انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

بیمارستان سیک‌کیدز تورنتو از شناسایی هفت مورد ابتلا احتمالی به هپاتیت شدید در کودکان خبر داد

بیمارستان کودکان تورنتو گفت در مدت شش ماه هفت مورد ابتلا به هپاتیت حاد شدید در کودکان شناسایی کرده است

بیمارستان سیک‌کیدز تورنتو از شناسایی هفت مورد ابتلا احتمالی به هپاتیت شدید در کودکان خبر داد

یکی از بیمارستان‌های تورنتو می‌گوید در یک دوره شش ماهه هفت مورد هپاتیت حاد شدید با منشأ ناشناخته را در کودکان شناسایی کرده است، در حالی که کارشناسان جهانی در تلاش هستند تا بفهمند چه عاملی باعث ابتلا به این بیماری غیرقابل توضیح می شود.

«بیمارستان کودکان (SickKids) به دقت در حال پایش موارد ابتلا برای شناسایی هر مورد هپاتیت حاد شدید است و ۷ مورد مطابق با تعریف موارد ابتلا احتمالی را در فاصله ۱ اکتبر ۲۰۲۱ و ۳۰ اپریل ۲۰۲۲ به سازمان بهداشت عمومی انتاریو گزارش کرده است.»

سازمان بهداشت عمومی انتاریو موارد ابتلا به این بیماری را به عنوان ترانس آمینیت یا التهاب کبد، همراه با زردی و اختلال عملکرد دستگاه گوارش در کودکان تا سن ۱۶ سالگی تعریف می کند که بدون حضور ویروس های شناخته شده هپاتیت آ تا ایی (Hepatitis A-E) ایجاد می شود.

علائم دیگر شامل بی حالی، تب، ادرار تیره، مدفوع کم رنگ، از دست دادن اشتها و حالت تهوع است.

ابتلا به این بیماری از طریق آزمایش خون، تنفس یا مدفوع تایید می شود.

تشخیص این بیماری دشوارتر از سایر موارد هپاتیت است زیرا اغلب با علائم نسبتاً مشابه با علائم معمول کووید-۱۹ ظاهر می شوند در حالی که ویروس های معمولی عامل ایجاد هپاتیت در خون بیماران پیدا نمی شود.

دکتر دینا کولیک (Dina Kulik) متخصص اطفال به خبرگزاری سی‌پی‌۲۴ (CP24) گفت «چالشی که در مورد شیوع موارد بیماری جدید وجود دارد این است که ویروس‌های هپاتیت معمولی در این کودکان یافت نمی‌شوند.» «آزمایش کووید برخی از این بچه‌ها مثبت بود، ابتلا به کووید-۱۹ قبلاً در مورد برخی دیگر از آنها ثبت شده بود، و نتیجه آزمایش بسیاری از این بچه‌ها برای ویروس خوش‌خیم دیگری به نام آدنوویروس که معمولاً باعث هپاتیت یا بیماری واقعاً شدید نمی‌شود، مثبت می شود.»

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید اکنون از ۳۴۸ مورد هپاتیت غیرقابل توضیح در کودکان در سراسر جهان آگاه است که یک مورد به مرگ منجر شده و در ۱۷ مورد دیگر پاسخ به بیماری نیازمند پیوند کبد بوده است.

وزارت بهداشت انتاریو می‌گوید که بیمارستان‌ها را ملزم کرده است که همه مواردی را که مطابق با تعریف این بیماری است به این سازمان اطلاع دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت انتاریو به خبرگزاری سی‌پی‌۲۴ گفت «ما می خواهیم به مردم انتاریو اطمینان بدهیم که خطر ابتلا به این بیماری هپاتیت حاد شدید کم است.» «با این حال، هر کسی که در مورد علائمی که فرزندش تجربه می کند، نگران است باید با یک متخصص بهداشت و درمان تماس بگیرد.»

علل متعددی که باعث ابتلا به هپاتیت می شوند در دست بررسی است. مقامات بریتانیایی گفته اند که یک آدنوویروس نادر ممکن است عامل ابتلا باشد.

در همین حال، محققان در هند و اسرائیل داده‌هایی پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد عفونت قبلی کووید-۱۹ ممکن است دلیل ابتلا باشد.

بیمارستان سیک‌کیدز تورنتو از شناسایی هفت مورد ابتلا احتمالی به هپاتیت شدید در کودکان خبر داد بیمارستان سیک‌کیدز تورنتو از شناسایی هفت مورد ابتلا احتمالی به هپاتیت شدید در کودکان خبر داد

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا