ایرانجدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

جاستین ترودو : برگزاری بازی دوستانه فوتبال بین کانادا و ایران در ونکوور تصمیم نسنجیده ای بود

ترودو می گوید دعوت از ایران به بازی دوستانه فوتبال در ونکوور «ایده خوبی نیست»

جاستین ترودو : برگزاری بازی دوستانه فوتبال بین کانادا و ایران در ونکوور تصمیم نسنجیده ای بود

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا می‌گوید برگزاری بازی دوستانه فوتبال بین کانادا و ایران در ماه آینده در ونکوور تصمیم نسنجیده ای بوده است.

ترودو روز سه شنبه در سنت جان در پاسخ به سئوالی درباره این مسابقه گفت «این انتخاب فدراسیون فوتبال کانادا بود.» «فکر می‌کنم دعوت از تیم فوتبال ایران به کانادا ایده خوبی نبود. اما این موضوعی است که برگزارکنندگان باید توضیح دهند.»

یک خبرنگار با اشاره به خانواده هایی که عزیزان خود را در پرواز ۷۵۲ خطوط هوایی بین المللی اوکراین از دست داده بودند مسئله موجه بودن میزبانی از ایران را مطرح کرد و این بازی را «سیلی به صورت» آنها خواند.

پرواز ۷۵۲ در ۸ ژانویه ۲۰۲۰ دقایقی پس از برخاستن از تهران توسط موشک زمین به هوای ایران سرنگون شد که منجر به کشته شدن ۵۵ شهروند کانادایی و ۳۰ ساکن دائمی در میان ۱۷۶ نفر کشته شدگان شد.

فدراسیون فوتبال کانادا هنوز به درخواست اظهار نظر پاسخ نداده است.

دولت فدرال گفت که اولویت کانادا این است که «به دنبال پاسخ باشد و از طریق پاسخگو کردن ایران پیگیر عدالت و تاوان باشد، و در عین حال به فراهم کردن حمایت موزد نیاز خانواده ها و عزیزان قربانیان ادامه بدهد.»

کانادا به عنوان بخشی از دو بازی خانگی در ۵ جون در ورزشگاه بریتیش کلمبیا پلیس (B.C. Place Stadium) در ونکوور میزبان ایران است. تیم فوتبال مردان کانادا در روز ۹ جون لیگ ملت های کونکاکاف (CONCACAF) را در مقابل کوراسائو افتتاح خواهند کرد و سپس در ۱۳ جون پنجره بین المللی بازی های فیفا را با یک بازی دیگر از لیگ ملت های کونکاکاف مقابل هندوراس در سَن پدرو سولا (San Pedro Sula) می بندند.

کانادا در رده ۳۸ و ایران در رده ۲۱ رتبه بندی جهان قرار دارند و هر دو برای جام جهانی فوتبال در آبان ماه جاری در قطر آماده می‌شوند.

مسابقات ونکوور پس از راهیابی به جام جهانی با پیروزی ۴-۰ مقابل جامائیکا در بی‌ام‌او  فیلد (BMO Field) تورنتو در ۲۷ مارس اولین بازی کانادا در زمین خانگی است. همچنین اولین دیدار تیم فوتبال مردان کانادا از ورزشگاه بریتیش کلمبیا پلیس (B.C. Place) از مارس ۲۰۱۹ است که تیم گویان فرانسه را با نتیجه  ۴-۱ در بازیهای مقدماتی لیگ ملت‌های کونکاکاف شکست دادند.

کانادا یک رکورد تاریخی ۱-۲-۰ در مقابل ایران دارد و در آخرین دیدار با ایران در اپریل ۲۰۰۱ با نتیجه ۱-۰ در قاهره پیروز شد. ایران با نتیجه ۱-۰ در بازی های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۹ به ترتیب در تورنتو و ادمونتون پیروز شد.

بازی ایران یکی از معدود بازیهای تدارکاتی تیم جان هردمن (John Herdman) پیش از جام جهانی قطر است. هردمن گفته است که قصد دارد در پاییز تیم ملی فوتبال مردان کانادا را برای چندین بازی تدارکاتی دیگر به اروپا ببرد تا برای جام جهانی قطر آماده شود.

کانادا بازی های جام جهانی را در ۲۳ نوامبر با تیم بلژیک (رده ۲ جهانی) آغاز می کند و در ۲۷ نوامبر با شماره تیم کرواسی (رده ۱۶ جهانی) و در ۱ دسامبر با تیم مراکش (رده ۲۴ چهان) روبرو می شود.

نخست وزیر کانادا    نخست وزیر کانادا  نخست وزیر کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا