جدیدترین اخبارجهان

حمله داعش به یک مقر حشدالشعبی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در بغداد ۴ کشته برجای گذاشت

۴ کشته و ۸ زخمی در جریان حمله داعش به مقر حشدالشعبی در بغداد

حمله داعش به یک مقر حشدالشعبی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در بغداد ۴ کشته برجای گذاشت

داعش شامگاه جمعه ۲۹ مرداد به یک مقر حشدالشعبی در نزدیکی بغداد حمله کرد؛ به نقل از خبرگزاری‌های مختلف، در جریان این حمله چند کشته و زخمی برجای ماند، که تعدادی از آنها عضو گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بودند. حمله داعش به یک مقر حشدالشعبی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در بغداد ۴ کشته برجای گذاشت

حمله داعش به یک مقر حشدالشعبی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در بغداد 4 کشته برجای گذاشت
حمله داعش به یک مقر حشدالشعبی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در بغداد

یک منبع شبه‌نظامی و یک منبع امنیتی گزارش دادند که در حمله داعش به پایگاه طرمیه در شمال بغداد، ۷ عضو جنبش نجبا زخمی شدند و ۳ عضو آن کشته شدند.

حشدالشعبی مهم‌ترین گروه شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت جمهوری اسلامی در عراق است؛ این گروه در سوریه نیز فعالیت‌هایی را انجام داده است. جنبش نجبا نیز شاخه‌ای از این ائتلاف می باشد.

خبرگزاری شفق‌نیوز در عراق نیز با اشاره به حمله داعش به مقر تیپ ۱۲ سازمان حشدالشعبی، اعلام کرد که ۴ نفر کشته و ۸ نفر زخمی شده‌اند. به گفته این خبرگزاری، یکی از کشته‌شدگان جانشین فرمانده تیپ ۱۲ سازمان حشدالشعبی بود.

پس از اعلام شکست داعش از سوی عراق در سال ۲۰۱۷، بعضی عناصر گروه داعش هچنان در منطقه طارمیه و بیابان‌های شمال عراق فعالیت دارند و بارها به نیروهای امنیتی عراق و حشدالشعبی حمله کرده‌اند.

اخیرا نیز این گروه به بازار یک محل پرجمعیت در عراق حمله کردند؛ در این حادثه دست‌کم ۳۰ غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

گروه حشدالشعبی برای حمایت از ارتش عراق در مبارزه با داعش در سال ۲۰۱۴ تشکیل شد و پس از کنترل بخش‌های عظیمی از کشور، وارد ارتش عراق شد.

آمریکا و اسرائیل تاکنون چندین بار نسبت به حمایت این گروه توسط جمهوری اسلامی ایران هشدار داده‌اند؛ با این حال در ماه‌های گذشته گروه حشدالشعبی مواضع آمریکا در این کشور را هدف حمله قرار داده‌ و اعلام مسئولیت نکرده‌ است.

حمله داعش به یک مقر حشدالشعبی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در بغداد ۴ کشته برجای گذاشت ۴ کشته و ۸ زخمی در جریان حمله داعش به مقر حشدالشعبی در بغداد داعش شامگاه جمعه ۲۹ مرداد به یک مقر حشدالشعبی در نزدیکی بغداد حمله کرد. به نقل از خبرگزاری‌های مختلف، در جریان این حمله چند کشته و زخمی برجای ماند، که تعدادی از آنها عضو گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بودند. یک منبع شبه‌نظامی و یک منبع امنیتی گزارش دادند که در حمله داعش به پایگاه طرمیه در شمال بغداد، ۷ عضو جنبش نجبا زخمی شدند و ۳ عضو آن کشته شدند. حشدالشعبی مهم‌ترین گروه شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت جمهوری اسلامی در عراق است؛ این گروه در سوریه نیز فعالیت‌هایی را انجام داده است. جنبش نجبا نیز شاخه‌ای از این ائتلاف می باشد. خبرگزاری شفق‌نیوز در عراق نیز با اشاره به حمله داعش به مقر تیپ ۱۲ سازمان حشدالشعبی، اعلام کرد که ۴ نفر کشته و ۸ نفر زخمی شده‌اند. به گفته این خبرگزاری، یکی از کشته‌شدگان جانشین فرمانده تیپ ۱۲ سازمان حشدالشعبی بود.

حمله داعش به یک مقر حشدالشعبی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در بغداد ۴ کشته برجای گذاشت پس از اعلام شکست داعش از سوی عراق در سال ۲۰۱۷، بعضی عناصر گروه داعش هچنان در منطقه طارمیه و بیابان‌های شمال عراق فعالیت دارند و بارها به نیروهای امنیتی عراق و حشدالشعبی حمله کرده‌اند. اخیرا نیز این گروه به بازار یک محل پرجمعیت در عراق حمله کردند؛ در این حادثه دست‌کم ۳۰ غیرنظامی جان خود را از دست دادند. گروه حشدالشعبی برای حمایت از ارتش عراق در مبارزه با داعش در سال ۲۰۱۴ تشکیل شد و پس از کنترل بخش‌های عظیمی از کشور، وارد ارتش عراق شد. آمریکا و اسرائیل تاکنون چندین بار نسبت به حمایت این گروه توسط جمهوری اسلامی ایران هشدار داده‌اند؛ با این حال در ماه‌های گذشته گروه حشدالشعبی مواضع آمریکا در این کشور را هدف حمله قرار داده‌ و اعلام مسئولیت نکرده‌ است.

 به یک مقر حشدالشعبی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در بغداد ۴ کشته برجای گذاشت ۴ کشته و ۸ زخمی در جریان حمله داعش به مقر حشدالشعبی در بغداد داعش شامگاه جمعه ۲۹ مرداد به یک مقر حشدالشعبی در نزدیکی بغداد حمله کرد. به نقل از خبرگزاری‌های مختلف، در جریان این حمله چند کشته و زخمی برجای ماند، که تعدادی از آنها عضو گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بودند. یک منبع شبه‌نظامی و یک منبع امنیتی گزارش دادند که در حمله داعش به پایگاه طرمیه در شمال بغداد، ۷ عضو جنبش نجبا زخمی شدند و ۳ عضو آن کشته شدند. حشدالشعبی مهم‌ترین گروه شبه‌نظامیان شیعه تحت حمایت جمهوری اسلامی در عراق است؛ این گروه در سوریه نیز فعالیت‌هایی را انجام داده است. جنبش نجبا نیز شاخه‌ای از این ائتلاف می باشد. خبرگزاری شفق‌نیوز در عراق نیز با اشاره به حمله داعش به مقر تیپ ۱۲ سازمان حشدالشعبی، اعلام کرد که ۴ نفر کشته و ۸ نفر زخمی شده‌اند. به گفته این خبرگزاری، یکی از کشته‌شدگان جانشین فرمانده تیپ ۱۲ سازمان حشدالشعبی بود.

حمله داعش به یک مقر تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران در بغداد ۴ کشته برجای گذاشت پس از اعلام شکست داعش از سوی عراق در سال ۲۰۱۷، بعضی عناصر گروه داعش هچنان در منطقه طارمیه و بیابان‌های شمال عراق فعالیت دارند و بارها به نیروهای امنیتی عراق و حمله کرده‌اند. اخیرا نیز این گروه به بازار یک محل پرجمعیت در عراق حمله کردند؛ در این حادثه دست‌کم ۳۰ غیرنظامی جان خود را از دست دادند. گروه برای حمایت از ارتش عراق در مبارزه با داعش در سال ۲۰۱۴ تشکیل شد و پس از کنترل بخش‌های عظیمی از کشور، وارد ارتش عراق شد. آمریکا و اسرائیل تاکنون چندین بار نسبت به حمایت این گروه توسط جمهوری اسلامی ایران هشدار داده‌اند؛ با این حال در ماه‌های گذشته گروه مواضع آمریکا در این کشور را هدف حمله قرار داده‌ و اعلام مسئولیت نکرده‌ است.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا