انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

بر اساس قانون جدید، شهرداران تورنتو و اتاوا می توانند پیش نویس بودجه را تهیه و روسای ادارات را استخدام یا اخراج کنند

شهرداران تورنتو و اتاوا طبق قانون جدید اختیارات گسترده ای شامل حق وتو مصوبات شورا و تهیه پیش نویس بودجه دریافت می کنند

شهرداران تورنتو و اتاوا از این پس می توانند پیش نویس بودجه را تهیه و روسای ادارات را استخدام یا اخراج کنند

طبق لایحه قانونی جدید اختیارات جدید گسترده ای به شهرداران تورنتو و اتاوا اعطا خواهد شد که مسئولیت انحصاری تهیه بودجه شهرداری برای تصویب در شورای شهر و همچنین حق وتوی برخی تصمیمات اتخاذ شده توسط شوراها در صورت صلاحدید شهردار و همینطور توانایی استخدام و اخراج رؤسای ادارات را به آنها می دهد.

لایحه قانون جدید با عنوان «قانون شهرداران قوی، خانه سازی» بعد از ظهر چهارشنبه به طور رسمی در کوئینز پارک ارائه شد.

تغییرات پیشنهادی مندرج در این لایحه قانونی به شهرداران تورنتو و اتاوا اجازه می‌دهد به شرطی که تشخیص دهند که استفاده از حق وتو «باعث پیشبرد یک اولویت استانی می شود» تصویب یک آیین‌نامه‌ توسط شورای شهر را لغو کنند.

با این حال، آنها باید آیین‌نامه را به‌عنوان یک «اختیارات کل» نادیده بگیرند چراکه توانایی انتخاب جنبه‌ها یا اصلاحات خاص را ندارند.

علاوه بر این در این لایحه قانونی هیچ اختیاری در نظر گرفته نشده است که به شهرداران قدرتمند اجازه دهد تا بدون تصویب شورا، آیین نامه هایی را اجرا کنند.

دولت فورد فهرست مواردی را که ممکن است در این مرحله مصداق «اولویت استانی» باشند اعلام نکرده، با این حال یکی از مقامات وزارتخانه که در حاشیه یک جلسه توجیهی فنی صحبت می کرد گفت که «اختیار تنظیم مقررات» که در این لایحه قانونی درنظر گرفته شده است به دولت اجازه می دهد «اولویت های استانی را توصیه کند.»

این مقام وزارت گفت که برنامه دولت برای ساخت ۱.۵ میلیون خانه در دهه آینده احتمالاً مصداق یک اولویت استانی خواهد بود و همچنین نیاز به «زیرساخت های حیاتی حول محور حمل و نقل جاده ای و امثال آن» از جمله موارد دارای اولویت استانی خواهند بود.

با این حال، مقامات وزارتخانه می گویند که نحوه نگارش این قانون عملاً به این معنی است که تشخیص اینکه آیا آیین نامه ای که شهرداران لغو می کند در واقع با اولویت استانی تعیین شده تداخل دارد یا خیر به عهده شهرداران خواهد بود.

وتوی ناشی از اختیارات تقویت شده شهرداران تنها با دو سوم آرا در شورای شهر می تواند رد شود که باید ظرف ۲۱ روز پس از اعمال وتو انجام شود.

اختیار استخدام و اخراج روسای ادارات

این لایحه قانونی علاوه بر حق وتو مجموعه‌ای از اختیارات جدید و افزایش یافته دیگر را نیز برای شهرداران دو شهر بزرگ انتاریو فراهم می‌کند.

یکی از تغییرات عمده این است که کل مسئولیت تهیه بودجه از شورای شهر به دفتر شهردار منتقل می شود.

شورای شهر همچنان باید بودجه را تصویب نماید و می تواند متمم هایی را برای بودجه تصویب کند، اگرچه شهرداران طبق اختیارات جدید می توانند از حق وتو جداگانه برای لغو این متمم ها استفاده کنند.

این تغییرات همچنین به شهردار این اختیار را می دهد که یک مدیر ارشد اداری را منصوب کند، و روسای ادارات را استخدام یا اخراج نماید و یا یک یک اداره را سازماندهی مجدد کند.

این وزارتخانه می‌گوید که اختیارات جدیدی که برای شهرداران درنظر گرفته شده در مورد انتصابات قانونی مانند تعیین رئیس پلیس یا کارشناس پزشکی بهداشت عمومی اعمال نمی‌شود.

قانون پیشنهادی در صورت تصویب در آغاز دوره بعدی شورا در ۱۵ نوامبر اجرایی می شود.

شهرداران تورنتو و اتاوا از این پس می توانند پیش نویس بودجه را تهیه و روسای ادارات را استخدام یا اخراج کنند    اختیارات شهردار تورنتو اتاوا   اختیارات شهردار تورنتو اتاوا  اختیارات شهردار تورنتو اتاوا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا