جدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

انگلستان، ایتالیا، فرانسه و چندین کشور دیگر درهای خود را به روی کانادایی های غیرواکسینه باز کرده اند

فهرستی از کشورهایی که پذیرای کانادایی های غیرواکسینه هستند در این مطلب آورده شده است

انگلستان، ایتالیا، فرانسه و چندین کشور درهای خود را روی کانادایی های واکسینه نشده باز کردند

دولت فدرال کانادا دستورالعمل واکسن اجباری برای سفرهای هوایی را از ۲۰ جون لغو می کند و برای اولین بار از اکتبر ۲۰۲۱ به مسافران واکسینه نشده اجازه می دهد پرواز کنند. اما همه مقاصد برای مسافران واکسینه نشده قابل دسترسی نیستند، زیرا در برخی از کشورها مانند ایالات متحده آمریکا و استرالیا هنوز گردشگران خارجی ملزم به ارائه مدرکی مبنی بر واکسیناسیون کامل هستند.

در کشورهای دیگر ممکن است گردشگران غیرواکسینه با الزامات قرنطینه یا آزمایش مواجه باشند.

کانادا همچنین از شهروندان کانادایی واکسینه نشده و مقیمان دائمی که به خانه خود باز می گردند می خواهد که به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بمانند و نتیجه تست کووید-۱۹ که قبل از ورود به کانادا انجام داده اند را همراه داشته باشند و پس از آن تست های  کووید-۱۹ در بدو ورود انجام می شود.

انگلستان، ایتالیا، فرانسه و چندین کشور درهای خود را روی کانادایی های واکسینه نشده باز کردند
انگلستان، ایتالیا، فرانسه و چندین کشور درهای خودراروی کانادایی های واکسینه نشده بازکردند

در اینجا کشورهایی که درهای خود را به روی گردشگران واکسینه نشده کانادایی باز کرده اند آورده شده است:

انگلستان

برای ورود به انگلستان تست کووید-۱۹ لازم است: خیر

انگلستان در ماه مارس تمام تدابیر مربوط به کووید-۱۹خود را در مرزها لغو کرد و یکی از اولین کشورهایی بود که این کار را انجام داد. مسافران واکسینه نشده می‌توانند بدون نیاز به قرنطینه یا انجام تست کووید-۱۹ یا هر گونه محدودیت‌های دیگر از انگلستان بازدید کنند.

ایتالیا

برای ورود به ایتالیا تست کووید-۱۹ لازم است: خیر

الزامات واکسیناسیون ایتالیا برای مسافران خارجی و اتحادیه اروپا از اول جون برداشته شد. مسافران واکسینه نشده دیگر مجبور نیستند در قرنطینه بمانند یا مدرکی دال بر تست کووید-۱۹ ارائه کنند.

فرانسه

برای ورود به فرانسه تست کووید-۱۹ لازم است: بله (تست پی‌سی‌آر یا تست آنتی‌ژن)

در حالی که محدودیت‌های سفر به فرانسه در ماه فوریه کاهش یافت، با این حال کانادایی‌های واکسینه نشده که از فرانسه بازدید می‌کنند هنوز باید مدرکی مبنی بر منفی بودن تست کووید-۱۹ که قبل از ورود به این کشور انجام شده است را ارائه کنند. این تست باید یک تست پی‌سی‌آر (PCR) باشد که ۷۲ ساعت قبل از حرکت انجام شود یا یک تست آنتی ژن که ۴۸ ساعت قبل از سفر انجام شده است.

کانادا در فهرست کشورهای «سبز» قرار دارد که دولت فرانسه آنها را به عنوان کشورهایی تعریف می‌کند که «هیچ شیوع فعال ویروس در آن مشاهده نشده و هیچ واریانت نگران‌کننده‌ای در آنها شناسایی نشده است.» مسافرانی که از یک کشور «نارنجی» یا کشوری که در لیست «سبز» نیست می خواهند به فرانسه بروند، باید «دلیل قانع کننده ای برای توجیه نیاز به آمدن به فرانسه» ارائه دهند و ممکن است در بدو ورود لازم باشد تست تصادفی کووید-۱۹ انجام دهد.

ژاپن

برای ورود به ژاپن تست کووید-۱۹ لازم است: بله

همه مسافران، صرف نظر از وضعیت واکسن یا شهروندی، ملزم به ارائه مدرکی مبنی بر تست پی‌سی‌آر (PCR) هستند که ظرف ۷۲ ساعت پیش از پرواز انجام شده است. پس از ورود، کسانی که از کانادا و سایر کشورهایی که در فهرست «آبی» قرار دارند به ژاپن سفر می کنند، نیازی به قرنطینه نخواهند داشت. با این حال، بازدیدکنندگان واکسینه نشده از کشورهای «قرمز» یا «زرد» ممکن است لازم باشد که سه تا هفت روز در قرنطینه بمانند و پس از ورود، تست دیگری برای کووید-۱۹ انجام دهند.

هند

برای ورود به هند تست کووید-۱۹ لازم است: بله (فقط تست پی‌سی‌آر پذیرفته می شود)

هند پذیرای مسافران واکسینه نشده است اما از فوریه مسافرانی که گواهی واکسن ندارند، باید مدرک تست پی ‎سی‌آر (PCR) را که ۷۲ ساعت قبل از سوار شدن به پرواز انجام شده است، بارگذاری کنند. پس از ورود، مسافران ممکن است لازم باشد تست تصادفی کووید-۱۹ انجام دهند.

کوبا

برای ورود به کوبا تست کووید-۱۹ لازم است: خیر

هیچ نوع الزام واکسیناسیونی برای کانادایی‌هایی که مایل‌اند تعطیلات را در کوبا بگذرانند وجود ندارد و مسافران واکسینه نشده نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر تست کووید-۱۹ یا قرنطینه ندارند. با این حال، مسافرانی که به کوبا می روند باید قبل از ورود، یک فرم اظهارنامه سلامت آنلاین را تکمیل کنند، که مشابه اپلیکیشن ارایوکن (ArriveCan) برای مسافرانی است که وارد کانادا می شوند.

مکزیک

برای ورود به مکزیک تست کووید-۱۹ لازم است: خیر

برای مسافران کانادایی واکسینه نشده که از مکزیک بازدید می کنند، هیچ نوع الزامات تست یا قرنطینه وجود ندارد. مکزیک قبلاً مسافران ورودی را ملزم به تکمیل فرم اظهارنامه سلامت می کرد، اما این الزام در ماه مارس حذف شد.

جمهوری دومینیکن

برای ورود به جمهوری دومینیکن تست کووید-۱۹ لازم است: خیر، اما کسانی که مدرک تست ارائه می کنند از تست تصادفی معاف هستند

مسافرانی که امیدوارند از کانادا به سواحل پونتا کانا (Punta Cana) بروند، نیازی به ارائه مدرکی مبنی بر واکسن یا گواهی تست کووید-۱۹ ندارند، اما ممکن است به‌طور تصادفی برای انجام تست کووید-۱۹ در بدو ورود انتخاب شوند. با این حال، اگر مدرکی دال بر واکسیناسیون یا تست پی‌سی‌آر (PCR) منفی یا تست آنتی ژنی که ظرف ۷۲ ساعت قبل از ورود انجام شده است داشته باشند، می توانند از تست تصادفی معاف شوند.

جامائیکا

برای ورود به جامائیکا تست کووید-۱۹ لازم است: خیر

جامائیکا در ماه اپریل، الزامات تست‌گیری خود را در مرز و همچنین دستورالعمل پوشیدن ماسک در فضاهای داخلی را کنار گذاشت. جامائیکا همچنین هرگز واکسیناسیون در برابر کووید-۱۹ را برای مسافران الزامی نکرده بود.

مسافرت سفر بدون واکسن واکسیناسیون کووید-۱۹  مسافرت سفر بدون واکسن واکسیناسیون کووید-۱۹  مسافرت سفر بدون واکسن واکسیناسیون کووید-۱۹  مسافرت سفر بدون واکسن واکسیناسیون کووید-۱۹

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا