جدیدترین اخبارجهان

پلیس تورنتو گفت برای مقابله با سخنان نفرت آمیز و خشونت در تظاهرات روز قدس در تورنتو آماده است

پلیس تورنتو می‌گوید به دلیل نگرانی ها در مورد سخنان نفرت آمیز و بروز خشونت در تظاهرات روز قدس حضور خود را در مرکز شهر افزایش می‌دهد

پلیس تورنتو گفت برای مقابله با سخنان نفرت آمیز و خشونت در تظاهرات روز قدس در تورنتو آماده است

پلیس تورنتو می‌گوید که با توجه به برگزاری بیش از دوازده تظاهرات در آخر هفته از جمله تظاهرات طرفداران فلسطینی ها که در گذشته محل درگیری‌ بین تظاهرکنندگان بوده است، حضور گسترده‌تری در مرکز شهر خواهند داشت.

جیمز رامر (James Ramer) رئیس پلیس تورنتو صبح روز جمعه با برگزاری یک کنفرانس خبری به بحث در مورد برنامه ریزی عملیاتی اعتراضات آخر هفته پرداخت.

پلیس تورنتو گفت برای مقابله با سخنان نفرت آمیز و خشونت در تظاهرات روز قدس در تورنتو آماده است
پلیس تورنتو برای مقابله با سخنان نفرت آمیز و خشونت در تظاهرات روز قدس آماده است

رامر گفت که در روزهای اخیر برخی از مردم نسبت به تظاهرات روز قدس که برای بعدازظهر روز شنبه در مرکز دان تاون برنامه ریزی شده و به خصوص در مورد «احتمال بیان سخنان نفرت آمیز و همچنین احتمال رویارویی بین شرکت‌کنندگان و مخالفان این رویداد» ابراز نگرانی کرده اند.

رامر گفت «من فکر می کنم همه ما می توانیم توافق کنیم که هیچ جایی برای چنین رفتارهایی وجود ندارد.» من می خواهم به کسانی که در این مورد نگران هستند اطمینان دهم که مانند همه موارد برگزاری تظاهرات، نیروی پلیس تورنتو حضور آشکاری خواهد داشت و این رویدادها را فعالانه زیر نظر خواهد گرفت. مثل همیشه، ما به منشور حقوق مردم احترام می گذاریم و اعتراضات قانونی و مسالمت آمیز را تسهیل می کنیم. آنچه ما تحمل نخواهیم کرد، نافرمانی مدنی و خشونت یا رفتار نفرت‌آمیز است که از حد می گذرد و به رفتار مجرمانه تبدیل می شود.»

اعضای جامعه یهودی در گذشته نسبت به سخنرانی های یهودی ستیزانه در تظاهرات روز قدس ابراز نگرانی کرده اند و از شهرداری خواسته اند تا از برگزاری این تظاهرات جلوگیری کند.

رامر گفت که پلیس با توجه به این نگرانی‌ها اقدامات متعددی را انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که رویداد روز شنبه مسالمت‌آمیز باقی می‌ماند؛ از جمله استقرار اعضای یگان جرائم ناشی از انگیزه نفرت در محل برگزاری تظاهرات تا بتوانند فوراً در مورد «هر گونه جرم مشکوک به انگیزه نفرت یا سخنان دارای محتوای نفرت پراکنی یا نمادهای [دارای محتوای نفرت آمیز] تحقیق کنند.»

رامر گفت که ا پلیس همچنین افسرانی را که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند در میان جمعیت مستقر می‌کند «تا بتوانند آنچه را که در میان جمعیت و در سخنرانی‌ها گفته می‌شود، به طور دست اول ضبط کنند.»

در نهایت، پلیس دوربین های اضافی نیز در نزدیکی محل برنامه ریزی شده برای تظاهرات در خارج از کورت‌هاوس یونیورسیتی اونیو (University Avenue) نصب خواهد کرد تا به تحقیقاتی که ممکن است در ارتباط با تظاهرات انجام شود کمک کند.

نخست وزیر انتاریو در گذشته علیه راهپیمایی روز قدس صحبت کرده بود

نخست وزیر داگ فورد در سال ۲۰۱۸ وعده داد بود «که اقداماتی انجام می دهد تا تضمین شود که از این پس رویدادهایی مانند روز قدس که خواستار کشتار کل جمعیت غیرنظامی در اسرائیل است، دیگر بخشی از چشم‌انداز انتاریو نخواهد بود.»

روز قدس که رسما «روز جهانی قدس» نامیده می شود، رویدادی سالانه برای ابراز حمایت از عدالت برای فلسطینیان و مخالفت با صهیونیسم و اسرائیل است.

تظاهرات روز قدس در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به دلیل پاندمی کووید-۱۹ برگزار نشد، اما قرار است این آخر هفته دوباره به خیابان ها بازگردد.

جان توری، شهردار تورنتو در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد گفت که امیدوار است تمام تظاهرات آخر هفته از جمله راهپیمایی روز قدس «عاری از نفرت، عاری از خشونت، عاری از تبعیض و بدون آزار و اذیت باشد.»

با این حال شهردار تورنتو اضافه کرد که اگر اینطور نباشد، پلیس از «حمایت کامل» او برای پاسخگو نگه داشتن کسانی که مرتکب رفتارهای نفرت آمیز می شوند، برخوردار خواهد بود.

نخست وزیر انتاریو داگ فورد  نخست وزیر انتاریو داگ فورد

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا