انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

احتمال به تعلیق درآمدن صدور مجوز جدید برای فروشگاه‌های خرده‌فروشی ماریجوانا

شورای شهر تورنتو خواستار یک سال وقفه قانونی برای صدور مجوز خرده‌فروشی ماریجوانا شد

صدور مجوز جدید برای فروشگاه‌های خرده‌فروشی ماریجوانا احتمالا به تعلیق در می‌آیند

دو نفر از اعضای شورای شهر خواستار اعمال یک سال وقفه قانونی برای صدور مجوزهای جدید فروشگاه‌های خرده‌فروشی ماریجوانا در تورنتو شدند.

صدور مجوز جدید برای فروشگاه‌های خرده‌فروشی ماریجوانا احتمالا به تعلیق در می‌آیند
صدور مجوز جدید برای فروشگاه‌های خرده‌فروشی ماریجوانا احتمالا به تعلیق در می‌آیند

کریستین وانگ-تام (Kristyn Wong-Tam) و پائولا فلچر (Paula Fletcher) از اعضای شورای شهر تورنتو این هفته یک طرح قانونی در شورا ارائه خواهند کرد که از دولت فورد درخواست می‌کند که صدور مجوز جدید به مدت یک سال یا تا زمان تصویب لایحه نمایندگان مستقل {که فرصت اظهارنظر بیشتری در مورد محل تأسیس فروشگاه‌های ماریجوانا برای شهرداری‌ها فراهم می‌کند} به حالت تعلیق درآید.

این مصوبه یا لایحه قانونی ۲۹ (Bill 29)، قبلاً تصویب مرحله قرائت اولیه در مجلس را به دست آورده است.

فلچر که نماینده حوزه منتهی الیه شرقی در دَن‌فورث-تورنتو است گفت «تعداد بسیار زیادی فروشگاه ماریجوانا وجود دارد ولی مشکل اینجاست که همگی در مناطق خاصی تجمع پیداکرده‌اند. در همین سال گذشته در خیابان کوئین شرقی (Queen Street East) ما برای چهار فروشگاه بین آدرس ۶۹۸ در کوئین استریت ایست و آدرس ۸۰۰ کوئین استریت ایست اپلیکیشن دریافت کردیم. به‌طوری‌که حالا چهار فروشگاه در یک ناحیه نزدیک به مدرسه، در نزدیکی یک مرکز اجتماعات و در نزدیکی بسیاری از مکان‌هایی که تصور نمی‌کردیم در آن نزدیکی فروشگاه ماریجوانا داشته باشیم، تجمع پیداکرده‌اند.» «نمی‌خواهم منظورم بد برداشت شود. من کاملاً با قانونی سازی ماریجوانا موافقم اما وضعیت فوق اشباع فروشگاه‌ها در بخش‌هایی از تورنتو در حال مشکل‌ساز شدن است.»

هنگامی‌که ماریجوانا برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ قانونی شد دولت انتاریو به شهرداری‌ها در مورد داشتن یا نداشتن فروشگاه‌های خرده‌فروشی دارای ساختمان فیزیکی در محله‌های خود فرصت انتخاب داد؛ اما به شهرداری‌هایی که فروشگاه‌های خرده‌فروشی دارای ساختمان را انتخاب کرده بودند در مورد موقعیت مکانی فروشگاه‌های ماریجوانا یا تعداد فروشگاه‌هایی که می‌توانند در هر محله بخصوصی وجود داشته باشند هیچ اختیار اظهارنظری نداده بود.

به گفته فلچر [نداشتن فرصت اظهارنظر] تا حدودی به ایجاد یک فضای «غرب وحشی وحشی» منجر شده به‌طوری‌که برخی از خیابان‌ها به‌طور فزاینده‌ای به تصرف خرده‌فروشان ماریجوانا درآمده است.

طبق داده‌های تهیه‌شده توسط کمیسیون مشروبات الکلی و قماربازی انتاریو که در اختیار شبکه اخبار تجاری (Business News Network) قرار گرفته، این وضعیت بخصوص در دان‌تاون تورنتو صادق است که تا تابستان امسال ۱۶۳ فروشگاه خرده‌فروشی ماریجوانا در این منطقه وجود داشت.

فلچر روز دوشنبه گفته بود که «وجود این فروشگاه‌ها آنچنان اجاره‌بها را بالا برده است که بسیاری (دیگر از کسب‌وکارها) ناچار شده‌اند که منطقه را ترک کنند، مالکان قرارداد اجاره مستأجران قدیمی را تمدید نمی‌کنند و اگر آنها موفق نشوند، اگر فروشگاه‌های ماریجوانا موفق نشوند، آنگاه چه کسی حاضر است به این ساختمان‌های تجاری نقل‌مکان کند و در این محله اجاره پرداخت کند؟» «این وضعیت به‌نوعی شبیه «غرب وحشی وحشی» است اما من آن را جانور وحشی وحشی می‌نامم.»

این طرح قانونی که در شورای شهر بررسی خواهد شد می‌گوید که شهرداری‌ها در حال حاضر از توانایی اعمال‌نظر در مورد موقعیت مکانی سایر کسب‌وکارهایی فروش مواد مخدر تحت کنترل مانند فروشگاه‌های مشروبات الکلی (LCBO) برخوردار است و فرایند یکسانی باید در مورد فروشگاه‌های خرده‌فروشی ماریجوانا به اجرا گذاشته شود.

تحت قانون مجوز ماریجوانای انتاریو شهرداری‌ها می‌توانند انتخاب کنند که فروشگاه‌های خرده‌فروشی در شهر خود نداشته باشند اما به‌محض اینکه ممنوعیت لغو شود امکان احیای مجدد آن وجود ندارد.

فلچر گفت «در یکی از موارد در «کوئین شرقی» هفت فروشگاه ماریجوانا وجود دارد.» «شما در هیچ خیابانی هفت فروشگاه مشروبات الکلی پشت سر هم پیدا نمی‌کنید. بنابراین، حالا که این وضعیت [قانونی بودن ماریجوانا] به مدت یک یا دو سال است که اجرا شده، واقعاً لازم است برخی ارزیابی‌ها و تنظیمات مجدد انجام شود.»

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا