انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

اگر در تعطیلات مارس به خارج از انتاریو یا کانادا سفر می کنید، اول این مطالب را بخوانید

نکاتی که باید پیش از سفر به/از انتاریو کانادا بدانید

سفرهای داخلی و بین‌المللی از/به انتاریو کانادا : نکاتی که باید بدانید

هفته آینده، با آغاز تعطیلات مارس مردم در سراسر انتاریو به فرودگاه های سراسر استان هجوم خواهند آورد اما برای برخی ممکن است این اولین سفری باشد که پس از مدت‌ها تحمل محدودیت‌های کووید-۱۹ انجام می‌دهند و از استان خارج می‌شوند.

در واقع، این اولین تعطیلات مارس از سال ۲۰۱۹ است که کانادایی ها تحت توصیه دولت فدرال علیه سفرهای غیرضروری قرار نگرفته اند. سفرهای داخلی و بین‌المللی از/به انتاریو کانادا : نکاتی که باید بدانید

با در نظر گرفتن این موضوع در اینجا فهرستی از اطلاعات مهمی را که لازم است قبل از پرواز بدانید تا برای استفاده حداکثری از تعطیلات و همچنین بازگشت به کانادا بکار بگیرید، گردآوری شده است.

افراد بالای ۱۲ سال و چهار ماه برای پروازهای داخلی یا بین‌المللی که از فرودگاه‌های سراسر کانادا انجام می شود، باید کاملا در برابر کووید-۱۹ واکسینه باشد.

طبق گفته دولت فدرال کانادا، واکسینه کامل به معنای داشتن دو دوز واکسن کووید-۱۹ است. شما باید دوز دوم خود را حداقل ۱۴ روز قبل از روز سفر دریافت کرده باشید.

مطمئن شوید که مدارک واکسیناسیون کووید-۱۹ خود را در دسترس داشته باشید تا چنانچه از شما خواسته شد آنها را ارائه دهید. می توانید گواهی واکسن خود را با کیو-آر-کد رسمی از اینجا دانلود کنید.

اگر واکسینه نشده اید یا یک دوز واکسن گرفته‌اید، اینجا را کلیک کنید تا ببینید آیا واجد شرایط ورود به کانادا هستید یا خیر.

 

برای ورود مجدد به کانادا همچنان به تست کووید-۱۹ منفی نیاز دارید

 

اگرچه الزام فدرال برای ارائه آزمایش پی‌سی‌آر منفی (واکنش زنجیره ای پلیمراز) در هنگام ورود مجدد به کانادا در اوایل این ماه کنار گذاشته شد، اما مسافران همچنان هنگام بازگشت به خانه باید مدرکی دال بر منفی بودن آزمایش آنتی ژن ارائه کنند و آزمایش باید حداکثر یک روز قبل از پرواز شما انجام شده باشد.

مقاصد پرطرفدار تعطیلات مارس مانند مکزیک، کارائیب و ایالات متحده آمریکا دارای کلینیک‌های خصوصی هستند که می‌توانید یک روز قبل از پرواز یک آزمایش سریع آنتی‌ژن بدهید. حتی در برخی از هتل‌ها خدمات آزمایش سریع کووید-۱۹ وجود دارد اما با این حال، آزمایش باید توسط داروخانه، آزمایشگاه، مؤسسه مراقبت‌های بهداشتی یا خدمات بهداشتی از راه دور انجام یا نظارت شود.

بنا به گفته دولت فدرال، اعتبار آزمایش کووید شما به زمان پرواز یا ورود شما به چکینگ فرودگاه بستگی دارد. بنابراین اگر روز پنجشنبه ساعت ۸ صبح تست خود را بدهید و پرواز شما ۲۴ ساعت بعد در روز جمعه حتی با تاخیر انجام شود، آزمایش شما همچنان معتبر است.

 

آنچه باید در مورد اقدامات جدید کووید-۱۹ در مرز بدانید

 

در صورت تمایل، می‌توانید اثباتی مبنی بر یک آزمایش مولکولی منفی معتبر (پی‌سی‌آر (PCR)، آزمایش اسید نوکلئیک [NAT] یا آزمایش تقویت اسید نوکلئیک [NAATs]) که ظرف ۷۲ ساعت از زمان پرواز برنامه‌ریزی‌شده شما به کانادا انجام شده است، ارائه دهید.

اگر تست کووید-۱۹ شما حداقل ۱۰ روز و حداکثر ۱۸۰ روز قبل از ورود به کانادا انجام شده و مثبت بوده، نیازی به ارائه نتیجه آزمایش منفی ندارید. با این حال، مطمئن شوید که مدرکی دال بر نتیجه آزمایش مثبت با نام خود که با اطلاعات روی پاسپورت شما مطابقت دارد، داشته باشید.

مسافران بالای ۱۲ سال واکسینه نشده هنوز باید در بدو ورود آزمایش کووید-۱۹ بدهند، ۱۴ روز قرنطینه شوند و در هشتمین روز قرنطینه آزمایش دیگری انجام دهند.

اگر به داخل کشور سفر می کنید و کاملاً واکسینه شده اید، نیازی به انجام آزمایش کووید-۱۹ ندارید.

 

برنامه ارایوکن، آژانس خدمات مرزی کانادا را پیش از موعد دانلود کنید

 

اگر این اولین سفر شما پس از مدت‌ها به کاناداست، برنامه ارایوکن (ArriveCAN) آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) را قبل از بازگشت به کانادا دانلود کنید.

با استفاده از این برنامه، باید مدارک واکسیناسیون، قرنطینه و اطلاعات سفر خود را ظرف ۷۲ ساعت پس از بازگشت وارد کنید.

اگر گوشی هوشمند ندارید، می‌توانید از طریق رایانه وارد ارایوکن (ArriveCAN) شوید تا رسید ارایوکن خود را دریافت کنید. رسید خود را پرینت بگیرید و هنگام سفر با خود ببرید.

 

پروازهای خارجی از فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو

 

برای پروازهای بین‌المللی، اداره فرودگاه‌های منطقه تورنتو بزرگ (GTAA) توصیه می‌کند که سه ساعت قبل از پرواز به فرودگاه پیرسون برسید. برای پروازهای داخلی، حداقل ۹۰ دقیقه قبل از برخاستن پرواز باید چکینگ کنید.

 

همه مسافران صرف‌نظر از مقصد باید همیشه از ماسک استفاده کنند

 

برای مسافران زیر دو سال، افرادی که قادر به برداشتن ماسک بدون کمک نیستند و افرادی که شرایط پزشکی دارند که مانع از استفاده از ماسک می‌شود، استثناهایی از این قانون وجود دارد.

 

قوانین تردد در فرودگاه‌های انتاریو

 

اگر سفر نمی‌کنید، نمی‌توانید وارد هیچ یک از پایانه‌های پیرسون شوید، مگر اینکه دوست یا عضو خانواده فردی باشید که به کمک حرکتی نیاز دارد یا با خردسالی همراه باشید که به تنهایی سفر می‌کند.

اکثر فرودگاه های انتاریو از قوانین مشابهی پیروی می کنند. برای اطلاعات خاص، وب سایت فرودگاه محلی خود را بررسی کنید.

 

قبل از پرواز شرایط مورد نیاز مقصد خود را برای کووید-۱۹ بررسی کنید

 

کشورهای مختلف پروتکل های کووید-۱۹ متفاوتی برای پذیرش مسافران دارند.

به عنوان مثال، در مکزیک قبل از ورود نیازی به انجام آزمایش پی‌سی‌آر (PCR) یا آنتی‌ژن ندارید. با این حال، در باهاما مسافرانی که به طور کامل واکسینه شده اند، باید یک نتیجه آزمایش کووید-۱۹ پی‌سی‌آر منفی یا آزمایش آنتی‌ژن منفی داشته باشند که حداکثر سه روز قبل از ورود آنها گرفته شده باشد.

برای مشاهده الزامات خاص در کشور مقصد خود، قبل از سفر اینجا را کلیک کنید. سفرهای داخلی و بین‌المللی از/به انتاریو کانادا : نکاتی که باید بدانید

سفرهای داخلی و بین‌المللی از/به انتاریو کانادا : نکاتی که باید بدانید
سفرهای داخلی و بین‌المللی از/به انتاریو کانادا : نکاتی که باید بدانید

#قوانین_سفر_از_کانادا   #قوانین_سفر_به_کانادا #سفرهای_داخلی_کانادا  #سفرهای_داخلی_انتاریو   #سفرهای_بین‌المللی_از_کانادا    #سفرهای_بین‌المللی_به_کانادا     قوانین سفر به کانادا    قوانین سفر به کانادا    قوانین سفر به کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا