جدیدترین اخبارجهان

دیپلمات ارشد آمریکایی برای دیدار با ۴ کشور عربی به اسرائیل می رود

دیپلمات ارشد ایالات متحده به اسرائیل رفت

وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه برای دیدار با ۴ کشور عربی به اسرائیل سفر کرد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه به اسرائیل سفر کرد، جایی که در یک دیدار و نشست اسرائیلی-عربی در سفری که احتمالاً با بحث در مورد مذاکرات هسته ای ایران و حمله روسیه به اوکراین برگزار می شود، شرکت کند.

وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه برای دیدار با ۴ کشور عربی به اسرائیل سفر کرد
وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه برای دیدار با ۴ کشور عربی به اسرائیل سفر کرد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن روز یکشنبه با نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل دیدار خواهد کرد. بنت در تلاش است تا با میانجیگری به درگیری یک ماهه اوکراین و روسیه پایان دهد.

دفتر یائیر لاپید وزیر امور خارجه اسرائیل اعلام کرد که لاپید، بلینکن و همتایان او از امارات متحده عربی، بحرین، مراکش و مصر برای یک نشست تاریخی در روزهای یکشنبه و دوشنبه آماده خواهند شد.

این اجلاس در هتلی مجلل در اس‌دی بوکر (*Sde Boker) در جنوب اسرائیل برگزار می شود، جایی که بنیانگذار و اولین نخست وزیر این کشور دیوید بن گوریون بازنشسته و در آنجا دفن شده است.

*Sde Boker اس‌دی بوکر در صحرای نگیف یک مزرعه بزرگ کشاورزی یا روستای کوچک در اوایل دوره اسلامی از اواخر قرن هفتم تا اوایل قرن نهم است که در آنجا بقایای ده ها بنا از جمله مسجدی که در نزدیکی آن صدها کتیبه عربی پیدا شد، وجود دارد.

بلینکن قرار است از کرانه باختری رود اردن، مراکش و الجزایر در سفری که بر مسائل ایران و امنیت منطقه نیز تمرکز خواهد داشت، بازدید کند. 

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن با محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین در رام الله دیدار خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن با محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین در رام الله دیدار خواهد کرد.  نشست اسرائیلی-عربی نشست اسرائیلی-عربی نشست اسرائیلی-عربی سفر بلینکن به اسرائیل سفر بلینکن به اسرائیل

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا