انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

خانه و آپارتمان های ساخته شده پس از نوامبر ۲۰۱۸ از قوانین کنترل اجاره معاف هستند و می توانند اجاره بها را بیشتر از ۱.۲ درصد افزایش دهند

زوج اهل تورنتو از افزایش ۲۵ درصدی اجاره بها بهت زده شدند

خانه و آپارتمان های ساخته شده پس از نوامبر ۲۰۱۸ از قوانین کنترل اجاره معاف هستند و می توانند اجاره بها را بیشتر از ۱.۲ درصد افزایش دهند

سال گذشته در انتاریو مقررات ممنوعیت افزایش اجاره بها به دلیل پاندمی برقرار بود اما این قانون از ۱ ژانویه ۲۰۲۲ منقضی شد و اکنون برخی از صاحب خانه های در حال افزایش اجاره بها تا ۲۵ درصد هستند. خانه و آپارتمان های ساخته شده پس از نوامبر ۲۰۱۸ از قوانین کنترل اجاره معاف هستند و می توانند اجاره بها را بیشتر از ۱.۲ درصد افزایش دهند

جیک مایل (Jake Myhal)، اهل تورنتو گفت «من بهت زده شدم. تصور می کردم که [این افزایش] غیرقانونی باشد و شروع کردم به پیامک فرستادن برای دوستان و خانواده ام تا بپرسم «می توانند چنین کاری بکنند؟»»

جیک مایل و هالی مک لئود ماه می ۲۰۲۱ به یک واحد آپارتمانی در تورنتو نقل مکان کردند و یک قرارداد اجاره یک ساله امضا کردند.

افزایش مجاز مطابق دستورالعمل کنترل اجاره برای سال جاری ۱.۲ درصد است اما این قانون در مورد ساختمان های جدیدتر که پس از نوامبر ۲۰۱۸ ساخته شده اند اعمال نمی شود.

واحد آپارتمانی این زوج در یکی از ساختمان های جدیدتر قرار دارد و هنگامی که به آنها گفته شد که اجاره بها از ۲،۰۰۰ دلار به ۲،۵۰۰ دلار در ماه، یعنی ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت، شوکه شدند.

مک لئود گفت «به نظرم ما انتظار افزایش پنج درصد تا ۱۰ درصد را داشتیم اما یک افزایش ۲۵ درصدی واقعا شوکه کننده است.»

دولت انتاریو برای تشویق توسعه و ساخت و ساز تعداد بیشتری مسکن اجاره ای در استان دستورالعمل های کنترل اجاره را تغییر داد تا ساختمان های جدید ناچار نباشند از مقررات کنترل اجاره پیروی کنند.

سال گذشته صاحبان این واحدهای اجاره ای جدیدتر به دلیل پاندمی نمی توانستند اجاره بها را افزایش دهند اما اکنون می توانند.

مارک ویزلدر (Mark Weisleder) کارشناس املاک و وکیل شرکت ریل استیت لویرز ال‌ال‌پی (Real Estate Lawyers LLP) گفت اجاره ها به طرز چشمگیری افزایش یافته و این منجر به افزایش ۲۵ درصدی در بسیاری از مکان ها شده است.

ویزلدر گفت که هدف از مقررات جدید تشویق ساخت و ساز بود و طبق گفته وزیر امور شهرداری و تامین مسکن انتاریو خانه و ساختمان های جدید و واحدهای آپارتمانی زیر زمین که برای اولین بار پس از ۱۵ نوامبر ۲۰۱۸ به هدف سکونت اشغال می شوند از قانون کنترل اجاره بها معاف هستند.

ویزلدر گفت هر کسی که به یک ساختمان جدید نقل مکان می کند باید بپرسد که ساختمان چه موقع ساخته شده و ممکن است بخواهند تبصره ای را به قرارداد اجاره خود اضافه کنند.

ویزلدر گفت «اگر واحدی را در یک ساختمان نوساز اجاره می کنید برای محافظت از خود در مقابل چنین افزایش های بزرگی در اجاره بها باید از آنها بخواهید که تبصره ای به قرارداد اضافه کنند که بیان می کند که بیشترین مبلغی که صاحب خانه می تواند در هر سال به اجاره بها اضافه کند دو یا سه درصد است.»

ویزلدر توضیح داد که حتی در ساختمان های جدیدتر نیز نمی توان از مقررات جدید کنترل اجاره بها سوءاستفاده کرد و همچنان اجاره بها باید با ارزش فعلی ساختمان در بازار همخوانی داشته باشد.

در ساختمان هایی که تحت قوانین کنترل اجاره بها قرار دارند صاحب خانه تنها با دریافت تایید از هیئت موجران و مستاجران (Landlord and Tenant Board) می تواند اجاره بها را بیش از ۱.۲ درصد افزایش دهد. خانه و آپارتمان های ساخته شده پس از نوامبر ۲۰۱۸ از قوانین کنترل اجاره معاف هستند و می توانند اجاره بها را بیشتر از ۱.۲ درصد افزایش دهند

اجاره خانه آپارتمان مسکن در تورنتو      اجاره خانه آپارتمان مسکن در تورنتو  اجاره خانه آپارتمان مسکن در تورنتو    اجاره خانه آپارتمان مسکن در تورنتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا