انتاریوبریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارجهانکانادا

تورنتو و ونکوور به عنوان شهرهای کانادایی میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ انتخاب شدند

تورنتو به عنوان یکی از شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ انتخاب شد

تورنتو و ونکوور به عنوان شهرهای کانادایی میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ انتخاب شدند

یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی روی زمین به تورنتو خواهد آمد.

فیفا پس از روندی که چندین ماه به طول انجامید و شامل بازدید مقامات از ۲۲ شهر کاندید میزبانی در امریکای شمالی بود امروز اعلام کرد که تورنتو به عنوان یکی از ۱۶ شهر برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ انتخاب شده است.

ونکوور تنها شهر دیگر کانادا بود که برای میزبانی بازی‌ها انتخاب شد. ادمونتون که در فهرست کوتاه مکان‌های بالقوه میزبانی قرار داشت، موفق به کسب این جایگاه نشد.

تورنتو و ونکوور به عنوان شهرهای کانادایی میزبان جام جهانی فوتبال 2026 انتخاب شدند
تورنتو و ونکوور به عنوان شهرهای کانادایی میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ انتخاب شدند

سایر شهرهای میزبان عبارتند از سیاتل، سانفرانسیسکو، لس آنجلس، کانزاس سیتی، دالاس، آتلانتا، هیوستون، بوستون، فیلادلفیا، میامی، نیویورک/نیوجرسی و همچنین مونتری، گوادلاهارا و مکزیکو سیتی.

در یک پیام ویدئویی که به عنوان بخشی از پخش فیفا ارائه شد، جان توری شهردار تورنتو از این خبر استقبال کرد و خاطرنشان کرد که «این شهر آماده استقبال از بازی جهانی است» و «این کار را به درستی انجام خواهد داد.»

جان توری گفت «تورنتو کاملا آماده استقبال از جهان است.»

مقامات قبلاً گفته بودند که ایالات متحده احتمالاً در طول برگزاری مسابقات بین ۴۸ تیم حاضر در جام جهانی میزبان ۶۰ بازی خواهد بود در حالی که کانادا و مکزیک هر کدام میزبان ۱۰ بازی خواهند بود.

تفکیک دقیق بازی ها بین دو شهر کانادایی میزبان جام جهانی هنوز مشخص نیست.

در تورنتو، بازی های جام جهانی در ورزشگاه بی‌ام‌او فیلد (BMO Field) برگزار می شود. در حال حاضر  ظرفیت این ورزشگاه برای فوتبال ۳۰،۰۰۰ نفر است اما مسئولان امیدوارند با استفاده از صندلی های موقت ظرفیت آن را به حداقل ۴۵،۰۰۰ نفر افزایش دهند. این رقم حداقل تعداد صندلی های مورد نیاز فیفا است.

تایید میزبانی تورنتو از برخی از بزرگترین بازیکنان جهان در جام جهانی فوتبال تنها چند ساعت پس از پخش یک ویدئوی یک دقیقه ای توسط شهرداری تورنتو انجام شد که تنوع شهر را تبلیغ می‌کرد و این شهر را به عنوان مکانی طبیعی برای میزبانی یکی از پرطرفدارترین رویدادهای فوتبالی جهان نشان می داد.

این ویدیو شامل تصاویری از برخی از بزرگترین رویدادهای تورنتو، از کارناوال کارائیب تا رژه قهرمانی رپتورز با این زیرنویس بود که:

«ما شهری هستیم که از شما استقبال می کنیم و شما را آنچنان که هستید گرامی می داریم زیرا گوهر وجود ما و شما یکی است. همه اینجا هستیم. از هر قاره در اینجا حضور دارند. همه آماده اند. تورنتو صحنه جهانی و مکانی عالی برای میزبانی جام جهانی است.»

این رویداد نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار برای مالیات دهندگان هزینه خواهد داشت.

میزبانی بازی های جام جهانی در تورنتو حدود ۲۹۰ میلیون دلار برای مالیات دهندگان هزینه خواهد داشت که انتظار می رود دولت های استانی و فدرال تقریباً دو سوم این هزینه را به عهده بگیرند.

این رقم بسیار بیشتر از برآورد ۳۰ تا ۴۵ میلیون دلاری ارائه شده توسط کارکنان شهرداری در سال ۲۰۱۸ در هنگامی است که تورنتو برای اولین بار تمایل خود را به میزبانی بازی ها ابراز کرد.

با این حال، تأثیر اقتصادی این رویداد می تواند قابل توجه باشد.

کارکنان شهرداری تخمین زده اند که این مسابقات ۳۰۷ میلیون دلار بر تولید ناخالص داخلی تورنتو تأثیر خواهد گذاشت که شامل ایجاد ۳،۳۰۰ شغل می شود.

همچنین انتظار می رود که میزبانی تورنتو در جام جهانی ۱۷۴،۰۰۰ بازدید کننده شبانه به شهر بیاورد.

تورنتو به عنوان یک شهر میزبان، مسئول برگزاری یک جشن هواداران با هزینه تخمینی بیش از ۱۷ میلیون دلار خواهد بود. همچنین برای ساختن امکانات آموزشی برای تیم های مهمان حدود ۴۱.۲ میلیون دلار هزینه خواهد کرد.

به گفته کارکنان شهر، کار توسعه ورزشگاه بی‌ام‌او فیلد (BMO Field) احتمالا در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

این اولین بار است که بازی های جام جهانی فوتبال در کانادا برگزار می شود.

تورنتو و ونکوور به عنوان شهرهای کانادایی میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ انتخاب شدند  مسابقات فوتبال در کانادا    مسابقات فوتبال در کانادا  مسابقات فوتبال در کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا