جدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

ایالات متحده هر ترکیبی از دو دوز واکسن کووید-۱۹ را برای مسافران بین‌المللی مجاز می‌داند

تصمیم ایالات متحده برای اجازه ورود به مسافران واکسینه با دوزهای ترکیبی مورد تحسین صنعت گردشگری و کارشناسان بهداشت قرار گرفت

ایالات متحده هر ترکیبی از دو دوز واکسن کووید-۱۹ را برای مسافران بین‌المللی مجاز می‌داند

سازمانی که نمایندگی صنعت گردشگری کانادا را به عهده دارد تصمیم دولت ایالات متحده آمریکا برای مجاز دانستن ورود مسافران کانادایی با دوز ترکیبی واکسن پس از بازگشایی مرزها در ماه نوامبر را تحسین کرد. ایالات متحده هر ترکیبی از دو دوز واکسن کووید-۱۹ را برای مسافران بین‌المللی مجاز می‌داند

روز جمعه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده تائید کرد که مسافرانی که «هر ترکیبی» از دو دوز واکسن‌های مورد تائید سازمان بهداشت جهانی یا اداره غذا و دارو ایالات متحده را تزریق کرده باشند «کاملاً واکسینه در نظر گرفته می‌شوند.»

بِث پاتر (Beth Potter) رئیس و مدیرعامل انجمن صنعت گردشگری کانادا می‌گوید که این اطلاعیه «خبر بسیار خوبی» است.

پاتر روز شنبه به شبکه سی‌تی‌وی نیوز گفت «کاری که این اطلاعیه انجام می‌دهد فراهم آوردن اندکی شفافیت بیشتر است و این همان موضوعی است که در مورد آن بسیار صحبت کرده‌ایم. ما حالا می‌دانیم که اگر کسی ترکیبی از دوزها را تزریق کرده باشد از ماه نوامبر می‌تواند به ایالات‌متحده وارد شود.»

ایزاک بوگوچ (Isaac Bogoch) کارشناس بیماری‌های عفونی از شبکه بهداشت دانشگاهی تورنتو می‌گوید که اجازه ورود به مسافرانی که دوز ترکیبی واکسن را تزریق کرده‌اند «یک رویکرد هوشمندانه و مبتنی بر داده‌های آماری است.»

بوگوچ روز شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌تی‌وی نیوز گفت «این تصمیم موجب آسودگی خاطر بسیاری از کانادایی‌ها خواهد بود که کار درست را انجام دادند و واکسینه شدند و حتی رویکردهای ترکیب و تطبیق واکسن را اتخاذ کردند. این رویکرد ایمن است، مؤثر است و حالا از رسمیت نیز برخوردار است.»

این اطلاعیه پس از آن منتشر شد که کاخ سفید تائید کرد که ایالات متحده از ۸ نوامبر مرزهای زمینی با کانادا و مکزیک را به روی گردشگران کاملاً واکسینه باز می‌کند.

در امریکا نیز قصد دولت بایدن برای بازگشایی مرزها مورد تحسین انجمن مسافرت ایالات متحده قرار گرفت.

راجر داو (Roger Dow) رئیس و مدیرعامل انجمن مسافرت ایالات متحده روز جمعه در بیانیه‌ای گفت «بازگشایی مرزها برای مسافران بین‌المللی موجب جنبش و تحرک اقتصاد خواهد شد و بازگشت به مشاغل مرتبط با مسافرت که به دلیل محدودیت‌های مسافرتی حذف شده بودند را شتاب می‌بخشد.»

باوجوداینکه ایالات متحده ارائه مدرک واکسیناسیون برای عبور از مرز را برای کانادایی‌ها الزامی نمی‌داند اما بازگشت به کانادا مستلزم ارائه تست پی‌سی‌آر (PCR) منفی است که ظرف حداکثر ۷۲ ساعت پیش از عبور از مرز انجام شده باشد.

تست‌های پی‌سی‌آر ممکن است تا سقف ۲۰۰ دلار هزینه داشته باشند. دولت کانادا تست‌ آنتی‌ژن فوری که تنها ۴۰ دلار هزینه دارد را نمی‌پذیرد.

برایان هیگینز (Brian Higgins) نماینده کنگره امریکا از نیویورک که حوزه انتخابی او شامل شهرهای مرزی بوفالو و نیاگارا فالز است می‌خواهد که کانادا نیز الزامی بودن تست پی سی آر کووید-۱۹ را لغو کند.

هیگینز روز جمعه به مطبوعات کانادایی (Canadian Press) گفت که «به نظر من تصمیم ایالات متحده مبنی بر اجازه دادن به کانادایی‌ها برای ورود به ایالات‌متحده بدون انجام دادن تست، توانایی و کارآمدی واکسن تأکید دارد». «مایلم که شاهد اقدام متقابل توسط همسایگان کانادایی خود باشیم.»

بااین‌حال بیل بلر (Bill Blair) وزیر ایمنی عمومی گفت که کانادا تا هنگامی‌که سازمان بهداشت عمومی کانادا مدافع این رویکرد باشد به الزامی نگه‌داشتن تست‌های پی سی آر ادامه خواهد داد.

بلر روز یکشنبه در مصاحبه‌ با برنامه وقت پرسش (Question Period) سی‌تی‌وی نیوز گفت «ما در طول دوره پاندمی شاهد بوده‌ایم که با فراهم شدن شواهد و داده‌های جدید توصیه‌ها نیز دچار تغییر و تکامل شده‌اند. ما به پیروی از توصیه‌های سازمان بهداشت عمومی کانادا ادامه خواهیم داد.» ایالات متحده هر ترکیبی از دو دوز واکسن کووید-۱۹ را برای مسافران بین‌المللی مجاز می‌داند

ایالات متحده هر ترکیبی از دو دوز واکسن کووید-19 را برای مسافران بین‌المللی مجاز می‌داند
ایالات متحده هر ترکیبی از دو دوز واکسن کووید-۱۹ مسافران بین‌المللی مجاز می‌داند

مسافران واکسینه کووید-۱۹    وزیر ایمنی عمومی کانادا   مسافران واکسینه کووید-۱۹    وزیر ایمنی عمومی کانادا      مسافران واکسینه کووید-۱۹

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا