دیگر بفرستد.

طبق گزارش رندستاد «به همین دلیل است که نقش هایی مانند نمایندگی خدمات مشتریان و دستیاران اداری در صدر قرار گرفته اند.» رندستاد یادآور شد که «متخصص زمانبندی» شغل جدیدی است که امسال به دلیل افزایش نیاز کسب و کارها برای پرداختن به پروتکل های ایمنی در شرایط کووید-۱۹ به فهرست اضافه شده است.

این گزارش می گوید که برای تضمین ایمن بودن محیط کاری تعداد بیشتری از کارفرمایان در حال بکارگیری «نرم افزارهای زمانبندی هوشمند» برای پیروی از مقررات بهداشت عمومی و در عین حال امکان ارائه خدمات به مصرف کنندگان هستند.

پولین در بیانیه مطبوعاتی گفت «سازمانها در ابتدا تمرکز خود را بر اطمینان از فراهم بودن تکنولوژی و امنیت لازم برای کارکنان خود به منظور عملیاتی باقی ماندن معطوف کرده بودند، اکنون تمرکز سازمانها بر نیازهای بلندمدت برای افزایش فروش، ارائه بهترین خدمات مشتریان در نوع خود، فراهم کردن محیط ایمن برای کارکنان و مشتریان و مدیریت کارآمد بودجه معطوف است.»

پولین اضافه کرد «از دیدگاه یک کارفرما، این [تغییر تمرکز] فرصت ارتقا و بهبود، اصطلاح و تغییر کاربرد مهارتهایی که در وظایف شغلی قبلی استفاده شده اند را برای کانادایی ها فراهم می کند.» و آخرین داده ها نشان می دهد که کارکنان احتمالا از قبل در حال بهره برداری از این مزایا باشند. کدام مهارتها در کانادا دارای بالاترین تقاضا در بازار کار در سال ۲۰۲۲ هستند؟

طبق آخرین نظرسنجی آماری جستجوی شغل ایندید (Indeed Job Search Survey) تعداد کانادایی هایی که به طور فعال در جستجوی شغل بوده اند در ماه دسامبر افزایش یافته در حالی که بیشترین فعالیت جستجوی شغل در میان افراد هر دو گروه شاغلین و غیرشاغلین گزارش شده است.

از میان کانادایی هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند ۳۴ درصد گفتند که به طور فعال در جستجوی کار بوده اند که برندون برنارد، اقتصاددان ایندید رقم اشاره شده را نسبت به ۲۸ درصد جستجوی فعال کار در ماه نوامبر یک «افزایش آماری قابل ملاحظه» دانست. علاوه بر این نظرسنجی ایندید پی برد که هر دو کارجویان شاغل و غیر شاغل در ماه دسامبر در مورد مهارهای خود برای یافتن سریع کار اعتماد به نفس بیشتری نسبت به نوامبر داشته اند.

برنارد گفت «پرسش مطرح برای ماه های پیش رو این است که آیا فعالیت های کارجویی و اعتماد به نفس کارجویان می تواند در طول ضربه اقتصادی آینده نزدیک به دلیل افزایش شدید موارد جدید کووید-۱۹ که از اواخر سال قبل شروع شد همچنان قوی باقی بماند.» کووید-۱۹    کووید-۱۹ کدام مهارتها در کانادا دارای بالاترین تقاضا در بازار کار در سال ۲۰۲۲ هستند؟

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا