جدیدترین اخبارجهان

بلیت خریداری شده در ایلینوی برنده جکپات ۱.۳۳۷ میلیارد دلاری مگا میلیونز شد

برنده جکپات ۱.۳۳۷ میلیارد دلاری در قرعه کشی مگا میلیونز جمعه شب بلیط خود را از فروشگاهی در حومه شیکاگو خریده بود

بلیت خریداری شده در ایلینوی برنده جکپات ۱.۳۳۷ میلیارد دلاری مگا میلیونز شد

یک بلیت خریداری شده در حومه شیکاگو با وجود شانس بسیار پایین برنده یک جکپات ۱.۳۳۷ میلیارد دلاری بخت‌آزمایی مگامیلیونز (Mega Millions) شد.

به گزارش وبسایت مگامیلیونز (megamillions.com) در قرعه کشی جمعه شب یک بلیت برنده جکپات وجود داشت که در فروشگاه رفاهی و پمپ بنزین اسپیدوی (Speedway) در شهر دیس پلینز (Des Plaines) خریداری شده است.

اعداد برنده عبارت بودند از: ۶۷-۵۷-۴۵-۳۶-۱۳ با شماره مگابال ۱۴.

پت مک دونالد مدیر بخت آزمایی اوهایو که در حال حاضر مدیر ارشد کنسرسیوم مگا میلیونز نیز می‌باشد در بیانیه‌ای در وب سایت قرعه کشی گفت «ما از اینکه شاهد یکی از بزرگترین بردهای جکپات در تاریخ مگا میلیونز بودیم، بسیار خوشحالیم. ما مشتاقیم تا بدانیم چه کسی برنده شده و چشم انتظاریم تا به زودی به برنده تبریک بگوییم!»

این جکپات سومین جایزه بزرگ لاتاری در کشور آمریکا بود. دلیل افزایش قابل ملاحظه مبلغ قرعه کشی این بود که از ۱۵ اپریل که شامل ۲۹ قرعه کشی متوالی بدون برنده جکپات است، شماره بلیط هیچ کسی با شش شماره انتخابی بازی مطابقت نداشت.

مقامات لاتاری ایلینوی ابتدا مبلغ برنده را ۱.۲۸ میلیارد دلار تخمین زده بودند، اما روز شنبه این رقم را به ۱،۳۳۷ میلیارد دلار تغییر دادند.

مبلغ کل جایزه برای برندگانی است که گزینه سالیانه را انتخاب می کنند و در طول ۲۹ سال بیش از یک میلیارد دلار دریافت می کنند. اکثر برندگان گزینه نقدی را انتخاب می کنند که برای قرعه کشی جمعه شب حدود ۷۸۰.۵ میلیون دلار برآورد شد.

شانس برنده شدن جکپات ۱ در ۳۰۲.۵ میلیون است.

طبق گفته لاتاری ایلینوی، فروشگاهی که بلیت را فروخته است نیز یکی از برندگان بزرگ این قرعه کشی است. چرا که فقط به دلیل فروش این بلیط نیم میلیون دلار دریافت خواهد کرد. یکی از کارمندان فروشگاه اسپیدوی (Speedway) که به تلفن پاسخ داد اما از ذکر نام خود خودداری کرد، گفت که هنوز به طور رسمی به فروشگاه اعلام نشده است که بلیت برنده را فروخته است و او از طرق خبرنگارانی که خواستار اظهار نظر بودند مطلع شده است.

بخت آزمایی مگامیلیونز در ۴۵ ایالت و همچنین واشینگتن دی سی و جزایر ویرجین ایالات متحده برگزار می شود. این بازی توسط بخت آزمایی های ایالتی هماهنگ می شود.

ایلینوی از جمله ایالت هایی است که به برندگان بیش از ۲۵۰،۰۰۰ دلار اجازه می دهد که نام خود را فاش نکنند و امیلیا مازور، سخنگوی کملوت ایلینویز (Camelot Illinois) گفت که اکثریت قریب به اتفاق این برندگان دقیقاً همین کار را انجام می دهند.

حتی مقامات قرعه کشی ممکن است برای مدتی ندانند چه کسی برنده شده است زیرا برنده ها مجبور نیستند فوراً مراجعه کنند. و علاوه بر این بلیط برنده ممکن است توسط گروهی از افراد خریداری شده باشد.

یکی از کارهایی که برنده باید فورا انجام دهد این است که بلیط را امضا کند. دلیلش این است که اگر بلیط امضا نشده باشد، در واقع متعلق به شاخص دارنده آن نیست. اگر برنده یک بلیط بدون امضا را گم کند و شخص دیگری آن را پیدا کند و آن را امضا کند، بلیط متعلق به او خواهد بود.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا