جدیدترین اخبارجهان

ترامپ از پوتین خواست هر گونه اطلاعاتی درباره پسر جو بایدن را افشا کند

دونالد ترامپ از روسیه می‌خواهد حالا که «پوتین چندان طرفدار کشور ما نیست» پس هرگونه اطلاعات راجع به هانتر بایدن را منتشر کند

ترامپ از پوتین خواست هر گونه اطلاعاتی درباره پسر جو بایدن را افشا کند

دونالد ترامپ از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که ماه گذشته تهاجم علیه اوکراین را آغاز کرد خواست که هر گونه اطلاعات مخربی که در مورد هانتر پسر جو بایدن دارد را افشا کند.

ترامپ از پوتین خواست هر گونه اطلاعاتی درباره پسر جو بایدن را افشا کند
ترامپ از پوتین خواست هر گونه اطلاعاتی درباره پسر جو بایدن را افشا کند

به نظر می‌رسد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده از افشای اطلاعات مخرب علیه اعتبار هانتر بایدن، فرزند جو بایدن توسط اوکراین دست کشیده باشد؛ تلاشی که در سال ۲۰۱۹ پس از اینکه مشخص شد ترامپ سعی کرده است با خودداری از ارسال کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور را برای دریافت چنین اطلاعاتی تحت فشار قرار دهد به استیضاح او منجر شد، اگرچه محکوم نشد.

اما اکنون ترامپ از پوتین خواست تا اطلاعات بایدن ها را افشا کند.

ترامپ در مصاحبه ای که روز سه شنبه از شبکه رییل امریکنز وویس پخش شد، به جان سولومون گفت «من فکر می کنم پوتین اکنون احتمالاً تمایل دارد» این اطلاعات را «در شرایطی که پوتین چندان طرفدار کشور ما نیست» منتشر کند. پوتین مسلما در حال حاضر «طرفدار» ایالات متحده نیست، چرا که دولت بایدن در حال مسلح کردن اوکراین در دفاع غیرمنتظره این کشور علیه تهاجم پوتین است.

تلویزیون دولتی روسیه به احتمال زیاد در اقدامی که تمسخر یا تلاش برای خشمگین کردن رسانه های آمریکایی بود گفت که خوشحال می شود مطابق درخواست ترامپ عمل کند. ایوگنی پوپوف (Evgeny Popov) یکی از مجریان تلویزیونی از روسیه خواست تا تغییر «رژیم» در ایالات متحده را تشویق کند «و به ترامپ کمک کند تا دوباره رئیس جمهور شود.»

جولیا دیویس در روزنامه دیلی بیست (The Daily Beast) گزارش می دهد که «پنجشنبه گذشته، وزارت دفاع روسیه نمودار رنگارنگی را منتشر کرد که مدعی بود نشان می دهد هانتر (Biden Hunter) پسر جو بایدن، به طور مخفیانه از آزمایشگاه های بیولوژیک پنتاگون در اوکراین حمایت مالی می‌کند.» «این ادعا مضحک بود و رسانه‌های اصلی و مسئولیت پذیر از اشاره به آن اجتناب کردند، اما تاکر کارلسون بلافاصله به این ادعاها پرداخت.»

دیویس می نویسد «تبلیغات‌چیان کرملین مواد آزمایشگاه بیولوژیک هانتر را دقیقا به عنوان نوع مناسبی از زباله های سمی می بینند که می تواند شانس انتخاب مجدد پدرش در سال ۲۰۲۴ را در خود دفن کند. نظرات ترجمه شده کارلسون و ترامپ به طور مکرر در تلویزیون دولتی روسیه مطرح می‌شوند.

وال استریت ژورنال گزارش می دهد که هانتر بایدن هنوز به دلیل مسائل مالیاتی توسط دادستانی فدرال دلاور تحت بازجویی قرار دارد و بایدن رئیس جمهور ایالات متحده از جایگزین ساختن این دادستان که در دولت ترامپ به پرونده اختصاص یافته بود خودداری کرده است. اما ادعای ترامپ مبنی بر اینکه النا باتورینا (Elena Baturina) تاجر ثروتمند روسی و همسر یوری لوژووف (Yuri Luzhvov) شهردار مسکو مبلغ ۳.۵ میلیون دلار به هانتر بایدن داده است، مرتبط با یک گزارش جنجالی جمهوری خواهان سنا است که در سپتامبر ۲۰۲۰ منتشر شد.

این گزارش مدعی بود که باتورینا در سال ۲۰۱۴ مبلغ ۳.۵ میلیون دلار هزینه «مشاوره» را به شرکتی به نام رزمونت سنکا تورنتون (Rosemont Seneca Thornton) پرداخت کرده که ممکن است با شرکت رزمونت سنکا ادوایزرز (Rosemont Seneca Advisors)، شرکتی که هانتر بایدن یکی از بنیانگذاران و از مدیر آن است، ارتباط داشته باشد یا نداشته باشد.

هانتر بایدن داشتن سهام در رزمومنت سنکا تورنتون (Rosemont Seneca Thornton) را رد می‌کند و پولیتیکو گزارش می‌دهد که «گزارش جمهوریخواهان نمی تواند این ادعا که هانتر بایدن شخصاً از باتورینا پول گرفته است را اثبات کند.»

ولادیمیر پوتین      ولادیمیر پوتین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا