جدیدترین اخبارجهان

اف‌بی‌آی گفت ترامپ اسناد فوق محرمانه را کنار مجلات، روزنامه ها و یادداشت های متفرقه نگهداری می کرد

اظهارنامه درخواست تفتیش ملک مارالاگو ترامپ نشان می دهد کشف یادداشت های دست نویس، اسناد کاملا طبقه بندی شده منجر به درخواست حکم تفتیش شده است

دونالد ترامپ اسناد فوق محرمانه را کنار مجلات، روزنامه ها و یادداشت های متفرقه نگهداری می کرد

بر اساس اظهارنامه قانونی درخواست تفتیش که روز جمعه به صورت سانسور شده و با قلم گرفتگی منتشر شد، بازرسان فدرال اوایل ماه جاری با استناد به مجموعه‌ای از مدارک کاملا طبقه‌بندی شده که قبلاً در اوایل سال جاری از ملک دونالد ترامپ در ماراِلاگو به دست آورده بودند برای صدور حکم بازرسی از املاک دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق درخواست دادند.

دونالد ترامپ اسناد فوق محرمانه را کنار مجلات، روزنامه ها و یادداشت های متفرقه نگهداری می کرد
دونالد ترامپ اسناد فوق محرمانه را کنار مجلات، روزنامه ها و یادداشت های متفرقه نگهداری می کرد

اسنادی که دفتر تحقیقات فدرال (FBI) قبل از بازرسی ۸ آگوست از خانه ترامپ در فلوریدا به دست آورده بود، شامل دلایل و مستنداتی بود که نشان می داد اسناد موجود در خانه آقای ترامپ حاوی منابع اطلاعاتی انسانی (جاسوس ها و خبرچین ها)، شنود مکالمات که تحت قانون نظارت بر اطلاعات خارجی انجام شده است و شنود الکترونیک، و همچنین برچسب های دیگر حاکی از حساسیت بالای اطلاعات بوده است. طبق اظهارنامه درخواست تفتیش که به صورت ناقص و با قلم گرفتگی منتشر شده است و جزئیات تحقیقات وزارت دادگستری را شرح می دهد، چندین مورد از این اسناد به شدت کنترل شده حاوی «یادداشت های دست نویس» آقای ترامپ بودند.

اظهارنامه درخواست تفتیش با استناد به شهادت یک مامور اف‌بی‌آی می گوید «بررسی اولیه ۱۵ جعبه از اسناد نشان می دهد که جعبه های اسناد طبقه بندی شده حاوی روزنامه، مجلات، مقالات خبری پرینت گرفته شده، عکس ها، پرینت های متفرقه، یادداشت ها، مکاتبات ریاست جمهوری، اسناد شخصی و اسناد پس از دوره ریاست جمهوری، و «مقادیر بسیاری اسناد طبقه بندی شده» هستند.»  

اظهارنامه درخواست تفتیش که به طور ناقص منتشر شده نشان می دهد که ۱۴ جعبه از ۱۵ جعبه اسنادی که در اوایل سال جاری [در ژانویه] توسط اداره ملی اسناد و آرشیو از ملک ترامپ بازیابی شده حاوی ۱۸۴ سند با برچسب طبقه بندی شده است.

از این تعداد اسناد، ۶۷ سند دارای عنوان «محرمانه»، ۹۲ سند دارای عنوان «سری» و ۲۵ سند دارای عنوان «فوق سری» بوده اند.

بر اساس اظهارنامه درخواست تفتیش «مهمترین نگرانی [که منجر به درخواست تفتیش شده است] این بود که اسناد کاملا طبقه بندی شده خارج از پوشه بوده اند و با سایر اسناد در هم آمیخته شده اند، و یا اینکه به طور نامناسبی در کنار اسناد غیر مرتبط قرار داشته اند.»

وزارت دادگستری همچنین گفت که «شواهد و ادله کافی وجود دارد که گمان کنیم اسناد اضافی دیگری حاوی اطلاعات طبقه بندی شده مربوط به اطلاعات دفاع ملی (NDI)، یا اسناد ریاست جمهوری مشمول الزامات نگهداری سوابق در حال حاضر در داخل محل [ملک مارلاگو] نگهداری می شوند.»

در اظهارنامه درخواست تفتیش وزارت دادگستری آمده است که اف‌بی‌آی بر این باور است که انبار ملک ترامپ، سوئیت مسکونی، سالن کاج، «دفتر ۴۵» و سایر فضاها به طور بالقوه حاوی اسناد اطلاعات دفاع ملی هستند.

بر اساس اسناد دادگاه که دلایل منطقی اف‌بی‌آی برای جستجوی ملک ترامپ در ماه جاری را تشریح می کند، از جمله «وجود شواهد و دلایل کافی مبنی بر اینکه مدارکی مبنی بر ممانعت از انجام تحقیقات در ملک یافت خواهد شد» هیچ قسمتی از املاک ماراِ لاگو ترامپ مجوز نگهداری اسناد طبقه بندی شده را نداشت.

قاضی بروس راینهارت (Bruce Reinhart ) پنجشنبه گذشته گفت که «بسیار مهم» است که مردم تا آنجا که می توانند «اطلاعات بیشتری» در مورد تفتیش اقامتگاه ترامپ در فلوریدا داشته باشند.

راینهارت در حکم خود برای عدم انتشار بخش هایی از اظهارنامه درخواست تفتیش نوشت «از نظر من دولت وظیفه خود را از لحاظ ارائه دلیل قانع‌کننده/دلیل موجه برای عدم انتشار بخش‌هایی از اظهارنامه درخواست تفتیش انجام داده است، زیرا افشای بخش های حذف شده (۱) هویت شاهدان، مأموران اجرای قانون، و طرف‌های متهم نشده، (۲) استراتژی تحقیقات و (۳) اطلاعات هیئت منصفه عالی که توسط قانون فدرال آیین دادرسی کیفری محافظت می شود، را آشکار می‌کند.»

انتشار بخشی از اظهارنامه به شدت سانسور شده و اسناد دادگاه مربوطه، آخرین تحولات در مجموعه ماجراهای حقوقی در حال پیشرفت سریع است که تهدیدی جدی برای رئیس جمهور سابق محسوب می شود.

تحقیقات اف‌بی‌آی تنها یکی از چندین مشکل حقوقی است که رئیس جمهور سابق همزمان با تلاش دوباره برای انتخابات ۲۰۲۴ کاخ سفید، با آن مواجه است.

وزارت دادگستری برای بررسی نقش ترامپ در حمله سال گذشته به ساختمان کنگره آمریکا تحت فشار است، در حالی که هیئت منصفه عالی دادگاه جورجیا نیز در حال بررسی این موضوع است که آیا ترامپ و اطرافیانش با تلاش برای لغو نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ ایالت متحده قانون را زیر پا گذاشته اند یا خیر.

ملک مارلاگو خانه دونالد ترامپ    ملک مارلاگو خانه دونالد ترامپ   ملک مارلاگو خانه دونالد ترامپ  تفتیش خانه دونالد ترامپ  تفتیش خانه دونالد ترامپ  تفتیش خانه دونالد ترامپ

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا