انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

پلیس اتاوا ۳ نفر را در اعتراضات راننده کامیون ها دستگیر کرد / نمایندگان شورای شهر خواستار حمایت پلیس سلطنتی هستند

تا کنون ۳ نفر در ارتباط با تظاهرات کاروان کامیون ها دستگیر شده اند و ۱۳ تحقیق فعال در ارتباط با این اعتراضات نیز در جریان است

پلیس اتاوا ۳ نفر را در اعتراضات راننده کامیون ها دستگیر کرد / نمایندگان شورای شهر خواستار حمایت پلیس سلطنتی هستند

پلیس اتاوا از سومین بازداشت در ارتباط با اعتراضات ادامه دار راننده کامیون ها خبر داد در حالی که برخی از اعضای شورای شهر اکنون می گویند که اعتراضات به یک «نقطه جوش» رسیده و نیازمند مداخله دولت فدرال و پلیس سلطنتی می‌باشد. پلیس اتاوا ۳ نفر را در اعتراضات راننده کامیون ها دستگیر کرد / نمایندگان شورای شهر خواستار حمایت پلیس سلطنتی هستند

پلیس صبح چهارشنبه گفت که یک مرد ۴۸ ساله از کبک را به اتهام به‌زبان آوردن تهدیدات کلامی و مشورت برای ارتکاب به یک جرم قابل پیگرد بدون ارتکاب به آن بازداشت کرده است.

طبق بیانیه پلیس این مرد که نام او اعلام نشده به جرم تهدید در شبکه های اجتماعی در هنگام حضور در اتاوا متهم شده است.

دو مرد اهل اتاوا که در اعتراضات شرکت کرده بودند نیز شب سه شنبه دستگیر شدند. یکی از آنها به آسیب به اموال [متهم شده بود] و دیگری به حمل سلاح در یک جلسه عمومی در روز یکشنبه متهم شده بود.

پلیس اتاوا در هنگام اعلام دو بازداشت اول در ارتباطات با تظاهرات مدعی شد که تعداد کل معترضین تقریبا به ۲۵۰ نفر رسیده است و در حال حاضر تنها ۵۰ نفر در پارلمان هیل حضور دارند.

در همین اثنا سازمان دهندگان کاروان کامیون ها نیز صبح چهارشنبه بیانیه ای منتشر کردند و مدعی شدند که تعداد آنها ده ها هزار نفر است و عهد کردند که محل اعتراضات را ترک نمی کنند تا اینکه سیاستگذاران مطالبات آنها برای پایان دادن به مقررات اجباری بهداشت عمومی مربوط به پاندمی کووید-۱۹ را برآورده سازند.

تیم تیِرنی (Tim Tierney) عضور شورای شهر اتاوا و رئیس کمیته حمل و نقل شهرداری صبح چهارشنبه گفت که وضعیت به یک «نقطه جوش» رسیده است.

تیم تیرنی در پی گسترش تظاهرات به روز ششم گفت «این اعتراضات هنگامی که شروع شد، ماهیت اعتراضی داشت. اما به نظر من اکنون کاملا واضح است که [آنچه در حال حاضر شاهد هستیم] یک تصرف و اعتشاش است.»

اعتراضات شامل راهبندان در مرکز دان تاون و پخش دائم صدای بوق کامیون ها بوده که در تمام ساعات روز در سراسر بخش بزرگی از منطقه شنیده می‌شود. چندین کسب و کار واقع در دان تاون تعطیل شدند از جمله مجمتع فروشگاهی ریدو سنتر (Rideau Centre) که شب سه شنبه اعلام کرد که تا پایان هفته تعطیل خواهد بود.

شهروندان نیز از افزایش آزار و اذیت ها در خیابان ها خبر داده اند. پلیس اتاوا ۳ نفر را در اعتراضات راننده کامیون ها دستگیر کرد / نمایندگان شورای شهر خواستار حمایت پلیس سلطنتی هستند

پلیس اتاوا 3 نفر را در اعتراضات راننده کامیون ها دستگیر کرد / نمایندگان شورای شهر خواستار حمایت پلیس سلطنتی هستند
پلیس اتاوا ۳ نفر را در اعتراضات راننده کامیون ها دستگیر کرد

پلیس اتاوا سه شنبه گفت که ۱۳ تحقیق فعال در ارتباط با اعتراضات در جریان است که سه مورد از آنها در حوزه استحفاظی واجد جرائم مرتبط با انگیزه نفرت قرار دارند. اداره پلیس اتاوا تا به حال از طریق شماره تماس تازه برقرار شده برای گزارش حوادث مرتبط با انگیزه نفرت ۸ تماس دریافت کرده است.

اعضای دولت لیبرال فدرال در حمایت از شهروندان اتاوا صحبت کردند و به طور جدی از راننده کامیون ها خواستند که دان تاون پایتخت را ترک کنند اما اقدامی برای فراهم کردن منابع اضافی انجام نداده اند.

مارکو مندیچینو وزیر ایمنی عمومی روز دوشنبه هنگام خروج از جلسه فراکسیون لیبرال پارلمان گفت که پلیس سلطنتی و نیروهای امنیتی حوزه استحفاظی پارلمان برای مدیریت جمعیت در اوج ازدحام آخر هفته مامور و منابع لازم را فراهم کردند؛ وی اضافه کرد که «خطوط ارتباطی مطلوبی» بین شهرداری و دولت فدرال برقرار است.

وزیر ایمنی عمومی همچنین تاکید کرد که تصمیمات انتظامی «مستقل» از دولت اتخاذ می شوند.

مارکو مندیچینو گفت «دولت فدرال در این موارد تصمیم گیری نمی کند. اما برای پاسخگویی به هر صورتی که لازم باشد همراهی خواهد کرد.»

عمر الغبرا وزیر حمل و نقل نیز روز دوشنبه گفت که او نیز به سازمانهای مجری قانون در پایتخت کشور «اطمینان کامل» دارد، اما از راننده کامیون ها و سایر معترضین به مقررات اجباری واکسیناسیون خواست که محل اعتراضات را ترک کنند.

وزیر حمل و نقل گفت «آنها مقصود خود را بیان کردند، کل کشور دیدگاه آنها را شنیدند و به نظر من آنها باید به خانه بازگردند و به اتاوا، شهروندان اتاوا و کسب و کارهای اتاوا اجازه بدهند که به سر کار و شغل خود بازگردند.»

وزیر ایمنی عمومی اعتراضات در کانادا   وزیر حمل و نقل اعتراضات در کانادا   وزیر ایمنی عمومی  اعتراضات در کانادا    وزیر حمل و نقل  اعتراضات در کانادا  اعتراضات در کانادا     وزیر ایمنی عمومی  اعتراضات در کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا