انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو از مسئولان دولت فدرال میخواهد امکان سفر بین المللی برای افراد واکسینه را تضمین کنند

انتاریو به‌طورجدی از مسئولان فدرال خواست که امکان سفر بین‌المللی برای افراد دریافت‌کننده دوزهای ترکیبی واکسن را تضمین کنند

انتاریو از مسئولان دولت فدرال میخواهد امکان سفر بین المللی برای افراد واکسینه را تضمین کنند

انتاریو از دولت فدرال خواسته است که تضمین کند کانادایی‌هایی که دوزهای ترکیبی واکسن کووید-۱۹ دریافت کرده‌اند پس از لغو مقررات مرزی در سفرهای بین‌المللی رسماً واکسینه محسوب می‌شوند. انتاریو از مسئولان دولت فدرال میخواهد امکان سفر بین المللی برای افراد واکسینه را تضمین کنند

انتاریو از مسئولان دولت فدرال میخواهد امکان سفر بین المللی برای افراد واکسینه را تضمین کنند
انتاریو از مسئولان دولت فدرال میخواهد امکان سفر بین المللی افراد واکسینه تضمین کنند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

کریستین الیوت وزیر بهداشت انتاریو و سیلویا جونز وزیر دادگستری روز یکشنبه راجع به این موضوع نامه‌ای برای دومینیک لِبلانک وزیر امور میان دولتی نوشتند.

وزیر بهداشت و وزیر دادگستری در نامه خود نوشتند «ما از دولت کانادا می‌خواهیم که در زمینه به‌روزرسانی دستورالعمل‌های صادره سازمان بهداشت جهانی برای همتایان بین‌المللی مبنی بر لزوم پذیرش دوز ترکیبی واکسن‌ها به‌عنوان دوره کامل واکسیناسیون در سطح بین‌المللی با این سازمان همکاری کند.»

انتاریو و سایر استان‌ها گزینه انتخاب یک دوز از هر یک از واکسن‌های فایزر-بیون‌تک و مدرنا یا تزریق واکسن mRNA پس از دریافت اولین دوز واکسن از نوع آکسفورد-آسترازنکا را برای شهروندان خود فراهم کرده‌اند.

استان‌های کانادا در سال جاری گزینه ترکیب دوزهای واکسن را در شرایطی فراهم کردن که کشور در حال دست‌وپنجه نرم کردن با تغییر و تحولات زمان‌بندی محموله وارداتی واکسن و نگرانی‌های ناشی از لخته خون وخیم مرتبط با تزریق آسترازنکا بود.

این دو وزیر در نامه خود نوشته‌اند که برای حفظ «تمامیت و اطمینان» به برنامه‌های واکسیناسیون کانادا و انتاریو اهمیت حیاتی دارد که افرادی که با دریافت دو دوز واکسن‌های مختلف «کار درست را انجام داده‌اند» در خارج از کشور واکسینه و ایمن محسوب شوند.

آنها در این نامه آورده‌اند که «به عقیده ما همزمان با برقراری مجدد سفرهای بین‌المللی توسط دولت فدرال، این دسته از شهروندان انتاریو نیز باید توسط سایر کشورها خواه در مرزهای بین‌المللی یا در فعالیت‌های خود در آن حوزه‌های قضایی «کاملاً واکسینه» محسوب شوند.»

وزرای بهداشت و دادگستری استدلال می‌کنند که واکسن آکسفورد- آسترازنکا که توسط سازمان فدرال نظارت بر دارو ایالات‌متحده تائید نشده است باید در سطح بین‌المللی «روی هر گواهی‌نامه یا پاسپورتی» معتبر دانسته شود. تزریق آکسفورد- آسترازنکا توسط سازمان بهداشت جهانی WHO برای استفاده در موارد ضروری فهرست شده است.

این نامه یادآور شده است که برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از رویکرد مشابهی در ترکیب دوز واکسن استفاده می‌کنند و انتاریو در انتظار نتیجه گفتگوها با این دسته از کشورهای اتحادیه اروپا و ایالات‌متحده است.

وزرای بهداشت و دادگستری مسئله مقررات مرزی برای مسافران بین‌المللی را نیز با توجه‌ به ‌قصد دولت برای کاهش برخی از محدودیت‌های مسافرتی وضع‌شده با هدف مهار گسترش کووید-۱۹ مطرح کردند.

اتاوا هفته گذشته اعلام کرد که شهروندان ایالات‌متحده و ساکنین دارای اقامت دائم که کاملاً واکسینه هستند از ۹ آگوست مجاز خواهند بود که بدون قرنطینه ۱۴ روزه وارد کانادا شوند. مسافران واجد شرایط در سایر نقاط جهان از ۷ سپتامبر مجاز خواهند بود که بدون قرنطینه وارد کشور شوند.

این قوانین در مورد کسانی که دوره کامل تزریق واکسن کووید-۱۹ مورد تائید برای استفاده در کانادا را دریافت کرده‌اند قابل‌اجرا است.

جونز و الیوت در نامه خود به اتاوا در مورد «اهمیت تضمین مقررات کارآمد در مرزها برای کسانی که کاملاً واکسینه نیستند» نوشته‌اند و خواستار قوانین قرنطینه «اجباری و مؤثر» برای مسافران ورودی غیر واکسینه به کشور شدند.

وزرای بهداشت و دادگستری همچنین خواستار رویکرد یکنواخت نسبت به سفرهای بین‌المللی از طریق مرزهای زمینی، هوایی و آبی در تمام نقاط ورودی شدند.

انتاریو روز دوشنبه از ۱۱۹ مورد ابتلا به کووید-۱۹ و سه مورد فوت ناشی از ویروس کرونا خبر داد. هشتاد درصد از بزرگ‌سالان در انتاریو حداقل یک دوز واکسن تزریق کرده‌اند و ۶۷ درصد به‌طور کامل واکسینه شده‌اند.

اخبار کانادا      واکسن کووید-۱۹      اخبار کانادا       واکسن کووید-۱۹        اخبار کانادا        واکسن کووید-۱۹

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا