انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

پرستار تورنتویی که سعی کرد دختر خردسال خود را با تزریق انسولین بکشد به حبس ابد محکوم شد

پرستار ۳۶ ساله تورنتویی که به دلیل اقدام به قتل دختر خردسالش باعث فلج مغزی او شد به حبس ابد محکوم شد

پرستار تورنتویی که سعی کرد دختر خردسال خود را با تزریق انسولین بکشد به حبس ابد محکوم شد

قاضی شان دانفی (Sean Dunphy) درست دقایقی قبل از اینکه بوریسلاوا فیلیپوویچ (Borislava Filipovic) را به حبس ابد بدون هیچ شانسی برای آزادی مشروط به مدت ۱۰ سال (سخت ترین مجازات موجود برای فرد متهم به اقدام به قتل) محکوم کند از پرستار سابق پرسید که آیا در مورد حمله وحشیانه به دختر بچه‌اش در جون ۲۰۱۹ که به فلج مغزی فرزندش و از دست دادن توانایی صحبت کردن و راه رفتن او منجر شد، حرفی برای گفتن به دادگاه دارد.

فیلیپوویچ که کت مشکی پوشیده بود و موهای بلند و قهوه‌ای‌اش را آزاد گذاشته بود، در کیوسک زندانیان در دادگاه مرکز شهر تورنتو ایستاد و بدون هیچ احساسی گفت «نه.»

پرستار تورنتویی که سعی کرد دختر خردسال خود را با تزریق انسولین بکشد به حبس ابد محکوم شد
پرستار تورنتویی که سعی کرد دختر خردسال را با تزریق انسولین بکشدبه حبس ابد محکوم شد

فیلیپوویچ در ماه جون به جرم تلاش برای کشتن الا فیلیپوویچ ۱۹ ماهه (Ela Filipovic)، تلاش برای کشتن مادرش ایوانکا فیلیپوویچ و ضرب‌ و جرح شدید الا توسط هیئت منصفه محکوم شد.

این زن ۳۶ ساله از اتهام ضرب و جرح شدید علیه مادرش تبرئه شد و این نشان می‌دهد که هیئت منصفه معتقد بود که بوریسلاوا  (Borislava) به تنهایی اقدام نکرده است.

الا، بوریسلاوا و ایوانکا (مادر بوریسلاوا) در ۱۲ جون ۲۰۱۹ در حالی که بیهوش بودند در آپارتمان خانوادگی خود در دریاچه پرومناد (Lake Promenade) در اتوبیکو پیدا شدند. پدربزرگ الا که خارج از کشور بود، هنگامی که موفق نشد با خانواده اش تماس بگیرد با یکی از همسایه‌ها تماس گرفت و از او خواست که به آنها سر بزند. الا، مادرش و مادربزرگش همه بیهوش بودند. به همه آنها انسولین تزریق شده بود.

یک یادداشت خودکشی نیز در محل پیدا شد که خطاب به «کانادا» نوشته شده بود که کشور و قاضی را به خاطر تصمیم اخیر دادگاه خانواده مبنی بر اعطای دسترسی محدود و تحت نظارت به همسر سابق بوریسلاوا برای ملاقات با دخترشان مقصر می دانست. این یادداشت توسط بوریسلاوا فیلیپوویچ امضا شد و با جمله «پی نوشت: سرنوشت بعضی از مردم را هرگز کنترل نخواهی کرد.» به پایان رسیده بود.

بوریسلاوا پرستار بیمارستان تریلیوم چند روز بعد دستگیر و متهم شد و از آن زمان تاکنون در بازداشت به سر می‌برد.

قاضی گفت مادر [الا] پرستار باارزش و ماهری بود که دو روز قبل از جنایت با سرقت قلم انسولین، سرنگ و سر سرنگ برای اجرای نقشه خود، به اعتماد بیمارستان خیانت کرد.

بوریسلاوا به تنهایی حضانت دخترش را بر عهده داشت و کاملاً به مادرش وابسته بود. شوهر سابقش از سه ماهگی فرزندش را ندیده بود.

قاضی دانفی به دادگاه گفت «خانم فیلیپوویچ به دخترش حمله کرد و این حمله را برای مدتی که به ناچار طولانی بود، ادامه داد. ۹ سوراخ زخم روی ران الا وجود داشت.» و همچنین در مورد اینکه خانم فیلیپوویچ برای کمک به دخترش درخواست کمک نکرده بود، صحبت کرد.

«خانم فیلیپوویچ، الا را در گهواره خود تنها گذاشت تا به کما برود و روند طولانی و آهسته ای را آغاز کرد که سلول‌های مغزش را از بخش مهمی از قند خون لازم برای زنده ماندن محروم نگه داشت. خانم فیلیپوویچ این فرصت را داشت که پس از حمله شدید به دخترش به او کمک کند. او ترجیح داد این کار را نکند و او را با پیژامه آغشته به ادرار رها کرد تا بمیرد.»

باوجود این که الا نمرد، اما در دادگاه مطرح شد که این کودک شش ماه را در بیمارستان گذراند و با آسیب مغزی آسیب‌زا و ناتوان‌کننده مواجه شد.

این کودک که اکنون نزدیک به سه سال دارد از ویلچر استفاده می کند. الا ممکن است هرگز یاد نگیرد که ارتباط برقرار کند. الا از تشنج های روزانه رنج می برد و در معرض خطر خفگی با بزاق خود قرار دارد.

بوریسلاوا علاوه بر حبس ابد، به جرم اقدام به قتل مادرش به ۱۰ سال زندان محکوم شد که همزمان اجرا خواهد شد. همچنین دستور منع تماس خانم بوریسلاوا فیلیپوویچ با دخترش، شوهر سابقش، خانواده و مادرش صادر شد. دادگاه همچنین به او دستور داده است که دی‌ان‌ای خود را تحویل دهد و به طور مادام العمر از حمل و در اختیار داشتن سلاح منع شده است.

آدام پدر الا جلسه رسیدگی دادگاه را در زوم تماشا می کرد و به گلوبال نیوز گفت که احساس می کند عدالت اجرا شده است.

پرستار تورنتویی که سعی کرد دختر خردسال خود را با تزریق انسولین بکشد به حبس ابد محکوم شد
پرستار تورنتویی که سعی کرد دختر خردسال خود را با تزریق انسولین بکشد به حبس ابد محکوم شد

اخبار و حوادث کانادا فلج مغزی  اخبار و حوادث کانادا فلج مغزی  اخبار و حوادث کانادا فلج مغزی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا