انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

خانه تورنتو سیل پیشنهادها را به خود جلب کرد و ۴۲۰ هزار دلار بالاتر از درخواست در بازار مضحک به فروش رفت

خانه‌ای در تورنتو متقاضیان بسیاری به خود جذب کرد و با ۴۲۰،۰۰۰ دلار بالاتر از قیمت در بازار «مضحک» به فروش رسید

خانه تورنتو سیل پیشنهادها را به خود جلب کرد و ۴۲۰ هزار دلار بالاتر از درخواست در بازار مضحک به فروش رفت

خانه‌ای در تورنتو واقع در خیابانی شلوغ پیشنهادات زیادی را دریافت کرد و با ۴۲۰،۰۰۰ دلار بالاتر از قیمت فروخته شد. این موضوع نشان می‌دهد هنوز هم در بازار شهر فشارهای بسیاری وجود دارد. خانه تورنتو سیل پیشنهادها را به خود جلب کرد و ۴۲۰ هزار دلار بالاتر از درخواست در بازار مضحک به فروش رفت

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

همزمان با شادی فروشندگان، هشدارهایی از کاهش هزینه‌های بالا توسط کسب‌وکارهای محلی که با کمبود نیروی کار روبه‌رو هستند و همچنین نسلی که نمی‌توانند خانه‌ای از خود داشته باشند به گوش می‌رسد.  

مشاور املاک، تئوتا گوچی (Teuta Guci) در بیانیه‌ای اظهار نمود: «آن ملک، خانه خوبی بود. داشتن این ملک از خوش‌شانسی ماست.»

خانه سه خوابه واقع در کاکس‌ول اونیو (Coxwell Avenue) در شمال بیمارستان مایکل گارون چهار پیشنهاد خرید را به خود جذب کرد و در نهایت با ۱.۵۲ میلیون دلار و حدود ۴۰ درصد بالاتر از قیمت به فروش رسید. خانه تورنتو سیل پیشنهادها را به خود جلب کرد و ۴۲۰ هزار دلار بالاتر از درخواست در بازار مضحک به فروش رفت

خانه تورنتو سیل پیشنهادها را به خود جلب کرد و 420 هزار دلار بالاتر از درخواست در بازار مضحک به فروش رفت
خانه تورنتو و ۴۲۰ هزار دلار بالاتر از درخواست در بازار مضحک به فروش رفت

ارقام منتشر شده از نظرسنجی رویال لپیج نشان می‌دهد که پس از رکود اقتصادی سال گذشته ناشی از همه‌گیری کرونا، نرخ بهره کم و خودرایی خریداران جدید، منطقه تورنتو بزرگ را به سمت بازار فروشندگان کشاند.

مدیر رویال لپیج، فیل سوپر (Phil Soper) مدعی شد: «همانطور که تاکنون بسیاری از مردم متوجه شده‌اند، صنعت مسکن پر تب و تاب بوده است.»

به گفته سوپر عرضه کم مسکن در مقابل تقاضای زیاد خرید در افزایش بسیاری از این قیمت‌ها دخیل است.

وی افزود:«مضحک است. تقاضا زیاد و عرضه خانه کم است.»

ارقام حاصل از نظرسنجی مسکن رویال لپیج نشان می دهد که متوسط قیمت یک خانه مستقل در منطقه تورنتو بزرگ ۱.۳۰۱ میلیون دلار می باشد که این قیمت نسبت به رکود سال گذشته ۲۸.۲ درصد افزایش یافته است.

میانگین قیمت یک واحد آپارتمان در منطقه تورنتو بزرگ اکنون ۶۳۰ هزار دلار میباشد که نسبت به سال گذشته ۸.۶ درصد افزایش یافته است.

افزایش قیمت در شهر، عرضه کم و سهولت دورکاری، املاک غیرشهری را جذاب‌تر می‌کند. برای مثال خانه‌های مستقل در همیلتون نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

به گفته سوپر، این ارقام سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ و سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ را مقایسه میکند و هنگامی که با سه ماهه اول سال مقایسه می شود، کاملا واضح است که بازار تا حدودی آرام گرفته است.

اما اقتصاددان مایک مافِت (Mike Moffatt) از دانشکده بیزینس ریچارد آیوی (Richard Ivey) دانشگاه وسترن (Western University) گفت که نقطه ضعف قیمت بالای مسکن این است که در دراز مدت می توانند به اقتصاد محلی آسیب برسانند.

مافت گفت: «هم اکنون نیز با کمبود نیروی کار مواجه هستیم و بخشی از آن ناشی از ناتوانی مردم در زندگی کردن در نزدیکی محل کار است.

ونکوور و سان فرانسیسکو نمونه‌ای از این معضل هستند. در این مکان‌ها به دلیل قیمت بالای خانه، استعداد ها دور می‌مانند و مردم شهر را ترک می‌کنند.»

خانه تورنتو سیل پیشنهادها را به خود جلب کرد و 420 هزار دلار بالاتر از درخواست در بازار مضحک به فروش رفت
خانه تورنتو ۴۲۰ هزار دلار بالاتر از درخواست در بازار مضحک به فروش رفت

به گفته مافت، دریافت مالیات از خانه‌های خالی در شهر تورنتو ممکن است تاثیر کوچکی داشته باشد. می‌تواند باعث روی کار آورن برخی خانه‌های خالی شود، اما راه حلی اساسی نیست. این موضوع در ونکوور کمی کمک کرد، اما هنوز هم قیمت‌ها در حال افزایش است.»

تئوتا گوچی با تغییرات قیمت مسکن در چند ماه اخیر موافق است، ولی به گفته او جریان هنوز هم به نفع فروشندگان است.

وی گفت: «خریداران بیرون و ما در تورنتو هستیم؛ مترو اینجاست، مرکز شهر اینجاست، فکر می کنم این موضوع دوام خواهد داشت.

 

املاک تورنتو  فروش خانه در تورنتو   مسکن تورنتو  بازار مسکن تورنتو      املاک تورنتو  فروش خانه در تورنتو   مسکن تورنتو  بازار مسکن تورنتو

املاک تورنتو  فروش خانه در تورنتو   مسکن تورنتو  بازار مسکن تورنتو      املاک تورنتو  فروش خانه در تورنتو   مسکن تورنتو  بازار مسکن تورنتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا